Çubuk Sonlu Elemanlar Dersi Dönem Sonu Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seramik Dental İmplantlar
Advertisements

BİYOGAZ HAZIRLAYANLAR : HAKAN DEMİRTAŞ
BÖLÜM 5 . KÜTLE BERNOULLI ENERJI DENKLEMİ
HAZIRLAYANLAR AYHAN ÇINLAR YUNUS BAYIR
Yeniliği Benimseyen Kategorilerinin Bütüncül ve Analitik Düşünme Açısından Farklılıkları: Akıllı Telefonlar için Bir İnceleme Prof. Dr. Bahtışen KAVAK,
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi
Newton’un Hareket Yasaları
19. VE 20. YÜZYILDA BİLİM.
Enerji Kaynakları-Bölüm 7
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ BÖLÜM 8 . BORULARDA AKIŞ.
İŞGÜCÜ PİYASASININ ANALİZİ
BRÜLÖR GAZ KONTROL HATTI (GAS TRAİN)
SES DONANIMLARI Ayşegül UFUK Saide TOSYALI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Hayvansal Üretimde Kullanımı
MUHASEBE YÖNETMELİĞİ KONFERANSI
Bu sitenin konusu kıyamete kadar hiç bitmeyecek
DUYUŞ VE DUYUŞSAL EĞİTİMİN TANIMI
ÇOCUKLARDA BRONŞİOLİT VE PNÖMONİ
Alien hand syndrome following corpus callosum infarction: A case report and review of the literature Department of Neurology and Radiology, Yantai Yuhuangding.
Parallel Dağılmış İşlemci (Parallel Distributed Processing)
TANJANT Q_MATRİS Aleyna ŞEN M. Hamza OYNAK DANIŞMAN : Gökhan KUZUOĞLU.
ADRESLEME YÖNTEMLERİ.
Diksiyon Ödevi Konu:Doğru ve etkili konuşmada
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM (EÇÖE)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
BAĞIMLILIK SÜRECİ Prof Dr Süheyla Ünal.
FACEBOOK KULLANIM DÜZEYİNİN TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU, DEPRESYON VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİSİ  Psk. Asra Babayiğit.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEDİR?
PSİKO-SEKSÜEL (RUHSAL) PSİKO-SOSYAL
Sinir Dokusu Biyokimyası
Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim.
Bölüm 9 OPERASYONEL MÜKEMMELİYETİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR VIDEO ÖRNEK OLAYLARI Örnek Olay 1: Sinosteel ERP Uygulamalarıyla.
ERGENLİKTE MADDE KULLANIMI
Şeyda GÜL, Fatih YAZICI, Mustafa SÖZBİLİR
MOL HESAPLARINDA KULLANILACAK BAZI KAVRAMLAR:
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK. GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK.
Engellerin farkında mıyız?
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU
DİSİPLİN HUKUKU.
İZMİR.
ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERME DÜZEYLERİ
Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR
TEMEL MAKROEKONOMİ SORUNLARI VE POLİTİKA ARAÇLARI
IMPLEMENTATION OF SOME STOCK CONTROL METHODS USED IN BUSINESS LOGISTICS ON DISASTER LOGISTICS: T.R. THE PRIME MINISTRY DISASTER AND EMERGENCY MANAGEMENT.
Mikrodalga Sistemleri EEM 448
Örnekler Programlama Dillerine Giriş
Modülasyon Neden Gereklidir?
A416 Astronomide Sayısal Çözümleme - II
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
4.BÖLÜM ÇAĞDAŞ BÜYÜME MODELLERİ
Ayçiçeği Neden Stratejik Ürün Olmalı?
Aydınlanma Işığın doğası ile ilgili bilgilerin tarihsel süreç içindeki değişimini farkeder. a. Dalga ve tanecik teorisinden bahsedilir,
Final Öncesi.
Sayısal Haberleşme.
ULUSLARARASI FİNANS.
Elektrik Enerjisi Üretimi, Dağılımı ve Depolanması
İÇ ORGANLARIN YAPISI VE İŞLEYİŞİ
DENK KUVVET SİSTEMLERİ
Dil Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anlamsal Web, Anlamsal Web Dilleri ve Araçları
Hazırlayan; Görkem Baygın Yabancı Dil / M Şubesi 21 Maddede İngiliz Dili Edebiyatı Okumak Ne Demektir?
FURKAN EĞİTİM VAKFI TEFSİR USULÜNE GİRİŞ
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI GECE KADİR GECESİ
Tarımsal nüfus ve tarımda istihdam
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
Emir ÖZTÜRK T.Ü. F.B.E. Bilg. Müh. A.B.D. Y.L. Semineri
Sunum transkripti:

Çubuk Sonlu Elemanlar Dersi Dönem Sonu Projesi Hazırlayan Barış Ömer Balota Numara 010130139 CRN 12611

İçerik Problemin Tanıtılması Modellerin Açıklanması El ile Çözüm ve Aşamaları Bilgisayar Destekli Çözüm Sonuçlarının Karşılaştırılması

Problem Problemimiz 20 m açıklıklı bir köprü inşasıdır Mal sahipleri mühendisten buna uygun olacak şekilde bir köprü tasarımı yapmasını ister Mühendis 20 m açıklık için iki farklı köprü tasarımı yapmıştır. Ancak mal sahiplerine hazırlanan projeyi sunmadan önce tasarımların performanslarını karşılaştırmak ister Her iki tasarımın da özellikle düşeyde yaptığı yer değiştirmeleri gözlemlemek için tasarımlara uygun olacak şekilde performans deneyleri hazırlar Hazırlanan deneyler sonlu elemanlar yöntemi ile çözülür

Tasarım A

Tasarım B

Tasarımların Gerçek Hayattaki Uygulamaları

Deney Modeli A

Deney Modeli B

A Deney Modelinin Çözümü

Doğrultman Kosinüsleri Koordinatlar Uzunluklar Düğüm Noktası X (m) Y(m) 1 1,73 2 3 4 5 Eleman Numaraları L (m) 1 2 3 4 5 6 7 Ce (e=1,2,…,7) Se (e=1,2,…,7) -0,5 -0,865 1 0,865 i e (eleman) j (𝑥 𝑗 - 𝑥 𝑖 )/L (𝑦 𝑗 - 𝑦 𝑖 )/L L

T ‘Dönüşüm Matrisleri’ T1=T5 -0.5 -0.865 T2=T4=T6 1 Ce Se Te T3=T7 -0.5 0.865

A=0,0079 m^2 E=210 GPa=210*10^6 kN/m^2 L=2 m 𝐸𝐴 𝐿 = 210× 10 6 ×0.0079 2 =829500 𝑘𝑁/𝑚 ki ‘Eleman Rijitlik Matrisleri’ (Tüm elemanların k matrisleri aynıdır) 𝐸𝐴 𝐿 −𝐸𝐴 𝐿 829500 -829500 ke (e=1,2,…,7) k

Ke ‘Genel Koordinat Takımındaki Eleman Rijitlik Matrisleri’ 𝑲=𝑻𝑻×𝒌×𝑻 d1 d2 d3 d4 207375 358758.75 -207375 -358758.75 620652.6375 -620652.6375 d1 d2 d3 d4 K1 d3 d4 d5 d6 829500 -829500 d3 d4 d5 d6 K2

d5 d6 d1 d2 207375 -358758.75 -207375 358758.75 620652.6375 -620652.6375 d5 d6 d1 d2 K3 d1 d2 d7 d8 829500 -829500 d1 d2 d7 d8 K4

d7 d8 d5 d6 207375 358758.75 -207375 -358758.75 620652.6375 -620652.6375 d7 d8 d5 d6 K5 d5 d6 d9 d10 829500 -829500 d5 d6 d9 d10 K6

dönmeler (Q) = 0 olmalıdır. 207375 -358758.75 -207375 358758.75 620652.6375 -620652.6375 d9 d10 d7 d8 K7 Not: İncelenen deney modeli bir kafes sistem olduğu için düğüm noktalarındaki dönmeler (Q) = 0 olmalıdır.

K* ‘Sistem Matrisi’ d1 d2 d3 d4 d5 d6 d7 d8 d9 d10 1244250 -207375 -207375 -358758.75 358758.75 -829500 1241305.275 -620652.6375 1036875 -620652.675 620652.6375 2073750 d1 d2 d3 d4 d5 d6 d7 d8 d9 d10 K*

K ‘İndirgenmiş Sistem Matrisi (d3=d4=d9=d10=0) 1244250 -207375 358758.75 -829500 1241305.275 -620652.6375 2073750 -358758.75 d1 d2 d5 d6 d7 d8 K K* matrisinde bu değerlerin bulunduğu satır ve sütunları silersek K matrisini elde ederiz Mesnet noktalarında yer değiştirmeler 0’a eşittir

2. ve 6. Elemanların Yük Matrisleri − 1 2 ×𝑞𝑧×𝐿 −3 𝑓 2 𝑞 =𝑓 6 𝑞 = = F 2 𝑞 =F 6 𝑞 = T t *𝑓 𝑒 𝑞

İndirgenmiş Sistem Yük Matrisi −3 d1 d2 d3 d4 d5 d6 d7 d8 d9 d10 0+Ax -3+Ay -6 0+Bx -3+By F 2 𝑞 = F 6 𝑞 = Sistem Yük Matrisi İndirgenmiş Sistem Yük Matrisi -6 F*= F= −3 d3=d4=d9=d10=0 olan elemanlar F* matirisinden silinirse F matrisi elde edilir. Ax, Ay, Bx ve By kuvvetleri, 2. ve 5. düğüm noktalarındaki mesnet tepkileridir.

Sistem Çözümü (yer değiştirmeler) K * = F U

Sistem Çözümü (mesnet tepkileri) -1.72083E-22 -1.20841E-05 -2.09054E-06 0+Ax -3+Ay -6 0+Bx -3+By -1.9286E-05 2.48261E-05 1.734105398 3.000002565 -4.4409E-16 -6.00005433 1.92859E-05 -1.7341054 3.000002338 Ax -1,73 kN Ay 6 kN Bx 1,73 kN By K* * = = = U* F*

Ax -1,73 kN Ay 6 kN Bx 1,73 kN By

Sonuçların Arayüz Programı ile Karşılaştırılması (Rölatif Hata) - 3.266E-03 3.240E-03 5.820E-03 0.003480416 3.156E-03 0.003240352 5.211E-03 0.00324035 0.003156033 3.480E-03 0.00315603 0.00348042 Sonuçlar Arayüz 2D programı ile uyumluluk göstermektedir.

Sonuçların Arayüz Programı ile Karşılaştırılması (Rölatif Hata) Sonuçlar 0’a çok yakın olduğu içi dikkate alınmaz Arayüz Rölatif Hata d1 d2 d5 d6 d7 d8 2.09054E-06 -6.04203E-06 -1.72083E-22 -1.20841E-05 -2.09054E-06 .2103E-05 -.6064E-05 .5737E-13 -.1213E-04 -.2103E-05 5.92E-03 3.62E-03 1.00E+00 3.79E-03

Sistemin Yer Değiştirmiş Durumu

A ve B Tasarımlarının Karşılaştırılması

B Tasarımının Arayüz Modeli

B Tasarımının Yer Değiştirmiş Durumu

Çubukların Orta Noktalarındaki Yer Değiştirmelerinin Karşılaştırılması 3. Düğüm N. 4. Düğüm N. A Tasarımı B Tasarımı .5737E-13 -.4383E-12 -.1213E-04 -.1756E-04 Ux Uy A tasarımı yer değiştirmeler konusunda B tasarımından daha iyi performans göstermiştir.

Kullanılan Malzeme (m^3) Deney Modellerinin Maliyet Hesabı Kullanılan Malzeme (m^3) A Tasarımı B Tasarımı 0,110 0.129 A tasarımı maliyet konusunda B tasarımından daha üstündür Not: Yapılan maliyet hesabında sadece kullanılan malzeme miktarı dikkate alınmış; diğer maliyet kalemleri ihmal edilmiştir.

SONUÇ Yapılan Tercih : A Tasarımı İki farklı tasarımın analizi bize mühendisliğin en temel amaçlarından birini gösterdi. Mühendisler olarak temel amacımız güvenlik ve maliyetin maksimum verimde olduğu noktada mühendislik eserleri üretmektir. Bu noktaya ulaşabildiğimiz kadar ulaşmak için karşılaştırma yöntemini uygulamak doğru bir yöntemdir.

Dinlediğiniz için Teşekkürler 