Nesneye Dayalı Programlama 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
OOP UYGULAMA 5.
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
Sunum Teknikleri Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Aralık, 2010.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 11: İşaretçi (Pointer) Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
LINQ { C# 3.0 ve Language Integrated Query } MEHMET MECİT GÖK NO:
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
ARAYÜZLER(INTERFACE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. ARAYÜZ KAVRAMINA GİRİŞ  Arayüzler, soyut sınıflara benzer. Ancak yapı olarak bazı yönleriyle farklılıklar.
7. Hafta İçeriği 1.Kalıtım (Inheritance) 2.Soyut sınıf (abstract class) 3.Sealed sınıf(sealed class) 4.Çok biçimlilik (polymorphism)polymorphism.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
GÖRSEL PROGRAMLAMA C# UYGULAMALARI Araş. Gör. Sefa TUNÇER.
Nesneye Dayalı Programlama
SOYUT(ABSTRACT) SINIFLAR METODLAR
JDK(Java  Development  Kit):  Java  kodlarını  derlemek  için gerekli  geliştirme  ortamını.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
METOTLAR.
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 1
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 11: İşaretçi (Pointer) Kullanımı
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 2
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
NBP103 Programlama Temelleri Öğr. Gör. Mahmut Kılıçaslan
PHP ile Nesneye Yönelik Programlama
4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
Mobil uygulama geliştirme pelin yıldırım Fatma bozyiğit
3- VERİ TİPLERİ - OPERATÖRLER Nesne Yönelimli Programlama - i
3.hafta METODLAR.
Soyut veri tipleri ve kapsülleme kavramları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesne yönelimli programlama desteği
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
Nesneye Dayalı Programlama 1
DAHİLİ SINIFLAR(INNER CLASSES)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

Nesneye Dayalı Programlama 1 Öğretim Görevlisi Alper Talha KARADENİZ

Abstract (Soyut) Sınıflar En az 1 metodu abstract metod olan sınıflardır. Bir çok ortak özellik barındıran sınıflar bulunan bir projede, aynı kodu tekrar tekrar yazmaktansa, temel bir sınıf içerisinde toplayabiliriz. Abstract sınıflar, diğer sınıflara kalıtım vermek için oluştururlar bu yüzden önceden oluşturduğumuz temel sınıflardan farklıdırlar. Tek başına bulunmalarının bir anlamı yoktur.

Abstract (Soyut) Sınıfların özellikleri new anahtar sözcüğü ile yeni bir örneği oluşturulamayan sınıflardır. Abstract sınıflar içerisinde tanımlanan abstract metotların gövdesi yazılmaz, kalıtım alan sınıf içerisinde override yapılmak zorundadır. Abstract sınıflar ve abstract metodlar private olamazlar. Abstract metodlar static olamazlar.

Abstract (Soyut) Sınıflar abstract class Deneme { }

örnek abstract class mobilya { public string renk;      {          public string renk;          abstract public void ozellikyaz();    }        class kanepe : mobilya      {          public string kumas;          public override void ozellikyaz()          {              Console.WriteLine("Kanepenin Özellikleri");              Console.WriteLine("Renk: {0}",renk);              Console.WriteLine("Kumaş: {0}", kumas);          }      }

Örnek devam… class masa : mobilya { public string malzeme;      {          public string malzeme;          public override void ozellikyaz()          {              Console.WriteLine("Masanın Özellikleri");              Console.WriteLine("Renk: {0}", renk);              Console.WriteLine("Malzeme: {0}", malzeme);          }      }

Örnek devam class Program { static void Main(string[] args) {     {         static void Main(string[] args)         {             kanepe knp1 = new kanepe();             masa calisma_masasi = new masa();             knp1.renk = "Siyah";             knp1.kumas = "Deri";             calisma_masasi.renk = "Sarı";             calisma_masasi.malzeme = "Ahşap";             knp1.ozellikyaz();             calisma_masasi.ozellikyaz();             Console.ReadKey();         }     }