SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
Advertisements

CEBİRSEL İFADELER.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
KOSGEB’E İLK KEZ BAŞVURACAK FİRMALARIN UYGULAMA ADIMLARI
Mastarlar.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
NilForum ‘’Ülkeler arası Petrol satışları Astronomik miktarlardaki paralarla yapılıyor.’’ Veya ‘’Futbolcular Astronomik miktarda paralarla transfer oluyorlar.’’
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.

Hatırlatma Ortogonal bazlar, ortogonal matrisler ve Gram-Schmidt yöntemi ile ortogonaleştirme vektörleri aşağıdaki özeliği sağlıyorsa ortonormaldir: ortogonallik.
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
………………..İLKOKULU 3.SINIFLAR
SIFIRIN TAR İ HÇES İ NESL İ HAN KAPLAN Haluk Bingöl CMPE 220-Fall 2010/ /11.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Örnek 1 Kullanıcının girdiği bir sayının karesini hesaplayan bir program yazınız.
DİYARBAKIR 2008.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
EQUIZSHOW.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Sayı Sistemleri.
Öğretimin Uyarlanması
NELER ÖĞRENECEĞİZ 1-Doğru ile nokta arasındaki ilişkiyi açıklamayı
Koray Torun 6 / F 429 İyi seyirler 
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
Problem Çözme ve Algoritmalar
CEBİRSEL İFADELER.
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME
MATEMATİK ORAN ORANTI.
ÇOKGENLER.
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
PASCAL ÜÇGENİ.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
TOPLU POSTALAMA İŞLEMİ İÇİN ETİKET OLUŞTURMA VE YAZDIRMA
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
ANALİTİK KİMYA DERS NOTLARI
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
Sonlu Özdevinirlere Giriş
SAYI DOĞRUSUNU TANIYALIM ÇİZELİM
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
Kesikli Olay benzetimi Bileşenleri
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Sunum transkripti:

SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS ÜSLÜ İFADE ÜSLÜ NİCELİK CEBİRSEL İFADE BİLİNMEYEN

ÖRÜNTÜLER VE İLİŞKİLER Beceriler: Akıl yürütme, ilişkilendirme, iletişim. Kazanımlar: Örüntüler ve İlişkiler Sayı örüntülerini modelleyerek bu örüntülerdeki ilişkiyi harflerle ifade eder. Doğal sayıların kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder ve üslü niceliklerin değerini belirler.

ISINALIM Örüntü bize ne anlatıyor? Örüntüler ile nerelerde karşılaşırız? Günlük yaşamımızda örüntü bize ne hatırlatıyor? Hiç günlük yaşamda örüntü kullandık mı? Örüntüleri matematikte hangi durumlarda kullanırız?

AKLIMIZDA OLSUN ÖRÜNTÜ MODEL SAYI ÖRÜNTÜLERİ TEKRAR TEKRARLI ÇARPIM ÜSLÜ İFADE ÜS ( KUVVET ) TABAN DEĞER TEMSİLCİ TEMSİLCİ SAYI GENEL SAYI DEĞİŞKEN BİLİNMEYEN CEBİR CEBİRSEL İFADE ÜSLÜ NİCELİK SAYI ÖRÜNTÜSÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ OLUŞTURMA YAŞAMIMIZDA ÖRÜNTÜ ÜSLÜ GÖSTERİM MATEMATİKTE ÖRÜNTÜ DAHA ÖNCE GÖRDÜĞÜM ÖRÜNTÜ DÜŞÜNDÜĞÜM ÖRÜNTÜ "EL’KİTAB’ÜL-MUHTASAR Fİ HISAB’İL CEBRİ VE’L-MUKABELE” HAREZMİ

BASİT BİR ÖRÜNTÜ ÖRNEĞİ 1. SAYI 2. SAYI 3. SAYI 3 6 9 Yukarıdaki örüntüde verilen sayıları yazarsak; 3, 6, 9, 12, 15, …

ÖNCEKİ SAYFANIN AÇIKLAMASI Sayının örüntü sıra numarası Sayı için kullanılan üçgen sayısı Sayı ile kullanılan üçgensel bölge sayısı arasındaki ilişki 1. Seçenek 2. Seçenek Diğer 1 3 1+1+1=3 3.1=3 . 2 6 2+2+2=6 3.2=6 9 3+3+3=9 3.3=9 4 12 4+4+4=12 3.4=12 n n+n+n=3n 3.n=3n Bu örüntüye ait genel bir kural söyleyiniz. Örüntüdeki 100. şekilde kaç üçgensel bölge olacağını Örüntüdeki herhangi bir şeklin numarası “n” ile temsil edildiğinde üçgensel bölge sayısının nasıl temsil edilebileceğini tablo üzerinde gösterelim

BASİT BİRKAÇ ÖRÜNTÜ ÖRNEĞİ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15,… 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, … 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, … 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, … Cevaplar Birinci sıra hep 2 şer artışla devam eden tek doğal sayılar örüntüsü İkinci sıra hep 2 şer artışla devam eden çift doğal sayılar örüntüsü Üçüncü sıra altıdan başlayıp hep 1 er artışla devam eden doğal sayılar örüntüsü Dördüncü sıra hep 4 er artışla devam eden doğal sayılar örüntüsü Örüntülerde verilenlerden yararlanarak bilinmeyenleri görebilmek gereklidir.

2, 4, 6, 8, … sayı örüntüsünde 5. ve 6. adımdaki sayıları yazalım Adım Sayısı Adım sayısına karşılık gelen sayı Örüntünün kuralı 1 2 2.1=2 4 2.2=4 3 6 2.3=6 . n 2.n=2n Yukarıdaki örüntünün kuralı 2n dir 5. Adımdaki sayı 2.n=2.5=10 bulunur. 6. Adımdaki sayı 2.n=2.6=12 bulunur.

Tanım “n” harfi verilen örüntüdeki sayıların sırasını veya yerini belirten bir işaret, sembol veya notasyondur. Bu yüzden “n”, örüntünün “n. Sayısı”, “temsilci sayısı” veya “genel sayısı” olarak adlandırılır.

Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralını bulunuz Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralını bulunuz. Bulduğunuz bu kurala uygun olarak sayı örüntüsünün cebirsel ifadesini yazınız.Örüntüyü 2 adım daha devam ettiriniz. 1 2 3 4 5 6 7 9 13 17 …. Cebirsel ifadenin n+4 olduğu görülüyor. Buna göre son iki adım yani 6. adım 21 ve 7. adım 25 olduğu görülür.

Aşağıdaki eksik adımları tamamlayınız 1 2 3 4 5 6 7 10 13 16 1 2 3 4 5 6 7 13 21 1 2 3 4 5 6 7 11 20 32 1 2 3 4 5 6 7 9 16 25

1 2 3 4 5 6 7 10 13 16 19 22 Her aralık 3 er artıyor 1 2 3 4 5 6 7 13 21 31 43 Aralıklar sırayla 2, 4, 6, 8, 10, 12 1 2 3 4 5 6 7 11 20 32 47 65 Aralıklar sırayla 3, 6, 9, 12, 15, 18 1 2 3 4 5 6 7 9 16 25 36 49 Aralıklar sırayla 3, 5, 7, 9, 11, 13

Sırası Kareler Parça sayısı ilişki Harfli gösterim 1 1.1.1=1 2 8 2.2.2=8 3 27 3.3.3=9

Bir önceki slaytta olan kareler den oluşmuş küpler düşünülürse; Olduğu görülür.

a,b ve n birer doğal sayı olmak üzere;

Tablodaki değerleri bulalım Üslü sayı Değeri …..

Tablodaki değerleri buluyoruz Üslü sayı Değeri 2.2.2=8 5.5.5=125 3.3=9 4.4=16 2.2=4 6.6=36 10.10.10=1000 3.3.3.3=9.9=81 2.2.2.2.2.2=4.4.4=16.4=64

Aşağıdaki işlemleri kontrol ediniz

Örüntüleri tamamlayınız. 3, 6, 12, 24, 48, -----,------, -------,  örüntüsünü tamamlayınız. 500 000,  50 000,  5000, --------, --------, ------- örüntüsünü tamamlayınız. 13, 18, 23, 28, ------, -------, 43, --------, ---------, 58  örüntüsünü tamamlayınız. 15, 22, 29, 36, 43, 50, 57, 64, 71 örüntüsünün kuralını bulunuz. 2, 5, 11, 23, 47, 95 örüntüsünün kuralını bulunuz. Bu kurala göre : 3,-----,-----, 31,------ örüntüsünü tamamlayınız

ÖDEV Çalışma kitabınızın 38. ve 39. sayfaları yapılacak Ders kitabınızın 52. sayfası defterinize ödev olarak yapılacak. Mümkün olabiliyorsa performans ödevi olarak bu şekilde gelecek derslerden slayt olarak hazırlanacak. Sayı örüntüleri ile ilgili çeşitli kaynaklardan yararlanıp test soruları çözülecek.