TASARRUF MEVDUATI SİGORTA FONU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
TİCARİ İŞLETMENİN REHNİ
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
BANKACILIĞA GİRİŞ BANKALARIN BİLANÇOSUNU OLUŞTURAN EN ÖNEMLİ İKİ DEĞER: MEVDUAT VE KREDİ.
BANKA VE SERMAYE PİYASASI HUKUKU
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
ÖRTÜLÜ SERMAYE KAVRAMI
Menkul Sermaye İradı.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
“ ” “ Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kanunu’nda Yapılan Değişikliklerin Mali Piyasalar Üzerinde Etkisi ” İ.HAKKI ARSLAN Genel Müdür Bankacılık ve Finansal.
HUKUKİ AÇIDAN FAİZ.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Bankaların Faaliyet Konuları
BANKACILIK HUKUKU.
Yeni Bir Finansman Kaynağı “Sat ve Geri Kirala”
Banka muhasebesi, banka işlemlerinin hesap ve defter sistemlerini ve bunların uygulama şekillerini inceleyen muhasebe sistemidir. Bankacılık Kanunu’nun.
SERMAYE PİYASASI HUKUKUNA GİRİŞ
Harcama Yetkilileri.
LİMİTED ŞİRKETİN ORGANLARI
ANONİM ŞİRKETLER (PAY)
BANKACILIK SEKTÖRÜNÜ DÜZENLEYEN VE DENETLEYEN OTORİTELER
ŞANS OYUNLARI VERGİSİ (ŞOV) EKİM 2007
BANKACILIK HİZMET VE ÜRÜNLERİ
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Bankacılıkta Risk Yönetimi ve KKTC Bankacılık Sektörü
6183 SAYILI KANUNLA İLGİLİ DEĞİŞİKLİK ÖNERİLERİ HAZİRAN 2003 ANKARA.
Risk Merkezi Aralık 2014.
Menkul Kıymet Borsaları
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
GÖZETİM DENETİM ve FİNANSAL SİSTEM
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
GENEL MUHASEBE ıı YRD. DOÇ. DR. SERHAN GÜRKAN Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi
YATIRIM FONLARI - Menkul Kıymet Yatırım FonlarıMenkul Kıymet Yatırım Fonları - Borsa Yatırım FonlarıBorsa Yatırım Fonları - Serbest Yatırım FonlarıSerbest.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
Bazı Kamu Alacaklarının Yapılandırılması.
Bankacılık Sisteminde İdari ve Hukuki Düzen
DENETİM VE GÖZETİM
FİNANSAL KURUMLAR KURUMLAR BİRLİĞİ (FKB)
PARA ve PARANIN FONKSİYONLARI
VESAYET VESAYET İLE VELAYET ARASINDAKİ FARKLAR VESAYET ORGANLARI
BANKALARIN FAALİYETE GEÇMESİ
ŞEMSİYE FON Katılma payları tek bir içtüzük kapsamında ihraç edilen tüm fonları kapsayan yatırım fonudur.
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
6102 SAYILI TTK’YA GÖRE ORTAKLARIN KİŞİSEL ALACAKLILARININ DURUMU. Yrd
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
PORTFÖY YÖNETİM ŞİRKETLERİ
5411 BANKACILIK KANUNU Doç. Dr. Adalet HAZAR.
Sigorta Sektöründe Meslek Grupları
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
            Bankaların Kuruluşu veya Türkiye'de şube ve temsilcilik açma izni
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK): 5411 sayılı Bankacılık Kanunu'nun 82. maddesi "Kamu tüzel kişiliğini haiz ve mali özerkliğe sahip Bankacılık.
Dernek, kazanç paylaşma dışında belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişi topluluğudur. Derneğin unsurları şunlardır: Kişi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ MAHKEMELERİ.
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
ÜCRET GARANTİ FONU UYGULAMASI
Sunum transkripti:

TASARRUF MEVDUATI SİGORTA FONU M. ENES OLGUN E. ONUR DUYGU

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu Sunum Planı Mevduat Sigortası Kavramı TMSF’nin Kuruluşu TMSF’nin Görev ve Yetkileri TMSF’nin Görevleri ve Yetkisini Aldığı Yasal Düzenlemeler Mevduatın Sigortalanması Fona Devredilen Bankaların Yönetimi ve Tasfiyesi Fona Devredilen Bankalardan Alacakların Takibi Varlık Yönetimi TMSF’ ye Devredilen Bankalar 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF Nedir? Fon, 5411 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat ile verilen yetkiler çerçevesinde tasarruf sahiplerinin hak ve menfaatlerinin korunması amacıyla Mevduatın ve katılım fonlarının sigorta edilmesi Fon bankalarının yönetilmesi mali bünyelerinin güçlendirilmesi yeniden yapılandırılması devri, birleştirilmesi, satışı, tasfiyesi Fon alacaklarının takip ve tahsili işlemlerinin yürütülmesi ve sonuçlandırılması Fon varlık ve kaynaklarının idare edilmesi ve Kanunla verilen diğer görevlerin ifası için kurulmuş olup kamu tüzel kişiliğini haiz, idari ve mali özerkliğe sahip bir kuruluştur. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF Başkan ve üyelerden müteşekkil Kurul ile Başkana bağlı olarak faaliyetlerini yürüten Başkanlık teşkilatından oluşmaktadır. Fon görevini yaparken bağımsızdır. Fonun kararları yerindelik denetimine tâbi tutulamamaktadır. Hiçbir organ, makam, merci veya kişi, Fon Kurulunun kararlarını etkilemek amacıyla emir ve talimat verememektedir. Fonun malları Devlet malı hükmündedir. Fonun mal, hak ve alacakları haczedilemeyip ve rehin edilememektedir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

Mevduat Sigortası Kavramı Banka mudilerinin kapsam dahilindeki mevduatlarının yine kapsam dahilindeki kısımlarının sigorta ettirilmesini ve herhangi bir şekilde mevduatı geri ödeyemeyecek duruma düşen banka mudilerinin haklarının korunmasını ifade etmektedir. Ödemeler sisteminin sürekliliğini sağlamak için getirilmiştir. Bankacılık alanında güveni tesis etmenin en yeni yöntemlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Sigortanın oluşturulmasının nedeni sadece mevduat sahiplerinin alacaklarının tahsilini mümkün kılmak değil, aynı zamanda Banka gibi finansal sistemin yapı taşlarından olan bir kurumdaki zaafın telafi edilememesinin diğer bankalardaki mevduatlarında çekilmesini tetikleyebilme ihtimali ve dolayısıyla finansal sistemin çökme ihtimalidir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

Türkiye’de Mevduat Sigortasının Kapsamı Türkiye’de faaliyet gösteren ve mevduat kabulüne yetkili bulunan bankaların, yurt içi şubelerinde gerçek kişiler tarafından açılmış olan Türk Lirası cinsinden tasarruf mevduatı ile tasarruf mevduatı niteliğini haiz altın depo ve döviz tevdiat hesapları mevduat sigortasına tabidir. Türkiye’de münhasıran kıyı bankacılığı faaliyeti göstermek üzere kurulan bankalarda bulunan mevduat, mevduat sigortasına tabi değildir. Bir bankanın sermayesinin yüzde on ve daha fazlasına sahip ortakları ile yönetim kurulu başkan ve üyelerine, genel müdür ve yardımcılarına, kredi açmaya yetkili memurlarına, denetçilerine ve bunların ana, baba, eş ve çocuklarına ait o bankadaki tasarruf mevduatı sigortaya tabi değildir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

Türkiye’de Mevduat Sigortasının Kapsamı – II Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulunun 31.10.2003 tarih 1143 sayılı kararı ile Türkiye’de faaliyet gösteren ve mevduat kabulüne yetkili bulunan bankaların, yurt içi şubelerinde gerçek kişiler tarafından açılmış olan Türk Lirası cinsinden tasarruf mevduatı ile tasarruf mevduatı niteliğini haiz altın depo ve döviz tevdiat hesaplarının anapara ve faiz tutarları toplamının: 03.07.2003 tarihinden geçerli olmak üzere tamamının, 05.07.2004 tarihinden itibaren ise 50 milyar TL’ye kadar olan kısmının mevduat sigortası kapsamında bulunduğu hükme bağlanmıştır. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF Tarihçe 1933 – 2243 Sayılı Mevduatı Koruma Kanunu Bankaların mevduat munzam karşılığı olarak Merkez Bankasında bulundurdukları mevduat, söz konusu bankalardaki mevduatın karşılığı olarak kabul edilmiş ve haczedilemeyeceği hükme bağlanmıştır. 1936 – 2999 Sayılı Bankalar Kanunu Mevduat sahiplerinin banka tasfiyesi aşamasında öncelikli alacaklı oldukları ve öncelikli alacak tutarlarının ise bankadaki mevduatlarının %40’ı ile sınırlı olması kabul edilmiştir. 1960 – 153 Sayılı Kanun Bankalar Tasfiye Fonu adı ile bir fon kurulmuştur. 1983 – 70 Sayılı KHK Bankalardaki tasarruf mevduatını sigortalamak amacıyla tüzel kişiliğe sahip bir kurum olarak TMSF kuruluşu TMSF’nin idare ve temsil yetkisi başlangıçta T.C. Merkez Bankası A.Ş.ye verilmiştir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF Tarihçe - II 1994 – 538 Sayılı KHK TMSF’ye bankaların mali bünyelerini güçlendirme ve yeniden yapılandırma görevi verilmiştir. 1999 – 4389 Sayılı Bankalar Kanunu TMSF BDDK’ya bağlanmıştır. 2003 – 5020 Sayılı Kanun TMSF, BDDK’dan ayrılmıştır. 2005 – 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu TMSF görev ve yetkileri son halini almıştır. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF Görev ve Yetkileri a) Kurulca belirlenecek esaslar çerçevesinde bankalardaki tasarruf mevduatını sigorta etmek, sigorta kapsamındaki mevduatı izlemek, fon mevcudunu yönetmek ve değerlendirmek, b) Fonun menfaatlerini koruyucu anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, ayrıca Fona ilişkin her türlü uyuşmazlığın adli ve idari merciler ile icra dairelerinde takibi, savunulması ve çözümlenmesi amacıyla gerekli işlemleri yapmak, c) Bankacılık işlemleri yapma ve/veya mevduat kabul etme izni kaldırılan bankaların; yönetim ve denetimini üstlenmek, mevduat sahiplerine sigorta kapsamında doğrudan veya ilan edeceği bir banka aracılığı ile ödemek ve mevduat sahipleri yerine bankanın iflasını istemek, iflas kararı alınması halinde iflas masasına imtiyazlı alacaklı sıfatı ile iştirak etmek, Kanunun uygulaması ile sınırlı olmak üzere 2004 sayılı Kanunda yazılı iflas dairesi ve alacaklılar toplantısı ile iflas idaresi görev ve yetkilerine de sahip olarak bankayı Kanun hükümleri çerçevesinde tasfiye etmek, d) Temettü hariç ortaklık hakları ile yönetimi ve denetimi kendisine devredilen veya hisseleri kendisine intikal eden bankaların mali bünyelerinin güçlendirilmesi, yeniden yapılandırılması, mevcut veya yeni kurulacak bir banka ile birleştirilmesi, devri veya satışıyla ilgili gerekli çalışmaları yapmak, e) Temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve denetimi veya hisseleri kısmen veya tamamen Fona devredilen bankanın sigorta kapsamında bulunan mevduat tutarını aşmamak ve hisselerinin tamamına sahip olmak kaydıyla, sermayesine tekabül eden zararlarının devralınması için gerekli işlemleri yapmak, 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF Görev ve Yetkileri - II f) Temettü hariç ortaklık hakları ile yönetimi ve denetimi kendisine devredilen veya hisseleri kendisine intikal eden bankaların bankacılık işlemleri yapma ve mevduat kabul etme izninin kaldırılmasını Kuruldan talep etmek, g) Bir banka hakkında Kanunun 14 üncü maddesinin üç veya üç ve dördüncü fıkralarının uygulanmasına neden olan işlemlerde sorumluluğu bulunan banka yönetim kurulu ve kredi komitesi başkan ve üyeleri ile genel müdür, genel müdür yardımcıları ve imzaları bankayı ilzam eden memurları ile banka ortakları hakkında alınacak kararlara ilişkin gerekli çalışmaları yapmak, h) Kanuna aykırı karar ve işlemleriyle bankanın iflasına neden olan banka yönetim kurulu ve kredi komitesi başkan ve üyeleri ile genel müdür, genel müdür yardımcıları ve imzaları bankayı ilzam eden memurlar hakkında alınacak kararlara ilişkin gerekli çalışmaları yapmak, i) Olağanüstü hallerde Hazine Müsteşarlığından izin almak kaydıyla borçlanmak, j) Olağanüstü hallerde Fon kaynaklarının ihtiyacı karşılamaması durumunda Kurumun talebi üzerine Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasından avans almak, k) Fon mevcudunun ihtiyacı karşılayamaması durumunda bankalardan ileride doğacak prim yükümlülüklerine mahsuben bir önceki yılda ödedikleri sigorta primi toplamına kadar avans almak, 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF Görev ve Yetkileri - III l) Fon kaynakları ile her türlü alacaklarının ve hisseleri kısmen veya tamamen Fona intikal eden bankaların; yönetim ve denetimini doğrudan ya da dolaylı olarak tek başına veya birlikte elinde bulunduran ortaklarından, bu ortakların yönetim ve denetimini doğrudan ya da dolaylı olarak tek başına veya başkalarıyla birlikte elinde bulundurdukları şirketlerden ve iştiraklerinden, yönetim ve denetim kurulu üyeleri, genel müdür ve yardımcıları, kredi komitesi başkan ve üyeleri ile imzaları bankayı ilzam eden memurları ve bunların eş ve çocuklarından olan alacakları ile hisseleri Fona intikal eden diğer bankaların bunlardan olan alacaklarından Fon tarafından devralınanlar ile Kanunun 15 inci maddesinin (7) numaralı fıkrasının (b) bendinde belirtilen kişilere ait olup Fon tarafından devralınan alacakların takip ve tahsilinde 6183 sayılı Kanun hükümlerini uygulamak, m) Hisseleri kısmen veya tamamen Fona intikal eden bir bankanın yönetim ve denetimini doğrudan veya dolaylı olarak tek başına veya birlikte elinde bulunduran ortaklarının veya yöneticilerinin, yönetim kurulu, kredi komiteleri, şubeler, diğer yetkili ve görevliler aracılığıyla veya sair suretlerle banka kaynaklarını ve varlıklarını doğrudan veya üçüncü kişilere rehnetmek, teminat göstermek, ekonomik gücü olmayan kişilere kredi vermek, karşılığında kredi temin etmek amacıyla kredi kullandırmak, yurt içi veya yurt dışı banka ve malî kuruluşlar nezdinde depo veya sair adlarla hesap açtırmak veya bu hesapları teminat göstermek ve sair şekillerde kullanmak suretiyle veya başkaca dolanlı işlemlerle edindikleri veya bu suretle üçüncü kişilere edindirdikleri para, mal, her türlü hak ve alacakların temininde kullanılan banka kaynakları ve varlıkları nedeniyle doğan alacaklar hakkında 6183 sayılı Kanun hükümlerini uygulamak, 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF Görev ve Yetkileri - IV n) Her türlü alacakları ve devraldığı alacaklarla ilgili olarak borçlu aleyhine 2004 sayılı Kanun hükümlerine göre başlatılmış bulunan takipler ile alacağın tahsiline yönelik davalara kaldığı yerden devam edebileceği gibi, takibi devam ettirmekten ve/veya davanın takibinden sarfınazar ederek devraldığı alacağın kaldığı yerden 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre takip ve tahsiline de karar vermek, o) 6183 sayılı Kanun uyarınca takibine karar verdiği alacaklarına ilişkin her türlü teminatın paraya çevrilmesinde de dilerse anılan Kanun hükümlerini uygulamak, p) Kanunun 14 üncü maddesinin (5) inci fıkrasının (b) bendi gereğince aynı maddenin (4) üncü fıkrasında belirtilen şekilde kullanılan kaynaklar veya uğranılan zarar, verilen süre içinde iade ve tazmin edilmediği takdirde, bu tür alacaklar hakkında 6183 sayılı Kanun hükümlerini uygulamak, r) Hisseleri kısmen veya tamamen kendisine intikal eden bankalardan devralacağı alacakların takibine alacağın devralındığı gün itibariyle banka defter, kayıt ve belgelerine göre anapara, her türlü faiz, komisyon ve sair giderlerin toplamından oluşan birikmiş alacak tutarı üzerinden başlamak, s) 6183 sayılı Kanun uygulamasında anılan Kanunun Maliye Bakanlığına, tahsil dairesine ve diğer makam, mercii ve komisyonlara verdiği yetkileri kullanmak, t) Devraldığı alacaklarla ilgili olarak iskonto da dahil olmak üzere her türlü tasarrufta bulunmak, sulh olmak, alacağına mahsuben menkul ve gayrimenkul mallar ile her türlü hak ve alacakları hiçbir sınırlamaya tabi olmaksızın devralmak, 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF Görev ve Yetkileri - V u) Fona borçlu olanların iflası halinde 2004 sayılı Kanunun 221 inci maddesindeki iflas bürosuna Fon temsilcisinin katılımını sağlamak, anılan Kanunun 223 üncü maddesine göre iflas idaresinin üyelerinden biri veya ikisini, göstereceği iki kat aday arasından icra tetkik mercii tarafından seçilmesini talep etmek, v) Fona borçlu olanlar ile tüzel kişi borçluların kanunî temsilcileri hakkında 5682 sayılı Pasaport Kanununun 22 nci maddesine istinaden yurt dışına çıkış yasağı koydurmak, z) Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerden, Kanunun 15 inci maddesi kapsamına giren işlemlerle sınırlı olmak üzere, Devletin güvenliği ve temel dış yararlarına karşı ağır sonuçlar doğuracak haller ile meslek sırrı, aile hayatının gizliliği ve savunma hakkına ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla, özel kanunlardaki yasaklayıcı ve sınırlayıcı hükümler dikkate alınmaksızın gizli dahi olsa her türlü bilgiyi uygun süre ve ortamda (yazı, mikrofilm, mikrofiş, manyetik ortam vb. suretle ya da on-line gibi), sürekli veya münferit olarak almak, defter ve belgeleri istemek, aa) Hisseleri kısmen veya tamamen Fona ait olan bir bankanın hisselerinin üçüncü kişilere devir ve intikali halinde banka tarafından, bankanın eski ortakları, yöneticileri ve denetçileri hakkında açılmış olan dava ve takipleri kanuni halef sıfatıyla kaldığı yerden devam ettirmek, 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF Görev ve Yetkileri - VI ab) Hisseleri Fona intikal eden bankaların uygun görülecek iştiraklerini devralmak ve Kanunun 15 inci maddesi çerçevesinde yürütülen faaliyetleri sonucunda Fona intikal eden varlıklarla ilgili her türlü işlemi yürütmek, ac) Kanunun 14/3 ve 14/4 üncü maddelerinin uygulanması sonucunda hisseleri Fona intikal eden bankaların; mali sistemde güven ve istikrarın sürdürülmesini temin etmek amacıyla, Kurulca gerekli görülen hallerle sınırlı olmak üzere, mali yapılarını inceleyip değerlendirerek, mali bünyelerinin güçlendirilmesi ve yeniden yapılandırılmasını sağlamak ad) Kanuna dayanılarak çıkartılacak yönetmelik, tebliğ, yönerge ve diğer ilgili mevzuatı hazırlamak, ae) Kanunla verilen diğer görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF’nin Yapısı Mevduatın Sigortalanması TMSF’nin görevi, sigortaya tabi olacak tasarruf mevduatı ve gerçek kişilere ait katılım fonlarının kapsamı ve tutarını, Merkez Bankası, Kurul ve Hazine Müsteşarlığının olumlu görüşünü almak suretiyle belirlemek, kredi kuruluşları, nezdindeki tasarruf mevduatı ve gerçek kişilere ait katılım fonlarını sigorta etmek, doğrudan veya ilan edeceği başka bir banka aracılığı ile kaynaklarından ödemektir. Temel prim oranı üçer aylık dönemler itibarıyla, bankaların yurt içi şubelerinde gerçek kişiler tarafından açılmış olan Türk Lirası cinsinden tasarruf mevduatı ile tasarruf mevduatı niteliğini haiz altın depo ve döviz tevdiat hesapları toplamının on binde onikibuçuğudur. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF’nin Yapısı - II Mevduat sigortası ile ilgili TMSF bünyesindeki Daire Başkanlığı Sigorta ve Risk İzleme Daire Başkanlığıdır. Sigortaya tabi olacak tasarruf mevduatı ve gerçek kişilere ait katılım fonlarının kapsam ve tutarının, Merkez Bankası, BDDK ile Hazine Müsteşarlığının olumlu görüşü alınmak suretiyle belirlenmesine yönelik çalışmalar yapmak, risk esaslı sigorta priminin tarifesinin, tahsil zamanının, şeklinin ve diğer hususların BDDK'nın görüşü alınmak suretiyle tespitine yönelik çalışmalar yapmak Daire Başkanlığı’nın görevidir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF’nin Yapısı - III Fona Devredilen Bankaların Yönetimi ve Tasfiyesi Denetlemeler sonucunda; kredi kuruluşunun temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve denetiminin BDDK tarafından Fona devrini müteakip, zararın mevcut ortakların sermayesinden indirilmesi kaydıyla, kısmen veya tamamen devir, satış veya birleştirilmesi işlemlerini gerçekleştirmek, bankanın faaliyet izninin kaldırılmasını müteakip, bankanın yönetim ve denetimini devralarak iflas ve tasfiye işlemlerini gerçekleştirmek TMSF’nin görevidir. Yönetim ve denetimi kendisine intikal eden bankadaki sigortalı mevduatı ve sigortalı katılım fonunu ödemesini müteakip, mevduat ve katılım fonu sahipleri yerine bankanın doğrudan doğruya iflâsını istemek TMSF’nin bu konudaki diğer görevidir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF’nin Yapısı - IV Fona devredilen bankaların tasfiyesi ile TMSF bünyesindeki Tasfiye Daire Başkanlığı ilgilenir ve başlıca görevleri şunlardır: a) Kanunun 71 inci maddesi hükümlerine göre faaliyet izni kaldırılan bankalardaki sigorta mevduatı ve/veya sigortalı katılım fonunu miktar ve şahıs itibarıyla belirleyerek ödenmesini sağlamak üzere Finansman Daire Başkanlığına bildirmek ve bu konuda karşılaşılan sorunları çözmek. b) Faaliyet izni kaldırılan banka ile ilgili olarak, Kanunun 106 ve 110 uncu maddesi uyarınca Kurulca alınması gereken kararlara ilişkin önerileri hazırlamak, Kurulun bu konuda aldığı kararları ilgili daire başkanlıklarına iletmek ve gelişmeleri izlemek. c) Tasfiye halindeki ve müflis iştirakler ile 6762 sayılı Kanunun 324 üncü maddesi uyarınca şirket genel kurulunda tasfiyesine veya feshine karar verilen veya iflası için mahkemeye müracaat edilen iştiraklerin faaliyetlerini izlemek, değerlendirmek, faaliyet alanı ile ilgili mercilerle birlikte işlemleri yürütmek ve bu konularda Kurulca alınması gereken kararlara ilişkin önerileri hazırlamak. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF’nin Yapısı – V Fona Devredilen Bankalardan Alacakların Takibi Fonun menfaatlerini koruyucu anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, ayrıca Fona ilişkin her türlü uyuşmazlığın adli ve idari merciler ile icra dairelerinde takibi, savunulması ve çözümlenmesi amacıyla gerekli işlemleri yapmak, yönetim ve denetimi kendisine intikal eden banka hakkında iflâs kararı verilmesi halinde, iflâs masasına 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununun 206 ncı maddesinde yer alan üçüncü sıradaki tüm imtiyazlı alacaklılardan önce gelmek üzere imtiyazlı alacaklı sıfatıyla iştirak etmek ve 5411 sayılı Kanunun uygulanması ile sınırlı olmak üzere 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununun 166 ncı, 218 inci, 219 uncu, 223 üncü, 234 üncü, 236 ncı, 249 uncu, 251 inci ve 254 üncü maddelerindeki yetki ve görevler hariç olmak üzere iflâs dairesi, alacaklılar toplantısı ve iflâs idaresi görev ve yetkilerine sahip olarak bankayı tasfiye etmektedir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF’nin Yapısı - VI Tahsilât Daire Başkanlığı’nın görevleri şunlardır: a) Kanunun 132 nci ve 134 üncü maddeleri kapsamında Fon alacaklarının takip ve tahsiline ilişkin olarak Fona verilen yetkilerin kullanılmasına ilişkin hazırlayacağı önergeleri Kurula sunmak. b) Her türlü alacağın teminatını teşkil etmek üzere, Yeni Türk Lirası ve/veya yabancı para birimi üzerinden, ticari işletme rehni, taşınmaz rehni ve taşınır rehni dahil olmak üzere her türlü ayni ve şahsi teminat almak, gerektiğinde alınacak teminatlarla ilgili ekspertiz raporlarını hazırlatmak, alınan teminatlarla ilgili her türlü işlemi Hukuk İşleri Daire Başkanlığı ile koordineli olarak yürütmek. c) Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu ve diğer kamu kurumlarınca düzenlenen yazı ve raporlar ve sair ihbar ve şikâyetler üzerine Fon alacaklarının tahsiline yönelik gerekli işlemleri yapmak. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF’nin Yapısı - VII Varlık Yönetimi Hisselerinin çoğunluğu veya tamamı kendisine intikal eden bankanın; a) Gerektiğinde mali ve teknik yardım da sağlamak suretiyle, varlık ve yükümlülüklerini kısmen veya tamamen, mevcut bankalardan istekli olanlara ya da kurulacak bir bankaya devretmek veya bankayı istekli olan başka bir bankayla birleştirmek, b) Fon Kurulu tarafından gerekli görülen hallerle sınırlı olmak üzere, mali bünyenin güçlendirilmesi ve yeniden yapılandırılması için gerektiğinde; Sermayesini artırmak,Zorunlu karşılık ve umumi disponibilite yükümlülüklerinden kaynaklanan cezai faizlerini kaldırmak, İştirak, gayrimenkul ve diğer aktiflerini satın almaya veya bunları teminat olarak alıp karşılığında avans vermek,Likidite ihtiyacını gidermek üzere mevduat koymak, Alacaklarını veya zararlarını devralmak, Varlık ve yükümlülükleri ile ilgili her türlü işlemi yapmak ve nakde tahvilini sağlamak, c) Sahip olduğu aktifleri iskonto uygulayarak veya sair suretlerle üçüncü kişilere satmak ve gerekli göreceği her türlü tedbiri almak, d) Hisselerini 5411 sayılı Kanunun 7 ve 8 inci maddelerindeki hükümlere istinaden Kuruldan izin alınmak kaydıyla ve Fon Kurulu tarafından belirlenecek usul ve esaslar dahilinde üçüncü kişilere devretmek TMSF’nin görevidir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

M.Enes Olgun-E.Onur Duygu TMSF’nin Yapısı - VIII Varlıkların yönetimi ile ilgili olarak TMSF bünyesinde görevlendirilen bölüm Varlık Yönetimi Daire Başkanlığı olup görevleri şunlardır: a) Kurucularda aranan nitelikleri kaybeden nitelikli paya sahip ortakların temettü dışındaki ortaklık haklarının BDDK'nın bildirimi üzerine Fon tarafından kullanılması ve Kanunun 18 inci maddesi hükümlerine göre BDDK'nın izni olmadan payların devredilmesi halinde, bu paylara ait temettü hariç ortaklık haklarının Fon tarafından kullanılmasıyla ilgili işlemleri yapmak. b) Temettü hariç ortaklık haklarıyla yönetim ve denetimi veya hisseleri Fona intikal eden bankanın tüm varlıkları ile kayıt ve belgelerin güvenliğini sağlamak üzere gerekli her türlü tedbiri almak. c) Kanunun 71 inci maddesi hükümlerine göre ortaklarının temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve denetimi kendisine devredilen bankalar hakkında Kanunun 107 nci maddesinde Fona verilen yetki ve görevlerin kullanılmasına ilişkin gerekli karar taslaklarını hazırlayarak Kurula sunmak ve alınan kararları ilgili birimlere iletmek. d) Bankalardan devralınan zarar miktarlarını ilgili daire başkanlıkları ile birlikte tespit etmek ve Fona devredilen bankalardan satılanlar ve devredilenler için yapılan hisse devir sözleşmeleri ve devir protokolleri kapsamındaki tazmin taleplerini sonuçlandırmak. e) Fonun, kurulacak varlık yönetim şirketlerine sermaye sağlamak suretiyle kurucu ortak veya hissedar olarak katılmasına ilişkin gerekli araştırma ve hazırlıkları yapmak, karar taslaklarını hazırlayarak Kurula sunmak. Söz konusu madde ile TMSF asli görevinin dışında bankacılık yapmak ve bankaların en iyi tutara tasfiyesi için ticari işlemler yapmak ile görevlendirilmiştir. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF’ye Devredilen Bankalar Bankaların TMSF’ye Devredilmesinin Yasal Dayanağı Mülga 3182 Sayılı Bankalar Kanunu Uyarınca İntikal Edenler 4389 Sayılı Bankalar Kanunu Md. 14/3 4389 Sayılı Bankalar Kanunu Md. 16/1 4389 Sayılı Bankalar Kanunu Md. 14/3 ve 4 Türkbank Yaşarbank Kıbrıs Kredi Bankası Egebank Bank Ekspres Demirbank İmar Bankası Yurtbank Interbank Sitebank   Sümerbank Ulusalbank Esbank Tarişbank Etibank Bank Kapital İktisat Bankası Bayındırbank Kentbank EGS Bank Toprakbank Pamukbank 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF’ye Devredilen Bankalar - II Yukarıda yer verilen bankaların bir kısmı satılmış, bir kısmı birleştirilmiş, bir kısmı da tasfiye edilmiştir. Varlık yönetimi işlevini yürütecek geçiş bankası olarak 09.07.2001 tarihinde belirlenmiş olan Bayındırbank 5411 sayılı Bankacılık Kanunu 109.uncu maddesi hükmü çerçevesinde; Fon Kurulu'nun 07.12.2005 tarih ve 515 sayılı kararı uyarınca, Anasözleşmesindeki ünvanının "BİRLEŞİK FON BANKASI A.Ş." olarak değiştirilmesi kabul edilmiştir. Mevcut durumda TMSF bünyesinde yalnızca Birleşik Fon Bankası bulunmaktadır. 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu

TMSF’NİN MALİ PİYASALARDAKİ YERİ Mali piyasaların yapılandırılması Mevzuatın belirlenmesi Mekanizmanın işlem kural ve esaslarının belirlenmesi İzleme ve denetim Mali piyasalarda istikrarın sağlanması 03.01.2019 M.Enes Olgun-E.Onur Duygu