PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Teknikleri.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Sosyal Bilimler Enstitüsü
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
PAZARLAMA İŞLEVİ a)pazarlamanın geleneksel işlevleri b)pazarlamanın yönetsel işlevleri .
Mobil Pazarlama 1.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
PAZARLAMA. PAZARLAMA NEDİR? Pazarlama; “Müşteri ilişkilerinin, işletme örgütü ile ortaklara yarar sağlayacak şekilde yönetilmesi amacıyla, müşterilere.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ

PAZARLAMAYA GİRİŞ  Pazarlamanın tanımı  Pazarlama tanımında yer alan önemli noktalar  Pazarlamanın amacı ve önemi  Pazarlamanın kapsamı  Pazarlama yaklaşımındaki değişim üretim yaklaşımı Ürün yaklaşımı Satış yaklaşımı Pazarlama yaklaşımı  Pazarlama yönetimi

PAZARLAMANIN TANIMI Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve fikirlerin “geliştirilmesi”, “fiyatlandırılması”, “tutundurulması” ve “dağıtılması”na ilişkin planlama ve uygulama sürecidir

Pazarlama Tanımında Yer Alan Önemli Noktalar  Pazarlama bir mübadele sürecidir.  İnsan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik faaliyetler bütünüdür.  Mallar, hizmetler ve fikirlerle ilgilidir.  Üretim, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerinden oluşur.  Dinamik bir ortamda gerçekleşir.  Faaliyet alanı olarak kâr amaçlı işletmelerle sınırlı değildir.  Yönetim süreci olup, sosyal bir ortamda gerçekleşir.  Etkinlik ve kârlılık esasına göre değerlendirilir.

Pazarlama Çevrimi

PAZARLAMA NEDEN ÖNEMLİDİR  Üreticilerle tüketiciler arasında köprü görevi görür  Tüketiciler ve firma değer yaratır  Değişim ajanı olarak görev görür  Tüketim kalıplarını şekillendirir  Önemli istihdam imkanı sağlar

Pazarlamanın Amacı  tüketici istek ve ihtiyaçlarını belirlemek  bu isteklere uygun üretim yapmak ve tüketicilerin tercihine sunmaktır

PAZARLAMANIN KAPSAMI  Mallar  Hizmetler  Fikirler  Kişiler  Yerler  Etkinlikler  Örgütler

Pazarlamanın Sağladığı Faydalar  Sahiplik faydası  Zaman faydası  Mekan faydası  Şekil faydası

Pazarlama Yaklaşımındaki Değişim

PAZARLAMA YÖNETİMİ  Pazarlama stratejileri geliştirmek  Müşterilerle ilişkiler  Güçlü markalar yaratmak  Değer yaratmak  Değer dağıtmak  Uzun dönemli büyümeyi sağlamak

Başarmak İçin Kullanılacak Araçlar  İstek ve ihtiyaçları öğrenerek talebi tespit etmek  Hedef pazarı belirleme, konumlandırma, pazar bölümlendirme  Fayda üretmek markalar  Değer yaratmak ve tatmin  Dağıtım (pazarlama) kanalları  Tedarik zinciri  Rekabet  Pazarlama çevresi  Pazarlama Planları