NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI TİCARETE GİRİŞ 13.HAFTA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
ULUSLARARASI TİCARETE GİRİŞ Kara ve Havayolu Yük Taşımacılığı - Konteyner Türleri Konteyner: Konteynerler nedir sorusuna verilecek birçok cevap var. Bir tanesi; Konteyner ihracat, ithalat ve uzun yol taşımacılıkta kullanılan, korunaklı, belli ölçüleri olan yani belli standartları olan taşıma kap ları olarak tanımlayabiliriz. Bazı ticari yazışmalarda bu tip konteynerlere "dry van" ya da " standart" denilmesine rağmen, çoğunlukla " genel amaçlı " terimi daha uygundur. Uluslararası kullanıma uygun olarak uzunluk ve genişlik açısından dış ölçüleri sabit, yükseklikleri farklı olabilir. İki kapıları olup sadece bir tanesi dışa doğru açılabilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ULUSLARARASI TİCARETE GİRİŞ Taşıyıcı Araç Kapasiteleri – Karayolu: Kamyonların istihap hadleri (yükleme kapasiteleri), kamyonun dingil sayısına ve ülke yollarının brüt dingil kapasitesine göre değişir. Örneğin 5 dingilli bir kamyonun brüt kapasitesi Türkiye'de 42 ton, Avrupa Ülkelerinin çoğunda 40 ton, BDT (Bağımsız Devletler Topluluğu) ülkelerinde ise 38 tondur. Kamyonların net yükleme kapasiteleri boş ağırlıktan ve dingil sayısına bağlı olarak değişen, kabul edilebilir brüt birleşik ağırlıktan hesaplanır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ULUSLARARASI TİCARETE GİRİŞ Taşıyıcı Araç Kapasiteleri – Uçaklar: Uçakların yükleme kapasiteleri, uçak tiplerine ve uçağın kargo kapısının boyutlarına göre değişir. Hava kargoları genellikle havayolu konteynerlerinde ve paletlerinde nakledilir. Bunlar, yükleme-boşaltma sırasında, havalimanında malın transferlerini çabuklaştırır ve kolaylaştırırlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©