ATATÜRK İLKELERİ Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
Advertisements

ATATÜRK İLKELERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 8.Sınıf İNKILAP TARİHİ.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
HANGİ İLKEYİM? MUSTAFA TONBUL BOZKURT ORTAOKULU HANGİ ALANDAYIM?
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
23 NİSAN 23 NİSAN NEDİR? 23 Nisan 1920′de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi kuruldu.Türkiye Büyük Millet Meclisi 88 yıl önce.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Konu 7: TARIM HUKUKU KONUSUNDA YURTTAŞLAR YASASI.
ATATÜRKÇÜLÜK VE ATATÜRK İ LKELER İ ATATÜRKÇÜ DÜ Ş ÜNCE S İ STEM İ.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
 Kurultay (Kongre) Detay : Bir konuyu görüşmek üzere çeşitli ülkelerden gelen delegelerin katılImıyla gerçekleştirilen uluslararası toplantılara veya.
OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN DEMOKRATİKLEŞME HAREKETLERİ
K O N G R E L E R D Ö N E M İ Dersin adı :İnkılap Tarihi HAZIRLAYAN Mert ULUS Sınıfı :8/B No:8.
Çağdaş ve uygar bir Türkiye idealini taşıyan Mustafa Kemal hedeflerinden biride demokrasiyi yerleştirmekti… Bu sistemde oy verilecek herkesin bu hakkını.
Hikmet SIRMA.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER ATATÜRK İLKELERİ KONU ANLATIMI
ATATÜRK İLKELERİ.
Mustafa Kemal,Kurtuluş Savaşı ile yurdumuzu düşmanlardan kurtardı.
KONU: EKONOMİK ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR HAZIRLAYANIN; ÖĞRETMENİN; HAZIRLAYANIN; ÖĞRETMENİN; ADI: DİLRUBA ADI: HASAN ADI: DİLRUBA ADI: HASAN SOYADI: BİÇER.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR 3 Mart 1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Metinlerin Sınıflandırması
15 TEMMUZ DEMOKRASİ ZAFERİ VE ŞEHİTLERİ ANMA PROGRAMI
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
SHB268 ÇOCUKLUĞUN TARİHİ HAFTA ÇOCUK HAKLARI.
ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM ARI
GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ.
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
ATATÜRK İLKELERİ.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Bandırma Vapuru.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Soyadı Kanunu’nun Kabulü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
TARİHDE BİLİM BİLİM VE SANAT ÖZGÜRLÜĞÜ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ YAŞAYAN DEMOKRASİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
YÜRÜTME.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ( )
ATATÜRK İLKELERİ
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
Terör Suçları ve Türkiye
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
ÇELTİKÇİ İLKÖĞRETİM OKULU ATATÜRK'ÜN HAYATI.
Tarım Tarihi ve Deontolojisi Dersi 1.Hafta
HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
HIS 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
EKONOMİ ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Sunum transkripti:

ATATÜRK İLKELERİ Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Cumhurİyetçİlİk ??? “Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. Milletlerin esirliği üzerine kurulmuş kurumlar, her tarafta yıkılmaya mahkumdurlar.” Mustafa Kemal ATATÜRK “Kul” kimliğinden yurttaş-birey kimliğine geçiş!!! Ulus egemenliği !!! Demokratik Özgürlükçü Ancak..çoğunluk otoritesi demek değil !!! Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Cumhurİyetçİlİk İlkesİyle bağlantIlI Devrİmler neler olabİlİr? Saltanat’ın Kaldırılması(1922) Cumhuriyet’in İlanı(1923) Halifeliğin Kaldırılması(1924) Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş Denemeleri(1923,1924,1930) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Mİllİyetçİlİk ??? Adolf Hitler, Kavgam, s.306-307. “Kandaki birliğin azlığı,..birçok farklar doğurur.Temiz ırka üye bir kimse akla uygun ve düzgün kararlar alırken, karışık bir kan,..yarım kararlar verir…Cermen ırkının dostlarının kutsal görevleri,(bu tip) melezleşmeleri önlemek olmalıdır..İnsanın en kutsal görevi, insanlık içinde en iyi olan özelliklerini korumak ve kanının saf kalmasına dikkat etmektir.” Adolf Hitler, Kavgam, s.306-307. Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Atatürk Mİllİyetçİlİğİ “Gerçi bize milliyetçi derler. Ama, biz öyle milliyetçileriz ki, işbirliği eden bütün milletlere hürmet ve riayet ederiz. Onların milliyetlerinin bütün icaplarını tanırız. Bizim milliyetçiliğimiz herhalde hodbince ve mağrurca bir milliyetçilik değildir.” Mustafa Kemal ATATÜRK http://www.tsk.tr/12_anitkabir/atasoz.htm Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji Mİllİyetçİlİk Kendi ulusuna bağlılığın, uluslar arası ilkelere bağlılıktan ya da bireysel çıkarlardan daha önemli olduğunu ileri süren görüş “Dünyanın bize hürmet göstermesini istiyorsak ilk önce biz kendi benliğimize bu hürmeti…gösterelim; Bilelim ki milli benliğini bulamayan milletler, başka milletlerin avıdır.” Mustafa Kemal Atatürk

Atatürk Mİllİyetçİlİğİ; Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji Atatürk Mİllİyetçİlİğİ; Irkçılığı reddeder. *Anayasanın 66. Maddesi: “Türk Devleti`ne vatandaşlık bağıyla bağlı herkes Türktür” Milli birlik ve bütünlüğe önem verir. Sınıf kavgasına karşıdır. Gerçekçidir ve vatan kavramına dayanır. Saldırgan değil barışçıdır. Laiklik ilkesi ile bağlantılıdır. Ulus egemenliği ilkesiyle bağlantılıdır. Demokrasiye yöneliktir. Türk Milleti`nin çağdaşlaşmasını amaçlar.

Mİllİyetçİlİk İlkesİyle bağlantIlI Devrİmler neler olabİlİr? Tevhid-i Tedrisat Kanunu(1924) Maarif(Eğitim) Teşkilatı Hakkında Kanun(1926) Kabotaj Kanunu’nun Kabulü(1926) Teşvik-i Sanayi Kanunu(1927) Devlet Demiryolları İşletmesi’nin Kuruluşu(1927) Ulusal Merkez Bankası’nın Kuruluşu(1930) Türk Tarih Kurumu’nun Kuruluşu(1931) Türk Dil Kurumu’nun Kuruluşu(1932) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Laİklİk ??? Fransızca'dan Türkçe'ye geçmiş olan "laik" sözcüğü, "din adamı olmayan kimse" anlamına gelen Latince "laicus" sözcüğünden gelir… Devlet yönetiminde herhangi bir dinin referans alınmamasını ve devletin dinler karşısında tarafsız olmasını savunan prensip.. Devlet düzeninin ve hukuk kurallarının dine değil, akıl ve bilim esaslarına dayandırılması… Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Laİklİk İlkesİyle bağlantIlI Devrİmler neler olabİlİr? Saltanatın kaldırılması(1922) Halifeliğin kaldırılması(1924) Şeriye ve Evkaf Vekaleti(Din ve Vakıflar Bakanlığı)’nın kaldırılması(1924) Şeriye Mahkemelerinin Kapatılması(1924) Tevhid-i Tedrisat Kanunu(1924) Kıyafet Devrimi(1925) Tekke, Zaviye ve Türbelerin kapatılması(1925) Türk Medeni Kanunu’nun Kabulü(1926) “Devletin dini İslamdır” maddesinin anayasadan çıkartılması(1928) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

HalkçIlIk ??? Toplumu oluşturan bireyler arasındaki AYRICALIKLARIN ORTADAN KALDIRILMASI , herkesin kanun önünde EŞİT olması, kaynaşmış ve dayanışma içinde olan bir toplum oluşturulmaya çalışılmasıdır. Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

HalkçIlIk İlkesİyle bağlantIlI Devrİmler neler olabİlİr? Tevhid-i Tedrisat Kanunu(1924) Kıyafet Devrimi(1925) Tekke, Zaviye ve Türbelerin kapatılması(1925) Aşar vergisinin kaldırılması(1925) Türk Medeni Kanunu’nun Kabulü(1926) Kadınlara Belediye Seçimleri’ne katılma hakkı(1930) Kadınlara milletvekili seçme ve seçilme hakkının tanınması(1934) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Devletçİlİk ??? “Ekonomik kalkınma, Türkiye'nin hür, müstakil, daima daha kuvvetli, daima daha refahlı Türkiye idealinin belkemiğidir.” Mustafa Kemal ATATÜRK Devletçilik, ekonomik yatırımların devlet tarafından gerçekleştirilmesidir. Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Devletçİlİk X Lİberal Ekonomİ 1923-1930 arasında ekonomide özel girişime(Liberal Ekonomi) olanak tanınır. …ancak özel girişim, deneyimli Türk işadamlarının olmaması, teknik ve bilgi eksikliği ve 1929 Dünya Ekonomik Krizi nedeniyle ekonomik kalkınmada yeterli bir güç olamaz… Bu nedenle 1930’larda devletçiliğe dönülür. Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Devletçİlİk İlkesİyle bağlantIlI Devrİmler neler olabİlİr? Devlet Demiryolları İşletmesi’nin Kuruluşu(1927) Ulusal Merkez Bankası’nın Kuruluşu(1930) I. Beş Yıllık Kalkınma Planı(1933-1938) Sümerbank ve Etibank’ın Kuruluşu Kağıt, çimento, şeker, demir-çelik, cam sanayii ve demiryollarının yabancılardan satın alınması Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

İnkIlapçIlIk ??? “Efendiler, yaptığımız ve yapmakta olduğumuz İnkılâpların gayesi, Türkiye Cumhuriyeti halkını tamamen çağdaş ve bütün anlam ve görünüşüyle uygar bir toplum haline ulaştırmaktır.” Mustafa Kemal ATATÜRK Akıl ve mantık ilkeleri doğrultusunda hareket etmek Bilimi egemen kılmak Çağdaşlaşmayı sürekli kılmak Değişen şartlara ayak uydurmak Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji