Veri Sıkıştırma Algoritmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Steganografi.
Advertisements

ARM Tabanlı Mikrodenetleyici Temelleri ve Programlama
BİLGİSAYAR PORTLARI.
Unsupervised Learning (Kümeleme)
KABLOSUZ AĞLARDA SERVİS KALİTESİ
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
KONU :GÖRÜNTÜNÜN GEOMETRİK MODELLERİNİN KURULMASI
AES (Advanced Encryption Standart)
RESİM FOTOĞRAF İŞLEME YAZILIMLARI.
TUVDBS VİDEO VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMİ
Problemi Çözme Adımları
Huffman Encoding by Snowblind.
OSI Modeli Farklı bilgisayarların ve standartların gelişmesi ile sorunların ortaya çıkması nedeniyle ISO (International Organization for Standardization),
CLUSTERING USING REPRESENTATIVES Hazırlayan: Arzu ÇOLAK
SEDA ARSLAN TUNCER Android işletim sisteminde RGB histogram değerlerinin gerçek zamanlı olarak elde edilmesi SEDA ARSLAN TUNCER
İçerik Analizi.
Görüntü Kayıt Formatları:
NESNELER ARASINDAKİ UZAYSAL İLİŞKİLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA
Nesneye Dayalı Programlama
OPENCV İLE STEREO GÖRÜNTÜLERDEN DERİNLİK KESTİRİMİ
Nesneye Dayalı Programlama
MULTİMEDYA HABERLEŞME Salı Multi  Çoklu Medya (Media)  Ortam.
Yüz Tanıma. Yüz Tanıma - İnsan İnsan düşük çözünürlükteki resimlerden de yüz tanıma yeteneğine sahiptir.
Öğrt. Gör. Ahmet Cengizhan Dirican
Grafik ve Animasyon Sistemleri
Hazırlayan: Kübra AYAN
MULTİMEDYA HABERLEŞME Perşembe. Video Yayını ve Video Streaming Analog TV, Dijital TV, VCD, DVD, Video Konferansı İnternet üzerinden Video.
Format Factory 2008 yılında Chen Jun Hao tarafından geliştirilen çok yönlü bir fonksiyona sahip olan media converter programıdır. Kullandığımız video müzik.
AirTies Teknolojisi Bülent Çelebi, CEO
Adaptive Modulation and Coding
Resim Sıkıştırma Yonca BAYRAKDAR
ÖNGÖRÜMLEME (Forecasting)
TOBB ETÜ BİL 552 Internet Architecture
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Web Araçları Web Teknolojileri ve Programlama ODTÜ-SEM.
AES S Kutusuna Benzer S Kutuları Üreten Simülatör
VLC MEDİA PLAYER.
BLM 304 SAYISAL VERİ İLETİŞİMİ
Kobay Sıçan Davranışlarının RGB-D Kamera Yardımıyla Otomatik İzlenmesi
Dept. of Electronics and Telecom. Eng.
Bilgisayar Görmesi Ders 5: İstatistiksel İşlemler
Bilgisayar Görmesi Ders 9:Korelasyon ve İki Boyutlu Dönüşümler
KIRPMA (Clipping) Bir grafik veri tabanından bir parçayı çıkarma işlemi olan kırpma bilgisayar grafiğinin temel işlerinden birisidir. Kırpma algoritmaları.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
DaVinci TM Platformunda Video Kodlama. Neden DaVinci TM ? ? ? DaVinci TM platformu özellikle sayısal video kodlama ve çözme gibi ağır hesapsal yüklerin.
Engin Kaya Kontrol Mühendisliği İstanbul Teknik Üniversitesi
BİLGİ İŞLEM ORGANİZASYONU -Voice/VoIP
Mikrobilgisayar Tasarım Yapıları
Engin Kaya Kontrol Mühendisliği İstanbul Teknik Üniversitesi
Algoritmalar II Ders 8 Açgözlü Algoritmalar.
OSI Modeli 6. Hafta Dersi.
ÜSTEL DÜZLEŞTİRME YÖNTEMİ
ACTIVE DIRECTORY.
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Problem Çözme Yaklaşımları
Dijital kütüphane işlevleri
Web Teknolojileri ve Programlama ODTÜ-SEM
AES S Kutusuna Benzer S Kutuları Üreten Simulatör
Problemi Çözme Adımları
Deniz TAŞKIN Nurşen SUÇSUZ
Mikrobilgisayar Tasarım Yapıları
Gerçek Zamanlı Video Kayıtlarına Veri Gizleme Uygulaması
Veri Sıkıştırma Algoritmaları
YER DEĞİŞTİRME VE DEĞER DÖNÜŞTÜRME ÖZELLİĞİNE SAHİP GÖRÜNTÜ ŞİFRELEME ALGORİTMALARININ ANALİZİ Erdal GÜVENOĞLU Nurşen SUÇSUZ 
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
OSİ Modeli.
Temel Bilgiler Pixel Sayısal görüntülerin en küçük birimi Picture element –Resim parçası Kendine ait renk bilgisine sahiptir İki boyutlu yapı Her.
Yapay Zeka Nadir Can KAVKAS
Raptor - Reed-Solomon Göndermede Hata Düzeltim Kodları (FEC)
Sunum transkripti:

Veri Sıkıştırma Algoritmaları Ders 6: Hareketli Görüntü (Video) Sıkıştırma Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT

Hareketli Görüntü Sıkıştırma Yöntemleri Kayıpsız hareketli görüntü sıkıştırma yöntemleri: Huffyuv MSU Lossless Video Codec Kayıplı hareketli görüntü sıkıştırma yöntemleri: ITU-T H.261 ISO MPEG-1 & MPEG-2 ITU-T H.263 ISO MPEG-4 AVC (ISO MPEG-4 Part 10, ITU-T H.264) Sıkıştırılmamış hali çok büyük olan video dosyaları, kayıpsız yöntemler ile düşük oranlarda sıkıştırılabildikleri için, hareketli görüntü sıkıştırma işlemi çoğunlukla kayıplı yöntemler ile gerçekleştirilir. Bununla birlikte hızlı kodlama ihtiyacı olduğu durumlarda veya en küçük bir kaybın bile istenmediği profesyonel amaçlı uygulamalar için kayıpsız sıkıştırma da gerekli olabilmektedir. Kayıpsız hareketli görüntü sıkıştırma yöntemleri genellikle gerçek zamanlı video yakalama gibi hızlı kodlama yapmanın gerekli olduğu durumlarda kullanılmaktaydı. Son yıllarda üretilen yüksek hızlı işlemciler sayesinde, kayıplı bir yöntem ile de gerçek zamanlı video yakalama işlemleri yapılabilmektedir. Bu nedenle günümüzde hareketli görüntü yakalama işlemlerinde de genellikle kayıplı kodlayıcılar tercih edilmektedir. AVC, istenirse kayıpsız sıkıştırma da yapabilmektedir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma Huffyuv Ben Rudiak-Gould tarafından 90’lı yıllarda geliştirilmiş olan Huffyuv, en çok kullanılan kayıpsız hareketli görüntü (video) sıkıştırma algoritmalarından biridir. Sıkıştırma ve açma işlemlerinde hızlı bir algoritmadır. Her çerçeveyi bir önceki çerveden bağımsız olarak kodlar (Çerçeve-içi (intra-frame) kodlama). Kullandığı öngörü modeli Kayıpsız JPEG ile benzerdir. Öngörülen değer ile orijinal değerin farkını Huffman kodlaması ile sıkıştırır. Kaynak kodu açık, dağıtımı serbesttir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

MSU Lossless Video Codec MSU (Moscow State University) Graphics and Media Lab. tarafından geliştirilmiştir. Her çerçeveyi ayrı bir resim gibi kodlamayıp, çerçeveler arasındaki yüksek oranda benzerliklerden faydalanarak çerçeveler-arası (inter-frame) öngörüsü kullanan bu yöntem, Huffyuv’a göre daha yavaş çalışmasına rağmen daha iyi sıkıştırma oranı sağlamaktadır. Kayıplı sıkıştırma seçeneği de bulunan MSU, istenirse Huffyuv gibi, tüm çerçeveleri ayrı bir resim gibi de kodlayabilir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma ITU-T H.261 İlk DCT tabanlı video kodlama standardıdır. Günümüzde hakim olan tipik video sıkıştırma sistemini şekillendirmiştir. v1 1990’da, v2 1993’te tamamlanmıştır. CIF (352x288) ve QCIF (176x144) formatlarını destekler. 64-2048Kbps aralığında çalışır. Geliştirilmesinde görüntülü telefon (videophone) ve görüntülü konferans (videoconferencing) uygulama alanları hedef alınmıştır. Sıkıştırma oranı sabittir. ISO’nun geliştirdiği MPEG-1 ve MPEG-2 standartları H.261’i temel almıştır. Görüntülü telefon sistemlerinde ileri geri sarma gibi işlemler olmadığı için çerçeveler arası hareket farkı hesaplanması işlemleri daha basittir. Daha basit olması sayesinde daha hızlı kodlanabilir ki bu özellik, gecikme olmaması açısından görüntülü telefon için gerekli bir durumdur. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma ISO MPEG-1 & MPEG-2 MPEG-1 (1993): 1,5Mbps, VCD 352x288 çözünürlükte 25fps ile veya; 352x240 çözünürlükte 30fps ile kullanılır. MPEG-2: 10Mbps, DVD, HDTV, DVB Farklı sıkıştırma oranları ve profiller vardır. MPEG-1’de olmayan geçmeli tarama (interlace) özelliği vardır. MPEG-1, temelde H.261 standardına benzemekle birlikte, yüksek bit oranlarında çok daha iyi sonuçlar verir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma Çerçeve Tipleri I çerçevesi (intra-frame): Çerçevedeki piksellerin tamamının JPEG benzeri bir yöntem ile kodlandığı çerçeve biçimidir. P çerçevesi (predictive coded frame): Bir önceki I veya P çerçevesi ile arasındaki harekete dayalı farkın kodlandığı bir çerçeve biçimidir. B çerçevesi (bidirectionally predictive coded frame): Hem bir önceki hem de bir sonraki I veya P çerçevesi ile arasındaki harekete dayalı farkın kodlandığı bir çerçeve biçimidir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma P Çerçevesi 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma B Çerçevesi 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Video Serisinin Bileşenleri Farklı çerçevelerin bir araya gelmesi ile bir resimler grubu (GOP – group of pictures) oluşur. GOP, bir hareketli görüntüde rasgele olarak erişilebilecek en küçük birimdir. Dilimler hata idaresinde önemli rol oynarlar. Eğer bit katarında bir hata ile karşılaşılırsa, kod çözücü bir sonraki dilime atlayabilir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma ITU-T H.263 H.261’in geliştirilmiş halidir. Desteklediği video formatları: sub-QCIF (128x96) QCIF (176x144) CIF (352x288) 4CIF (704x576) 16CIF (1408x1152) Sürümler: v1 (H.263), 1995 v2 (H.263+), 1997 v3 (H.263++), 2000 ISO’nun geliştirdiği MPEG-4 standardı H.263’ü temel almıştır. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma MPEG-4 Hem MPEG-1 ve MPEG-2’dekine benzer hareket dengelemeli ve DCT-tabanlı sıkıştırma yapabilir, hem de çerçevenin kendi içerdiği nesnelere göre parçalanmasına izin veren nesne-tabanlı kodlamaya izin verir. H.263’te bulunan özelliklere ilaveten birçok yeni özellik eklenmiştir. DivX, XviD, WMV gibi günümüzde en çok kullanılan video sıkıştırma yöntemleri MPEG-4 tabanlıdır. Sürümler: v1 (1999), v2 (2000), v3 (2001) 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

MPEG-4 bit katarının mantıksal yapısı DCT, Niceleme, Entropi Kodlama Hareket Doku Kodlaması Giriş Çerçeve Kod Çözücü Entropi Kod Çözme, Ters Niceleme, Ters DCT Hareket Dengelemeli Tahmin Multiplexer Yaklaşık Giriş Çerçevesi Çıkış Video Nesne 1 Tahmin Önceden kodlanmış çerçeve Nesne 2 Tahmin … Çerçeve Tamponu Nesne N Tahmin Biçim Kodlaması Hareket Vektörü ve Biçim Verisi Hareket Kestirimi 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Video Nesneleri Video Oturumu Video Session (VS) VS2...N VS1 Video Nesnesi Video Object (VO) VO2...N VO1 Video Nesne Katmanı Video Object Layer (VOL) VOL2...N VOL1 VOP’lar Grubu Group Of VOPs (GOV) GOV2...N GOV1 Tüm video nesneleri zamanda örneklenir ve her bir örneğine Video Nesne Düzlemi (Video Object Plane - VOP) adı verilir. VOP’lar I çerçevesinde birbirinden bağımsız olarak, hareket dengelemesi yapılan P ve B çerçevelerinde ise birbirlerine bağımlı olarak kodlanırlar. Geleneksel video çerçevesi, dikdörtgen biçimli bir VOP ile temsil edilebilir. VOP’lar istenirse gruplandırılabilir (Group Of VOPs - GOV). En küçük mantıksal birim olan VOP’lar, en küçük fiziksel kodlama birimi olan makrobloklar ile kodlanırlar. Her VOP, biçim bilgisi, hareket parametreleri ve kaplama verisinden oluşur. Video Nesne Düzlemi Video Object Plane (VOP) VOP2...N VOP2...N VOP1 VOP1 Katman 1 Katman 2 19.11.2018 Bölüm 1 - Giriş

Global Hareket Dengeleme (GMC) GMC, Global hareket kestirimi, şekillerin bükülmesi, hareket yörünge kodlanması ve tahmin hataları için doku kodlanması temeline dayanır. Bu teknik ile bir nesne için global hareket küçük miktarda parametreler ile kodlanabilir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Hata Giderici Yaklaşımlar Tekrar eşleme (resynchronization): bit katarının belirli noktalarına tekil işaretçiler yerleştirilir ve hata olması durumunda, bir sonraki işaretçiye kadar olan tüm bitler yok sayılıp, bir sonraki işaretçiden kod çözme tekrar yapılır. Reversible Variable Length Codes - RVLC: Bir hata ile karşılaşıldığında bir sonraki işaretçiye kadar olan tüm veriyi kaybetmek yerine, bir sonraki işaretçiden itibaren geriye doğru ters kodlama yapan RVLC kullanılarak hatanın etkisini azaltmak mümkündür. Hata gizleme (error concealment): Önceki çerçeveden blokların kopyalanması veya veri bölümlendirme gibi farklı türlerde olabilmektedir. 1) MPEG-2 ve H.263’te belirli sayıda makrobloktan oluşan blok grubunun başlığı bir işaretçi olarak kabul ediliyordu. Bu yaklaşım, değişken oranlı kodlama yapıldığı durumlarda işretçilerin birbirine olan uzaklıkları eşit olmadığı için problem yaratmaktaydı. Hareketliliğin yoğun olduğu bölümlerde hataları gizlemek daha zor olmasına rağmen, bu bölümler daha çok bit ile kodlanacağı için, bir sonraki işaretçi daha uzakta kalıyor, ve bu bölümler hataya karşı daha hassas hale geliyordu. MPEG-4 kullanılan video paketi sayısına göre işaretçi belirleme yaklaşımı, işretçilerin bit katarında birbirine eşit uzaklıkta olmasını sağlamaktadır. 3) Hareket bilgisi ve doku bilgisinin farklı saklanması ve aralarında bir işaretçi bulunması ile yapılan bir veri bölümlendirme, doku bilgisinde bir hata olması durumunda, hareket verisi ve daha önce kodlanmış olan VOP’un kullanılarak bir hareket dengelemesi yapılması ile hatayı gizleyebilir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

AVC (Advanced Video Coding) 2001 yılında ISO MPEG ile ITU-T VCEG gruplarından uzmanların biraraya gelmesiyle JVT (Joint Video Team) kurulmuş, ve ortak bir standart (AVC) geliştirilmeye başlanmıştır. ITU-T’de H.264 (eski adı H.26L) olarak bilinir (2003 yılının Mayıs ayında yayınlanmıştır). ISO’daki adı ise MPEG-4 Part 10’dur. MPEG, daha önce geliştirmiş olduğu ve MPEG-4’te de kullanılan AAC kayıplı ses sıkıştırma standardının video karşılığı gibi düşünerek sonradan AVC (Advanced Video Coding) ismini kullanmaya başlamıştır. MPEG-4 Part 2, AVC’nin geliştirilmesinden sonra ASP (Advanced Simple Profile) olarak bilinmektedir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

AVC kodlayıcısının blok şeması Video Giriş + Dönüşüm & Niceleme Entropi Kodlaması - Ters Niceleme & Ters Dönüşüm Bit katarı çıkış + Intra/Inter Kip Seçimi + Hareket Dengelemesi Intra Öngörü Görüntü Tamponu Döngü Filtrelemesi Hareket Kestirimi 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma Değişken Blok Boyları ASP’de blok boyları 16x16 veya 8x8 AVC’deki Hareket Arama Kesinliği (Motion Search Precision) özelliği sayesinde makroblok bölünmesi 44 veya 84 gibi daha küçük ve değişken büyüklüklerde olabilmektedir. Her makroblok için en uygun bölünmeye kodlayıcı karar verir. Şekilde yer alan fark çerçevesinde, kodlayıcı renk farklılığı yüksek olan kesimlerde 44, 84 veya 48 gibi küçük alt bölümler seçerken, az değişkenlik olan bölümlerde 88, 168 veya 816 gibi daha büyük alt bölümler, rengin sabit kaldığı kesimlerde ise 1616 büyüklüğünde bölümler seçmiştir. Böylece, hareket vektörlerinin ve kodlanan farkın minimum düzeyde kalması sağlanmıştır. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Esnek Makroblok Düzenlemesi FMO (Flexible Macroblock Ordering): Dilimler ya eski MPEG standartlarında olduğu gibi soldan sağa tarama düzeninde makroblokları birleştirirler, ya da Esnek Makroblok Düzenlemesi (FMO) kullanılarak içeriklerine göre dilim grupları haline getirilirler. Bu dilim grupları MPEG-4 standardının nesnelerine karşılık gelir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Çok Referanslı Çerçeveler ASP ve daha önceki MPEG standartlarında olduğu gibi sadece bir önceki çerçeveye değil, daha önceki çerçeveler de referans çerçeve olarak kullanılabilir. B çerçevesine benzer şekilde kodlanan çok referanslı çerçevelerde, kaç çerçeve öncesi referans alındıysa, bu değer kodlamaya dâhil edilmelidir. Bu yaklaşım, kodlanması gereksiz olan çerçevelerin atılmasına yardım eder. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma Geçiş Çerçeveleri Geçiş çerçeveleri, bit katarlarını birbirine ekleme veya birinden diğerine geçme, hızlı ileri ve geri sarma, rasgele erişim, hata giderme gibi işlemlerde kullanılırlar. F1,i-2 F1,i-1 S1,i F1,i+1 F1,i+2 AVC standardının genişletilmiş profilinde I, P ve B çerçevelerinin dışında iki adet geçiş (switch) çerçevesi yer almaktadır. SP ve SI çerçeveleri, birbirine benzer video’lar arasında geçiş yapılırken kullanılırlar. Aralarındaki fark SP’nin P çerçevesi gibi, SI’nın ise I çerçevesi gibi kodlanmasıdır. F1 bit katarı S12,i F2,i-2 F2,i-1 S2,i F2,i+1 F2,i+2 F2 bit katarı 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Döngü (bloklamayı azaltma) Filtrelemesi Kodlayıcıda ön işlem, kod çözücüde de son işlem olarak kullanılan filtrelemeden farklı olarak, kodlama aşamasında (döngü içinde) her çerçeve üzerinde gerçekleştirilir. Bir çerçeve kodlandıktan sonra, sonraki çerçevelere referans olmadan önce gerçekleştirildiği için, özellikle düşük veri oranlarında ortaya çıkan blok kenarlarının belirginleşmesini azaltır. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma Tamsayı Dönüşüm DCT dönüşümünün irrasyonel sayılar oluşturduğu ve bu sayıların da hesaplamayı yavaşlattığı bilinmektedir. AVC’de, DCT yerine kodlama etkinliğini arttırmak için tamsayı dönüşüm işlemi uygulanır. Bu dönüşüm işlemi için 44 ve 88 büyüklüğünde iki farklı matris belirlenmiştir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma Hadamard Dönüşümü Eğer 1616 büyüklüğünde makroblok ve 44 tamsayı dönüşümü kullanıldıysa, 16 adet 44 büyüklüğünde parlaklık bloğunun ve 22 büyüklüğünde renklilik bloğunun DC katsayıları için ikinci bir dönüşüm daha kullanılır. Tamsayı dönüşümüne çok benzer olan bu dönüşüm Hadamard dönüşümü olarak bilinir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma Dönüşümler 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma Exp-Golomb Kodlaması Entropi Kodlaması aşamasında, dönüşüm katsayıları haricinde tüm semboller için Exp-Golomb kodlaması kullanılır. Kod # Kod 1 010 2 011 3 00100 4 00101 5 00110 6 00111 7 0001000 8 0001001 … 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma CAVLC & CABAC Dönüşüm katsayılarını kodlamak için iki farklı entropi kodlaması yöntemi tanımlanmıştır; CAVLC (Context-Adaptive Variable Length Coding): 4’ü katsayıların sayısı için ve 7’si katsayılar için olmak üzere toplam 11 farklı kod seti yer almaktadır. Belirli bir içeriğe uygun kod seçildiği için İçeriğe Uyarlanır VLC (CAVLC) adını almıştır CABAC (Context-Adaptive Binary Arithmetic Coding): Her sembol için olasılık modelini güncelleyen bu yöntem CAVLC'den daha yavaştır, ama yüksek bit oranlarında %10-15 oranında daha iyi sıkıştırma sağlar. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

AVC Standardının Profilleri Temel profil: Düşük karmaşıklığa sahiptir. Görüntülü konferans ve mobil video uygulamaları için uygundur. Ana profil: Televizyon yayınları ve DVD gibi video saklama yapıları için düşünülmüştür. (orta karmaşıklık) Genişletilmiş profil: Hataların en yoğun olduğu ağ üzerinden akıcı video gösterimi için, hataya karşı tutarlı olan tasarlanmış bir profildir. Yüksek profil: Kayıpsız sıkıştırma özelliği ve diğer kaliteyi arttırıcı seçenekleri ile, sinema çekimi gibi profesyonel uygulamalar için tasarlanmış bir profildir. 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

MPEG-4 ASP ve AVC karşılaştırması (ITU-T VCEG) Foreman, QCIF, 10Hz 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

MPEG-2 ve AVC karşılaştırması 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma

4 yöntemin karşılaştırması 19.11.2018 Bölüm 6 - Hareketli Görüntü Sıkıştırma