10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
Monopolcü Rekabet Piyasasının özellikleri Eksik rekabet, birden fazla firma, tam rekabet yok, gerçek hayatta görülür. Çok sayıda firma, rekabet eder Ürün farklılaştırması: Farklılaştırılmış ürün, birbirine ikame, monopol gücü, Ürün farklılaştırması marka, ambalajlama, satış yeri, müşteriye hizmet, taksitli satış ve reklam yoluyla sağlanır. Firma payı düşük, fiyatlar diğer firmaları etkilemez Piyasaya giriş çıkış serbest ve kolay Fiyata karşı daha hassas talep, monopole göre. Psikiyatrist, ayakkabı Mahmutpaşa, Vakko
Kısa Dönem Firma Dengesi
Uzun dönem firma dengesi Uzun dönemde başka firmalar da piyasaya girecek ve piyasadaki firmaların payı azalacak, firmanın karı sıfırlanacaktır. Uzun dönem kar=0
Eleştiriler: P> MC ekonomik etkinlik yok Eleştiriler: P> MC ekonomik etkinlik yok. Tam rekabete göre üretim az, fiyat yüksek Ürün farklılaştırması, yeni tasarım, reklam harcamaları maliyeti arttırır, yüksek fiyat tüketiciye yansır Firmalar kapasitelerinin altında üretim yaparlar Olumlu Yönü: Ürün çeşitliliği, yeni ürünler, yeni tatminler tüketici için