NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Hat Dengeleme.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
BÖLÜM 11 FRENLEME PERFORMANSI VE FRENLER 11.1 FRENLEME PERFORMANSI Taşıtın güvenliğini etkileyen en önemli karakteristiklerden birisi de frenleme performansıdır.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
YAPI-ZEMİN DİNAMİK ETKİLEŞİMİ Prof. Dr. Erkan ÇELEBİ İnşaat Mühendisliği Bölümü Yapı Anabilim Dalı Ofis: M-8 Bina; 8203 Oda
JEOFİZİK ETÜTLERİ DAİRESİ
BÖLÜM 12 SÜSPANSİYON SİSTEMİ. BÖLÜM 12 SÜSPANSİYON SİSTEMİ.
MOLEKÜLER BİYOLOJİDE KULLANILAN YÖNTEMLER II:
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Pazarlama İlkeleri.
Aktif Karbon Adsorpsiyonuyla Ağır Metal Giderimi ve Alevli AAS ile Tayin PEKER S1, KAŞ M.1, BAYTAK S.1  1Süleyman.
3. ÜNİTE.
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Ankara İli Trafik Kazası Vakalarının Karşılaştırması (2002 – 2003 Yılları) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Giray Şahin.
FOTOSENTEZ HIZINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Biyolojik Özellikleri, Yaşam Çizelgesi ve Zarar Oranı
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
BARALAR.
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
TUTUM VE ALGILAR.
Kırınım, Girişim ve Müzik
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Sözleşme Sözleşme Türleri
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Düz hatlar, makaslar & kruvazmanlar için ivmelenme izleme sistemi
Ölçü transformatorları
Makaslar & Kruvazmanlar için Yalın optimizasyon teknikleri
Katener hat sistemi için akım ve gerilimin izlenmesi
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
NeTIRail-INFRA projesine genel bakış
BÖLÜM 10 Dalga Hareketi. BÖLÜM 10 Dalga Hareketi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üç-fazlı transformatorlar
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Slovenya’da gerçekleştirilen dinamik ölçümler
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SIVILAR Sıvıların genel özellikleri şu şekilde sıralanabilir.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
10. SINIF: 3. ÜNİTE: 3.2. Su Dalgası
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
A.Ü. GAMA MYO. Elektrik ve Enerji Bölümü
Sunum transkripti:

NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye Ondülasyon NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye

Görev 2.4: Ondülasyonun önlenmesi ile düz hatların ömrünün uzatılması Ondülasyonun daha iyi anlaşılması sağlanarak, önlemler alınabilir. TCDD’de gerçekleştirilen testler: 1) Ondülasyon ve hat özelliklerini içeren katalog, ve 2) 3 farklı bağlantı sistemlerinin ondülasyonlu hat üzerinde denenmesi. İleri analiz, 3D FE modelleme yaklaşımı ve kısa adımlı ondülasyonuna yeni bakış açıları. Dinamik durumlar için bilinen açıklamalar ve Ondülasyonun verdiği zararlardan doğan sonuçlar açıklanmıştır. Modelleme yaklaşımı henüz düzgün ray durumları için geliştirilememiştir.

Ondülasyon Katalogu Ondülasyon Bölümleri Dalga boyu, genişlik Ondülasyon tipi Hat parametreleri: Ray tipi, ray sınıfı, traversler, bağlanan ray seleti Eğim derecesi (Düz / Kavis), Yağlama durumu, Yenilenme/Onarılma zamanı Trafik Trafik tipi, Tek/ Çift trafik yönü Yolcu ve yük trenlerinin dingil yükü Yolcu ve yük trenlerinin hız limiti Araçların hızı, ivmelenmedeki hız, yavaşlamadaki hız Geçen yolcu ve yük trenlerinin günlük sayıları ve yıllık gros ton ağırlıkları

Test sahası Eskişehir- Afyon- Kütahya Hattı W14 W21 HH

Modelleme kısmı: Giriş Model ve yöntem Sonuçlar ve gelecekteki araştırmalar

1 Giriş genişlik Uniform ondülasyon Dalga boyu Ondülasyon dalga boyu ve genişlikte değişimler Genişlikte ve ezilme kaynaklı ondülasyondaki değişimler

2 Model ve yöntem v Hollanda ağındaki model parametrelerinin şematik gösterimi 3D FE model

2 Model ve yöntem Saha ölçüm ondülasyonu (~30 mm) Uygulanan ondülasyonun gösterimi (P2 at 0.6 m ile Ondülasyon 2, sadece 3 tam dalgalar çizilmiştir). 4 Pozisyon incelendi

3 Temas çözümleri Temas basıncı, kayma gerilimi, yol teması, tutma-kayma dağılımı ve A = 20 µm (xOy düzeyinde projeksiyon; Sınır 1: yol temas sınırı; Sınır 2: tutma-kayma dağılım sınırı).mikro kaymalarda vektör grafikleri.

3 Temas çözümleri Özet: Ondülasyon genişliğini arttırarak: Temas alanında, maksimum basınç, kayma geriliminde artış ve Ondülasyon ucundaki mikro kaymaların az olması, bazılarında daha da azalma Geniş alanda değişimler. Ondülasyonu başlamasına ve büyümesine yol açan farklı aşınmaların geniş mikro-kayma ve önemli ölçüde temas basıncı azaltılması

4 Diğer sonuçlar: temas kuvvetleri Ondülasyon ile farklı aşınma aşamaları Düşey hat modu Yatay hat modu Ondülasyonun ciddi boyuta ulaşmasında Ondülasyonun başlamasında

4 Diğer sonuçlar: temas kuvvetleri Ondülasyon süresince temas kuvvetleri sabit değildir. Ondülasyon için dinamik tekerlek-ray temas kuvvetleri

4 Diğer sonuçlar: temas kuvvetleri (a) PSD of FN (yukarıda) ve FL (aşağıda) (b) Temas noktası frekansında ondülasyon oranı Normal (FN)ve yatay (FL)kuvvetlerin frekansları, Ondülasyonun çıkış frekansından farklıdır; Bu frekanslar Ondülasyonun dalga boyu ile değişmektedir. (yaklaşık 31 mm’de aynı frekansa yakınlaşmaktadırlar); Yatay temas frekansı, düşey temas kuvvetinden daha az etkilenmektedir.

5 Sonuçlar ve geleceğe yönelik araştırmalar Ondülasyonun varlığında, temas yolu, stres ve mikro kayma dağılımları yeniden dağıtılmıştır. Uygulanan ondülasyonundaki aşınma ondülasyonla uyumludur ve Korugasyon büyümemektedir. Aynı zamanda, genel olarak kabul görmüş hipotez olan ondülasyon için düşey titreşim ve yatay modlar ondülasyonun başlamasında oldukça önemlidir.

5 Sonuçlar ve geleceğe yönelik araştırmalar Düşey ve yatay titreşim mod frekansları ve teması kuvvetleri aynı zamanda sonuçlanan aşınmalar farklıdır. Bu nedenle, bunlar ondülasyonun başlama ve büyümesi ile tutarlı olmalıdır. Sonuçlar, ondülasyonun ray ezilmelerine yol açtığını göstermiştir. Gelecekteki çalışmalar: Ondülasyonun başlaması ve büyümesinin tutarlı şekilde büyütülmesi ve hat parametrelerini incelenmesi