10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
Advertisements

Mal ve Faktör Piyasaları
Bölüm 8 Tam Rekabet ve Tekel (Monopol) Piyasaları
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Pazarlama karmasında firmanın özellikle ilgilendiği eleman fiyattır
Fiyat nedir? Fiyat; Mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ARZ VE TALEP I: PİYASALAR NASIL İŞLER?
Eksik Rekabet Piyasaları-I Monopol, Monopson ve İki Yanlı Tekel
15 Monopol.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Bir eksik rekabetçi firma;
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma
Monopolde Üretim ve Fiyatlandırma
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
YENİ TİCARET TEORİLERİ
Anahtar Terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 14 Bilişim (Bilgi) Teknolojileri Information Technology.
Hızlı Tüketim Ürünleri
6. BÖLÜM Tam Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MİKRO İKTİSAT PROBLEM ÇÖZÜMLERİ 3 Aralık 2008
7. Bölüm Tam Rekabet ©2010  Worth Publishers 1.
Eksik rekabetçi bir firma
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Tam Rekabet Piyasası ve Rekabet Oluşumu
AKSAK REKABET PİYASALARI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
FİYAT MEKANİZMASI.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
10.OLİGOPOL PİYASASI.
8. MONOPOL PİYASASI.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
8. TAM REKABET PİYASASI.
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
8. MONOPOL PİYASASI.
11.OLİGOPOL PİYASASI.
REKABET KOŞULLARINA GÖRE PİYASALAR VE FİRMA DENGESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
AKSAK REKABET PİYASALARI
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 6 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 13 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
8. MONOPOL PİYASASI.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 5 Kısım 2 Fiyat Teorisi.
Sunum transkripti:

10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI

Monopolcü Rekabet Piyasasının özellikleri Eksik rekabet, birden fazla firma, tam rekabet yok, gerçek hayatta görülür. Çok sayıda firma, rekabet eder Ürün farklılaştırması: Farklılaştırılmış ürün, birbirine ikame, monopol gücü, Ürün farklılaştırması marka, ambalajlama, satış yeri, müşteriye hizmet, taksitli satış ve reklam yoluyla sağlanır. Firma payı düşük, fiyatlar diğer firmaları etkilemez Piyasaya giriş çıkış serbest ve kolay Fiyata karşı daha hassas talep, monopole göre. Psikiyatrist, ayakkabı Mahmutpaşa, Vakko

Kısa Dönem Firma Dengesi

Uzun dönem firma dengesi Uzun dönemde başka firmalar da piyasaya girecek ve piyasadaki firmaların payı azalacak, firmanın karı sıfırlanacaktır. Uzun dönem kar=0

Eleştiriler: P> MC ekonomik etkinlik yok Eleştiriler: P> MC ekonomik etkinlik yok. Tam rekabete göre üretim az, fiyat yüksek Ürün farklılaştırması, yeni tasarım, reklam harcamaları maliyeti arttırır, yüksek fiyat tüketiciye yansır Firmalar kapasitelerinin altında üretim yaparlar Olumlu Yönü: Ürün çeşitliliği, yeni ürünler, yeni tatminler tüketici için