İŞLEM KAVRAMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
Advertisements

BUTONLARA TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
DOĞAL SAYILAR.
TEMEL C PROGRAMLAMA DERSİ 2
Onluk bozarak çıkarma işlemi
İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
OPERATÖRLER.
KESİRLER.
Formüller Mustafa AÇIKKAR.
KESİRLER.
KESİRLER.
KESİR SAYILAR VE ÖĞRETİMİ
DEĞİŞKENLER, VERİ TÜRLERİ VE OPERATÖRLER
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLER
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
OLAY, İMKÂNSIZ OLAY, KESİN OLAY
DOĞAL SAYILAR.
TEMEL KAVRAMLAR.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
İŞLEM ÖNCELİĞİ.
KESİRLER.
KESİRLER KESİRLER SİMGE SEVİM
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Elif ÇAĞLAYAN Humayla ÖNDER Gamze Nur AYDIN Gülfer YÜKSEKDAĞ
KAREKÖKLÜ SAYILAR.
TAM SAYILARI SAYI DOĞRUSUNDA GÖSTERME TAM SAYILARDA DÖRT İŞLEM
KESİRLER Kesir Çeşitleri Birim Kesirler Basit Kesirler
RASYONEL SAYILAR 1-RASYONEL SAYILARIN ÖZELLİKLERİ TOPLAMA VE ÇIKARMA
İÇİNDEKİLER SY SAYFA 31 SAYFA 32 SAYFA 34 SAYFA 35 SAYFA 5 SAYFA 36
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
Aşağıda modellerle yapılan çıkarma işlemini inceleyiniz.
HAZIRLAYAN:İMRAN AKDAĞ NO:
KESİRLER.
RASYONEL SAYILAR Q.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Annem doğum günüm için 18 kurabiye yaptı.Bana kurabiyeleri 3 erli olarak tabaklara yerleştirmemi söyledi.Dolaptan kaç tabak almalıyım? 18.
- 1 - Bütün formüller “ = “ işareti ile başlamak zorundadır
Doğal Sayılarda Çarpma ve Bölme İşlemi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
SAYILAR ve RAKAMLAR.
İŞLEM KAVRAMI.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
KESİRLERDE TOPLAMA İŞLEMİ
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
ŞEKİLLER.
KENDOKU (4 İŞLEM) NASIL OYNANIR?
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KESİRLER Hikmet SIRMA.
MATEMATİKTE TAM SAYILARI ÖĞRENİYORUZ
TAM SAYILAR.
7. SINIF MATEMATİK İRFAN KAYAŞ.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
KONU : DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

İŞLEM KAVRAMI

İŞLEMLER TOPLAMA ÇIKARMA ÇARPMA BÖLME

TOPLAMA ve ÇIKARMA 3-6 yaş arasındaki çocuklar, toplama çıkarma işlemlerini 10 kadar sayılarla başarabilirler. Ancak aritmetik işlemlerine başlamadan önce öğretmen çocukların sayı korunumu kazanmaları için fırsatlar yaratmalıdır. Toplama bir araya getirme, çıkarma ise bir grubu küçük parçalara ayırma işlemidir.

TOPLAMA ve ÇIKARMA Öğretmen çıkarma ve toplamaya başlamadan önce çocuklar, 10’a kadar sayma 1’den 10’a kadar olan nesne gruplarını sıralama 10’a kadar sayıları yazma ve okuma 10’a kadar sayı isimleri ile sayıları ilişkilendirme “0” sembolünü tanımlama ve ne olduğunu bilme Sayı korunumunu kazanmalıdır.

TOPLAMA ve ÇIKARMA Öğretmen, çocuklara formal aritmetik işlemlerini yani temel toplama ve çıkarma işlemini öğretmeden önce, çocukların oyun şeklinde kendi kendilerine basit işlemleri keşfetmeleri için fırsatlar yaratmalıdır. Sayma oyunları informal toplama ve çıkarma işlemleri için temel oluşturabilir.

TOPLAMA ve ÇIKARMA Parça-bütün ilişkisi Birebir eşleştirme Matematik dilini doğru kullanma

TOPLAMA ve ÇIKARMA Bütünün parçalardan büyük olduğu Nesnelerin ortak özelliklerinin tanınması ve ayırt edilmesi Tersine dönüşebilirlik

TOPLAMA ve ÇIKARMA Nesnelerin fiziksel mekandaki yerleri değişse de nesnelerin değişmeyeceği Rakamların sırası Karşılaştırma ve tamamlama ilişkisi.

TOPLAMA Birer birer sayma yolu ile, bir sayının üstüne başka bir sayının eklenmesidir. Sayma işlemi toplama için temel oluşturur. Toplama çalışmalarının ilk aşamasında, ilk sayıya bir eklenerek başlanmalıdır.

TOPLAMA Yine ilk aşamada toplam sonucu 5’i geçmemelidir. Toplama işlemleri yapılırken “daha”, “artı”, “toplam” ve “eşittir” kelimeleri özellikle kullanılmalıdır. Temel toplama, 10’dan küçük sayılarla yapılan toplama işlemleridir.

ÇIKARMA Toplama ile ilişkilidir ve daha sonra öğretilmelidir. Geriye doğru sayma çıkarmaya örnektir ve çocuklar çıkarma yaparken geriye doğru saymayı kullanırlar. Çıkarma işlemleri yapılırken, “fark”, “çıktı”, “kaldı”, “eksi” ve “eşittir” terimlerinin kullanılması gerekmektedir.

ÇIKARMA Çıkarma işlemlerinde kullanılan problem durumları Atma: Somut materyallerin kullanımından dolayı kolay bir şekilde öğrenilir. İlave: Belirli bir toplama ulaşmak için eldeki sayıya ne kadar eklenmesi gerektiği üzerine kuruludur.

ÇIKARMA Karşılaştırma: Çocuklar tarafından kavranması zor olan bir durumdur. Somut örneklerle karşılaştırılan durum ya da nesne sayısı arasındaki fark açıklanmalıdır. Ayırma: eldeki toplam kümenin parçalara ayrılmasıdır. Toplam sayıdan ayrılan sayı çıkartılır.

Kazanım ve Göstergeler: Kazanım 16. Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. Göstergeler Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler. Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.

BÖLME İŞLEMİ Parça-bütün ilişkisine dayanmaktadır. Çocuklar bir nesnenin öncelikle sayısını göz önüne aldıklarından parça-bütün ilişkisini kaçırabilirler. Bütünden elde edilen parçaları karşılaştırarak, miktar ve boyut açısından farklı olduğunu daha sonraları anlamaya başlarlar. Bölme işlemlerinde kullanılan terimler “aynı”, daha az” , “daha çok”, “parça”, “bütün” “bölme” ve “yarım” dır.

BÖLME İŞLEMİ

Kazanım ve Göstergeler: Amaç 15. Parça-bütün ilişkisini kavrar. Göstergeler Bir bütünün parçalarını söyler. Bir bütünün parçalara böler. Bütün ve yarımı gösterir. Parçaları birleştirerek bütün elde eder.

ÇARPMA İŞLEMİ Toplama işleminin bir üst aşaması olarak düşünülebilir. Bu nedenle okul öncesi dönem çocukları için anlaşılması zor bir kavramdır.

ÇARPMA İŞLEMİ