Bölüm 10. Pazarlama Masrafları ve Pazarlama Marjları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Advertisements

Çevik Kurumlar Oluşturabilmek İçin Bulutta İş Uygulamaları Kutlay E. Şimşek Genel Müdür İstanbul, 12 Şubat 2013.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
ÇEVRESEL PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜNDE EKONOMİK ANALİZLER
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARI VE TARIM SEKTÖRÜ İLİŞKİLERİ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar
MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARI VE TARIM SEKTÖRÜ İLİŞKİLERİ
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
22 İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme BÖLÜM İÇERİĞİ İşsizlik
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Introduction to Business Process
1 - 1© 2014 Pearson Education İşlemler Yönetimi Nedir? Üretim mal ve hizmetlerin hazırlanması İşlemler Yönetimi girdilerin çıktılara dönüştürülmesi yoluyla.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
7/A Seçeneği İŞL 318.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Mikroiktisat: Teori ve Uygulama Bölüm 2 Arz ve Talep
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition Bölüm 5: Tarifeler.
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
GENEL MUHASEBE ıı Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan
FİNANS YÖNETİMİ.
İyi bir akla sahip olmak yeterli değildir
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
ARZ VE TALEP.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İşletme Yönetimi.
FİNANSAL YÖNETİM.
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ UNSURU HAM MADDE-ÜRETİM-PAZAR.
BÖLÜM 7. Dağıtım Kanalları
Bölüm 3 Talep, Arz ve Piyasa
Lisanslı Depoculuk-1 17/02/2005 tarihli Resmi Gazete: 5300 sayılı Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk Kanunu -Türkiye’de ilk olarak 2011 yılı Temmuz ayında.
TÜRK KOOPERATİFÇİLİĞİNİN AŞILMASI GEREKLİ SORUNLARI
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Bölüm 10. Pazarlama Masrafları ve Pazarlama Marjları Tanımı: Pazarlama kanalında tarımsal ürünlerin bir aşamadan diğer aşamaya geçerken yapılan bazı hizmetlerle ilgili masraflara denir (Shepherd,1996). Pazarlama masrafları: 1. Ürün hazırlama ve paketleme masrafı 2. Satış masrafı 3. Taşıma masrafı 4. Ürün kayıpları 5. Depolama masrafı 6. İşleme masrafı 7. Finans masrafı 8. Ücret,komisyon ve çeşitli ödemeler

Pazarlama masrafları-1 Ürün hazırlama ve paketleme masrafı : Ürünün temizlenme, derecelenme ve paketlenmesi sırasında kullanılacak teknoloji ve materyal masrafını kapsamaktadır. 2. Satış masrafı : Ürünün pazarlama zincirinin her aşamasında el değiştirmesinden dolayı değişen satış masrafıdır.

Pazarlama masrafları-2 3. Taşıma masrafı : Tarımsal ürünler alıcılara ulaşımı için çeşitli şekillerde taşımacılık sistemleri kullanılır. Pazarlama kanalı uzadıkça taşıma masrafların da artar. 4. Ürün kayıpları : Tarımsal ürünlerin taşıma ve depolanması sırasında gerekli koşullar sağlanmaz ise, ürün kayıpları oluşur. Bu da bir masraf unsurudur. Üretici ve tüketici arasındaki artan uzaklık kayıpları da yükseltebilir.

Pazarlama masrafları-3 5. Depolama masrafı : Depolama ile zaman faydalılığı yaratılır. Böylece, ürün bol olduğunda depolanır ve ileri dönemlerdeki fiyat avantajlarından yararlanılır. Ancak bu hizmet de bir masraf gerektirir. 6. İşleme masrafı : Tarımsal ürünlerin işlemesiyle katma değer yaratılırken, bazı masraflara da katlanılır. Çeşitli ücret, vergi gibi masraflar..

Pazarlama masrafları-4 7. Finans masrafı : İşletmede kullanılmak üzere, bankadan borç alınan paranın faizi, finans masrafıdır. 8. Ücret, komisyon ve çeşitli ödemeler : Başlıca pazarlama masraflarının dışında, bazı masraflar da vardır. Örneğin, lisans ücreti, toptancı komisyonu gibi.

Pazarlama masraflarının azaltılması Üreticilerin kurumsallaşarak (kooperatif, birlik gibi) hammadde temininde sağlayacakları pazarlık gücü ile maliyetin düşürülmesi Pazarlama hizmetlerinin iyileştirilmesi E-ticaret yapılarak masrafların azaltılması Artan rekabetin masrafların düşürülmesine etkisi

Pazarlama Marjı -1 Tanım: Bir malın üretici eline geçen fiyatı ile tüketicinin ödediği fiyat arasındaki farktır. Marj; satın alma, paketleme, ulaşım, depolama ve işleme gibi hizmetler için aracılar tarafından istenilen fiyatı temsil eder. Pazarlama marjı masraf ve karı içerir. Relation to text This slide relates to material on pp. 468-473 that discusses direct media. Summary Overview This slide summarizes the types of media available to direct marketers, such as direct mail, telemarketing, direct-response broadcasting, the Internet, and print. Unlike infomercials and home shopping channels, which have relied on broadcast or cable TV, electronic teleshopping is an online shopping and information retrieval service access through personal computers. For example, QVC, the home shopping channel, started iQVC, an Internet home shopping channel that compliments its cable TV channel. Use of this slide This slide can be used to introduce direct response advertising and discuss the various options available for this form of advertising.

Pazarlama Marjı -2 Fındık, kuru kayısı ve kiraz gibi geleneksel ihraç ürünleri ile hayvansal ürünlerde (çiğ süt, sığır eti) nisbi marj daha yüksek, domates ve patlıcan gibi sebzelerde ise daha düşük düzeydedir. Relation to text This slide relates to material on pp. 468-473 that discusses direct media. Summary Overview This slide summarizes the types of media available to direct marketers, such as direct mail, telemarketing, direct-response broadcasting, the Internet, and print. Unlike infomercials and home shopping channels, which have relied on broadcast or cable TV, electronic teleshopping is an online shopping and information retrieval service access through personal computers. For example, QVC, the home shopping channel, started iQVC, an Internet home shopping channel that compliments its cable TV channel. Use of this slide This slide can be used to introduce direct response advertising and discuss the various options available for this form of advertising.

mutlak pazarlama marjının, pazarlanan üretim miktar ile çarpımı Pazarlama Marjı -3 (Bakucs,L.Z. and Ferto,I.,2005. Marketing Margins and Price Transmission on The Hungarian Pork Market.IAMO-Forum.Halle) Mutlak pazarlama marj: pazarlama zincirinde iki aşamadaki fiyatların farkı Oransal pazarlama marjı: mutlak pazarlama marjının ürün alış fiyatına oranı Brüt pazarlama marjı: mutlak pazarlama marjının, pazarlanan üretim miktar ile çarpımı Net pazarlama marjı: brüt pazarlama marjından sabit masraf ve vergilerin çıkartılıp, varsa sübvansiyonların eklenmesi PAZARLAMA MARJI

Pazarlama marjı-4 Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalının uzaması yani, aracı sayısının artması Tarımsal ürünlerin işlenmesi Birçok pazarlama hizmetinin yapılması gibi sebepler pazarlama marjlarını artırmaktadır.

Pazarlama etkinliği -1 Etkinlik, belli bir hasılayı en düşük girdi ile elde etmek veya belli miktarda üretim girdisi ile en yüksek hasılayı elde etmektir. Pazarlama etkinliği, en genel anlamıyla, pazar çıktısının (fayda), pazarlama girdisine (kaynakların maliyeti) oranı olarak tanımlanmakta olup, bu orandaki artış etkinlikte iyileşme olduğunu göstermektedir. Relation to text This slide relates to material on pp. 468-473 that discusses direct media. Summary Overview This slide summarizes the types of media available to direct marketers, such as direct mail, telemarketing, direct-response broadcasting, the Internet, and print. Unlike infomercials and home shopping channels, which have relied on broadcast or cable TV, electronic teleshopping is an online shopping and information retrieval service access through personal computers. For example, QVC, the home shopping channel, started iQVC, an Internet home shopping channel that compliments its cable TV channel. Use of this slide This slide can be used to introduce direct response advertising and discuss the various options available for this form of advertising.

Pazarlama etkinliği-2 Acharya’nın modifiye edilmiş pazarlama etkinliği formülü aşağıda sunulmuştur: ME=NPF/(MC+NMM) ME: pazarlama etkinliği NPF: çiftçilerin eline geçen net fiyatı MC: çiftçiler ve aracılar tarafından yapılan toplam pazarlama masrafı NMM: aracılar tarafından elde edilen toplam net pazarlama marjı