Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

GELİŞİM ÖĞRENME ÖĞRENMENİN DOĞASI-Sadreddin ARSLAN
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
Güçlendirme Egzersizleri
Sporda Beceri Öğrenimi 5.Konu
ÖĞRENMENIN DOĞASI Gülay ÇENGEL
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Davranış Bilimleri Hafta I.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
MOTİVASYON.
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi
Edward Lee Thorndike ( )
7.SINIF 1. ÜNİTE: DENETLEYİCİ VE DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
T.C ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ GRUBUN ADI: SAMSUN GENÇLİK GRUP ÜYELERİ:
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ İNSAN MÜHENDİSLİĞİ DERSİ SES VE GÜRÜLTÜ Prof. Dr. Ahmet PEKER.
GEÇİCİ DAVRANIŞ HOMEOSTATİK DAVRANIŞ İÇGÜDÜ DAVRANIŞI ÖĞRENME HOMEOSTATİK DAVRANIŞ.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ EĞİTİM: Yaşam süresi boyunca istendik yönde davranış değiştirme ya da oluşturma sürecidir. ÖĞRETİM: Okullarda amaçlı, planlı, programlı.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Ψ ÖĞRENME.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
Öğrenme Psikolojisi.
4/26/2017 Sakarya Üniversitesi Psikolojiye Giriş PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
Hücre Vücudumuz hücrelerden oluşmuştur.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
MOTİVASYON.
Mustafa DİNÇ Türkçe Öğretmeni
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
DAVRANIŞÇILAR.
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
ÖĞRENME.
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
GELİŞİM.
BECERİ ÖĞRENİMİ.
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

EĞİTİM VE ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR

ÖĞRENME Tekrar ya da yaşantı sonucu organizmanın davranışlarında meydana gelen oldukça kalıcı izli-sürekli değişikliklerdir. Öğrenme sonucunda mutlaka bir davranış değişikliğinin meydana gelmesi ve bu değişmenin gözlenebilir olması gerekir. Örneğin; yaşamında ilk kez kiviyi gören birine ‘bu nedir?’ diye sorulduğunda ya ‘bilmiyorum’ ya da ona benzer bir meyvenin adını söyler. O meyvenin kivi olduğu öğretildiğinde yeni bir meyve adını öğrenmiş olur.

Davranışın yaşantı sonucu gerçekleşmesi gerekir Davranışın yaşantı sonucu gerçekleşmesi gerekir. Örneğin; bir bebeğin doğar doğmaz ağlaması, annesini emmesi, şiddetli bir ses karşısında irkilmesi veya parmakla dokunulduğunda gayri iradi tepki göstermesi vb. Tüm bunlar yaşantı sonucu elde edilmiş davranışlar değildir.

Davranıştaki değişmenin nispeten kalıcı olması gerekir Davranıştaki değişmenin nispeten kalıcı olması gerekir. Örneğin; çocuğun bisiklete bindiğinde dengesini koruması; bir kişinin evinin bulunduğu yeri tarif etmesi; aşçının kokusunu aldığı yemeğin pişip pişmediğini anlaması gibi öğrenmeler kalıcı izlidir.

ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR PERFORMANS İcra ve edim olarak adlandırılan performans, organizmanın bizzat yaptığı şeydir. Kimi kaynaklarda dile bağlı olmayan işe yönelik yetenek olarak tanımlanan performans; öğrenme, olgunlaşma, motivasyon, fizyolojik durum gibi birçok unsurdan etkilenmektedir. Örneğin; Bir öğrencinin ders sırasında derse katılımı, konuyu örneklendirmesi, beden dili, rahat ya da gergin oluşu bir bütün içerisinde yer alan davranışlarıdır ve o bütünlük bireyin performansını ifade eder.

DAVRANIM Bir davranışı meydana getiren en küçük eylemsel birim olarak tanımlanır. Örneğin; bir öğrencinin parmak kaldırma davranışı birçok davranımın ardı ardına, zincirleme olarak sıralanmasından oluşur. Kollar ve dirsekleri yukarı doğru hareket ettirme, diğer dört parmağı yumruk şekline getirme, aynı anda işaret parmağını dik tutma, bunlara uygun bir beden pozisyonu alma gibi eylemler parmak kaldırma davranışını oluşturan davranımlardır.

DAVRANIŞ İç ve dış uyarıcılar karşısında organizmanın ilgili organlarının gösterdiği her türlü tepkiye davranış adı verilir. Organizmanın yaptığı bir eyleme, davranış diyebilmemiz için söz konusu eylemin herhangi bir yolla gözlenebilir ve ölçülebilir olması gerekir.

Gözlenebilen ve Ölçülebilen Yürümek Ölçülebilen Korkmak

UYARICI İnsanların duyu organlarını harekete geçiren ve insanda bir tepkiye yol açan her tür nesne veya enerjiye uyarıcı denir. Örneğin; karnımızın acıkması, başımızın ağrıması vb. bizi davranışa sevk eden iç uyarıcılardır. Ses, ısı, ışık, soğuk vb. bizi etkileyen dış uyarıcılardır.

TEPKİ Uyarıcılara karşı organizmanın gösterdiği davranıştır. Duyu organları tarafından algılanan her uyarıcı bireyde bir tepkiye sebep olur. Örneğin; biri bize seslendiğinde dönüp ona bakmamız bir tepkidir.

KARŞILIK Organizmanın göstermiş olduğu davranış karşısında, çevrenin vermiş olduğu tepkiye karşılık denir. Karşılık, organizmanın gösterdiği davranışın çevre tarafından kabul görülüp görülmemesine göre ceza, ödül veya görmezden gelme şeklinde olabilir. Örneğin; öğretmenin sorduğu soruya öğrencinin doğru cevap vermesi durumunda, öğretmenin öğrenciye ‘aferin’ demesi karşılıktır.