İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RESİM VE ÇOCUK Çocuğun bize kendisini yansıtmasını ve olaylar hakkında duygu ve düşüncelerini ifade etmesinde, yalın bir anlatım aracı olan.
Advertisements

Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
YAYLI ÇALGILAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
AÇILAR VE AÇI ÇEŞİTLERİ
NE GEREK VAR GRUBU Buket Akcengiz
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
A1 MOR SINIF İftiharla Sunar…
ÜÇ BOYUTLU DÜNYAYA HOŞGELDİNİZ
Büyük Ünlü Uyumu.
Blokfülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
GEOMETRİK ŞEKİLLER VE AÇILARI
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
YAŞASIN MÜZİK DERSİ BAŞLIYOOORRR !!
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
Geometrik Cisimler.
İNTERNET PROGRAMLAMA - 1
GİRİŞBÖLÜMÜNÜ ANLATMA
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
Karanlıklar uzaklaştı
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
WEB TASARIMININ TEMELLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Bilim İnsanı Olmak İster misiniz ?
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
Matematikten Neden Korkarız?
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
HAYRİYE DABANOĞLU İ.Ö.O. HAZIRLAYAN:HANDAN VAHİDE YAZKI 3.SINIF
Ses ünitesi.
BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEK POPÜLASYONUNUN KONTROLÜ HAKKINDA OIE BÖLGESEL FARKINDALIK KAMPANYASI BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEKLER Öğretmenler için.
1 tane yüzlük 100 birlik 1 tane yüzlük 10 tane onluk.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
MÜZİK ALETLERİ.
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Atatürk Hakkında neler biliyorsunuz?
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
MATEMATİKTE TAM SAYILARI ÖĞRENİYORUZ
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
BİRLİKTE MÜZİK YAPARKEN
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM
UZUN HECE –KISA HECE.
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
RESİMLİ BAŞLIK DÜZENİ alt başlık
OKUMA BAYRAMI ETKİNLİKLERİMİZ
Blokfülüt Blok fülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
GRAFİKLERİN KULLANIMI
İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA
Sunum transkripti:

İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder İNCE SES -KALIN SES İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder

Beden perküsyonunu kullanarak ince ve kalın sesi ayırt etme çalışmaları yapalım. Parmak şıklatma sesi ile dize vurma sesini karşılaştıralım; (parmak şıklat­ma sesinin ince dize vurma sesinin kalın olduğu fikrine birlikte ulaşmak esas). Öğrendiklerimizi birlikte uygulayalım. Çalgı üzerinde görelim.

Kolaj (Kes-yapıştır) Çalışması Sınıfta gruplar oluşturunuz. Oluşturduğunuz gruplardan dergi, gazete vb. yerlerden ev aletleri, farklı araçlar ve hayvan resimleri bul­malarını ve buldukları resimleri keserek sınıfa getirmeliler. Kartona yapıştırmalarını isteyiniz. İnce ve kalın sesli olanların sıralanmasını isteyelim. Kategorize edip panoda sergileyelim.

Kolaj Yapalım

Şu Resimde ne anlatılmış? Neler var? Daha çok hangi renkler kullanılmış? Resimde açık tonlardaki renkleri ince tınılı, koyu tonlardaki renk­leri kalın tınılı ses veren çalgılarla çalalım. Ses kaynaklarını bulup resmi sesle temsil etmeye çalışalım.

İşaret Seslendirme El işaretleri ile seslerin kalınlığını ve inceliğini sez­dirme çalışması. El aşağıya indiğinde kalın ses çıkarma, yukarıya kaldırıldığında ise ince ses çıkarılır. (elin duruşu onları yanıltmamalıdır). Şarkıyı öğren­cilerinize tekrar yoluyla öğretme çalışması. Öğrencilerinizden şarkıyı söylerken sizinle birlikte el duruşlarını yapmalarını isteyiniz. Öğrencilerinizin şarkıyı seslendirirken ince ve kalın seslerde doğru el duruşlarını yapıp yapmadıklarını gözlemleyiniz.

YAŞASIN OKULUMUZ Daha dün annemizin, Kollarında yaşarken. Çiçekli bahçemizin, Yollarında koşarken. Şimdi okullu olduk, Sınıfları doldurduk. Sevinçliyiz hepimiz, Yaşasın okulumuz.

Dinleme Öğrencilerinize ince ve kalın sesleri rahatlıkla ayırt edebileceği enstrüman sesleri veya tek enstrüman ile ses­lendirilen eserler dinletiniz (ince sesler için keman, kalın sesler için viyolonsel; ince sesler için zurna, kalın sesler için mey; ince sesler için darbuka, kalın sesler için davul gibi). Eserleri tüm öğrencilerinize dinleterek ince sesler için parmaklarını şıklatmalarını, kalın sesler için dizlerine vurmalarını isteyiniz.

İşaret Seslendirme Uygulayalım

Üzerinde anne, baba, ağabey, kız çocuk ve bebeği simgeleyen resimlerin olduğu kartlar hazırlayın. Kartları öğrencilerinizin tümünün görebileceği biçimde ve karışık olarak tahtaya asın. Astığınız resimlerin bir aile olduğunu ve bu ailedeki kişilerin seslerinden hangisinin daha kalın olduğunu sorun. Kalın sesten ince sese doğru resimdeki kişilerin seslerini sıralamalarını isteyin. Doğru sıralama yapıldıkça kartları kalın sesten ince sese doğru soldan sağa yerleştirin. Sıralama baba, ağabey, anne, kız çocuk ve bebek şeklinde olacaktır.

Seslerin incelik ve kalınlıklarını tespit ettikten sonra bu sesleri yine kalından inceye doğru beden seslerini kullanarak ifade etmelerini isteyin. Öğrencilerinize doğru beden seslerini kullanmalarında yardımcı olun. Baba sesi ifade edilirken göğse vurulur. Ağabey (15 yaşında) sesi ifade edilirken ayaklar yere vurulur. Anne sesi ifade edilirken elle dize vurulur. Kız çocuk /abla (9 yaşında) sesi ifade edilirken eller birbirine vurulur. Bebek sesi ifade edilirken parmak şaklatılır.

Resimleri karışık olarak göstererek oyunu çeşitlendirebilirsiniz. Öğrencilerinizden gösterdiğiniz resmin beden vuruşunu yapmalarını isteyiniz. Resimleri karışık olarak göstererek oyunu çeşitlendirebilirsiniz. Daha sonra tahtaya kısa yatay bir çizgi çiziniz. Çizdiğiniz çizginin ailedeki ağabeyin sesini ifade ettiğini belirtiniz. Bu sese göre diğer seslerin yerlerini tartışarak birlikte tespit ediniz ve tahtada gösteriniz. En kalın sesi en alttaki çizgi ile en ince sesi en yukarıdaki çizgi ile gösteriniz.

Tahtanın ortasına yatay uzunca bir çizgi daha çiziniz Tahtanın ortasına yatay uzunca bir çizgi daha çiziniz. Çalgınızla bir ses çalınız ve o sesin bu çizgiyi ifade ettiğini söyleyin. Çaldığınız bu sesten daha ince bir ses çaldığınızda çizginin üst tarafını, kalın bir ses çaldığınızda ise çizginin alt tarafını işaretlemelerini isteyin. Sorduğunuz ses bir önceki sesten daha ince ise o sesin işaret yeri de diğer bir önce sorduğunuz sesten daha yüksekte olmalıdır. Seslerin incelik ve kalınlıklarına göre tahtadaki yerlerine ( yüksekliklerine) dikkat etmelerini isteyin

Ses yüksekliklerini kutucuklara işaretleyin