OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİLERİN OLUMSUZ DAVRANIŞLARINI YÖNETME BECERİLERİ
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Fen Bilimleri Merkezi.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
REŞADİYE KAZIM YILMAZ İLKOKULU
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER:
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
B A K I Ş A Ç I S I.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
VERİMDEN KASTEDİLEN NE?
Rehberlik Servisi Fatih Gelenbevi Lisesi Etkili Ders Çalışma
İLETİŞİM.
SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM
İLİŞKİLER. DERECELENDİRME SORUSU: Herşeyin çok kötü gittiği duruma “0” versek, Herşeyin çok harika olduğu duruma “10”puan versek, siz kendinize 0 ve 10.
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
REHBERLİK.
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
BASMAKALIP ve ÖNYARGI ( STEREOTYPE & PREJUDICE )
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ÇÖZÜM MERDİVENİ Kazanım: *Etkili sorun çözme basamaklarını kullanır.
KARARIM ETKİLİ Mİ? *Etkinlik işlenirken etkili karar vermede sorun yaşayan öğrencileriniz için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM.
ENGELLİLİK NEDİR Engelli, fiziksel veya zihinsel bir rahatsızlık nedeniyle bazı hareketleri, duyuları veya işlevleri kısıtlanan kişidir.
ILET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI (Perception)
BASMAKALIP ve ÖNYARGI ( STEREOTYPE & PREJUDICE )
ALGI, BASMAKALIP ve ÖNYARGI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME. PROBLEM ÇÖZMEDE İLETİŞİM 1. OLUMSUZ DAVRANIŞ NEDİR ? BAŞKALARININ HAKLARINI VE GÜVENLİĞİNİ ENGELLEYEN, TEHDİTEDEN, ZORLAYICI.
Rehberlik Servisi Hazırlayan Maruf BEÇENE
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
STRES VE STRES TEPKİLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
B A K I Ş A Ç I S I.
İLETİŞİM Psikolojik Danışman Gökan ARSLAN-İbrahim ELÇİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Rehberlik Servisi Hazırlayan Emel KORKUT ANAFARTALAR ANADOLU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Rehberlik Servisi Hazırlayan Maruf BEÇENE Agah efendi ilköğretim okulu Rehberlik Servisi.
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sistemi.
İlk Yardım Nedir ve İlk Yardımcı Kimdir?
Kurtuluş İlkokulu Rehberlik Servisi Kuruluş İlkokulu Rehberlik Servisi.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
Öğretim Görevlisi, öğrencilerine yaşlanmanın psikolojik belirtilerini öğretirken onlara yatağa mahkum bir hastasının şu olayını daha önce yayınlanan dergiden.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
HAKAN KIRBAŞ- PSİKOLOJİK DANIŞMAN1 SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ.
Rehberlik Servisi. PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Verimli Ders Çalışma Ders çalışma konusunda bir çoğunuz da çeşitli şikayetler vardır.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Öğretim Görevlisi, öğrencilerine yaşlanmanın psikolojik belirtilerini öğretirken onlara yatağa mahkum bir hastasının şu olayını daha önce yayınlanan dergiden.
CEYLANPINAR İMKB ORTAOKULU Rehberlik Servisi. Verimli Ders Çalışma Ders çalışma konusunda bir çoğunuz da çeşitli şikayetler vardır.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
BAĞLAR RAM Verimli Ders Çalışma Teknikleri Rehberlik Servisi.
ENGELLİLİK NEDİR Engelli, fiziksel veya zihinsel bir rahatsızlık nedeniyle bazı hareketleri, duyuları veya işlevleri kısıtlanan kişidir.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sunum transkripti:

OLUMSUZ DAVRANIŞ VE SORUN ÇÖZME

PROBLEM ÇÖZMEDE İLETİŞİM 1. OLUMSUZ DAVRANIŞ NEDİR ? BAŞKALARININ HAKLARINI VE GÜVENLİĞİNİ ENGELLEYEN, TEHDİTEDEN, ZORLAYICI VE ZARAR VERİCİDAVRANIŞLARDIR. Örnek : Ali küçük çocuklarla alay eder. Ayşe “yazamıyorum” iddiası ile ev ödevini yapmaz.

ÇOCUKLAR VE GENÇLER NİÇİN OLUMSUZ DAVRANIR ?

2. OLUMSUZ DAVRANIŞIN 4 AMACI VARDIR :. İLGİ ÇEKMEK. GÜÇ PEŞİNDE OLMAK 2. OLUMSUZ DAVRANIŞIN 4 AMACI VARDIR : * İLGİ ÇEKMEK * GÜÇ PEŞİNDE OLMAK * İNTİKAM YOLLARI ARAMAK * YETERSİZLİĞİN SERGİLENMESİ

3. OLUMSUZ DAVRANIŞI TANIMA VE BAŞETME

İLGİ ÇEKME : ÖRNEĞİN ÇOCUĞUNUZ SIK SIK EŞYALARINI KAYBEDER BİRDE GELİP BUNU SİZE SÖYLERSE BUNU İLGİ ÇEKME DAVRANIŞI OLARAK KABUL EDEBİLİRİZ.

NE YAPMALI ? ÇOCUĞUN İLGİLENİLME İHTİYACI İÇİNDE OLDUĞUNU FARK EDİN VE SÖZ KONUSU OLUMSUZ DAVRANIŞLARI DIŞINDAKİ OLUMLU DAVRANIŞLARIYLA İLGİLENİN.

GÜÇ PEŞİNDE OLMA : GENÇ OTORİTEYE KARŞI ÇIKTIĞI, KURALLARA DİREN DİĞİ ZAMAN KENDİNİ ÖNEMLİ HİSSEDER. BÖYLE BİR DURUMDA ONUNLA GÜÇ ÇATIŞMASINA GİRER KAYBEDERSENİZ GEÇ GÜCÜN İŞE YARADIĞI SONUCUNA VARABİLİR.

NE YAPMALI ? GÜÇ ÇATIŞMASINA GİRMEDEN HERHANGİ BİR KONUDA İŞBİRLİĞİ, YARDIM TALEP EDİN VE İLETİŞİME GEÇİN.

İNTİKAM ARAYIŞI : NE YAPARSANIZ YAPIN SİZ ZALİM, ANLAYIŞSIZ DİKTATÖR BİRİ OLARAK GÖRÜLEBİLİRSİNİZ. SİZİ YENEMEZLER AMA İNCİTEBİLİRLER. YAŞADIKLARI ÇEVREYE GÜVENLERİNİ YİTİRMİŞ ÖZ SAYGISI DÜŞÜK GENÇLER BÖYLE DÜŞÜNEBİLİR BU DÜŞÜNCEYE BAĞLI DAVRANIŞLAR SERGİLEYEBİLİRLER.

NE YAPMALI ? İNCİNMİŞ HİSSETMEMEYE ÇALIŞIN, KARŞINIZDAKİ KİŞİNİN SORUNLAR VE UMUTSUZLUK İÇİNDE OLDUĞUNU FARK EDİN VE İLETİŞİM KURARAK YARDIM ETMEYE ÇALIŞIN.

YETERSİZLİK GÖSTERİSİ : SÜREKLİ HAYAL KIRIKLIĞI GÜVENSİZ BİR KİŞİLİĞİ VE HERŞEYDEN EL AYAK ÇEKMEYİ BERANERİNDE GETİRMİŞ OLABİLİR. “BU DERS BENİM İÇİN ÇOK ZOR NE YAPSAM ANLAYAMIYORUM”

NE YAPMALI ? UMUTSUZLUĞA KAPILMAYIN. ELEŞTİRİ VE ACIMA GÖSTERMEYİN. HER OLUMLU ÇABAYI FARK EDİN VE DESTEKLEYİN.

PROBLEM ÇÖZME BASAMAKLARI “KAYBEDEN YOK YAKLAŞIMI”

BASAMAK ÖNCELİKLE PROBLEMİN KİME AİT OLDUĞUNU TESBİT EDİN

2. BASAMAK PROBLEMİ TAM OLARAK TANIMLAYIN

3. BASAMAK PROBLEMİN ÇÖZÜMÜ İÇİN YARDIMA İHTİYAÇ DUYUP DUYMADIĞINIZA KARAR VERİN.

4. BASAMAK PROBLEMİN TÜM ÇÖZÜM YOLLARINI BELİRLEYİN

5. BASAMAK HER ÇÖZÜM YOLUNUN MUHTEMEL SONUÇLARINI DÜŞÜNÜN

6. BASAMAK BİR KARAR VERİN

7. BASAMAK KARARARINIZI UYGULAYIN

BU YEDİ BASAMAĞI KAĞIDA YAZARAK SOMUTLAŞTIRIN BU YEDİ BASAMAĞI KAĞIDA YAZARAK SOMUTLAŞTIRIN. UNUTMAYIN YAZMANIZ SEÇENEKLERİ DAHA İYİ GÖRMENİZİ ÜZERİNDE DÜŞÜNMENİZİ SAĞLAR.

BİR HİKAYE HASTA NE KONUŞUYOR, NE DE SÖYLENENLERİ ANLIYOR BİR HİKAYE HASTA NE KONUŞUYOR, NE DE SÖYLENENLERİ ANLIYOR. BAZEN SATLERCE ANLAŞILMAZ ŞEYLER GEVELİYOR. ZAMAN, YER YA DA KİŞİ KAVRAMI YOK. YALNIZ, NASIL OLUYORSA, KENDİ ADI SÖYLENDİĞİNDE TEPKİ VERİYOR. SON ALTI AYDIR ONUN YANINDAYIM, NE GÖRÜNTÜSÜ İÇİN BİR ÇABA SARF EDİYOR NE DE BAKIM YAPILIRKEN YARDIMCI OLUYOR.

ONU HEP BAŞKALARI BESLİYOR, YIKIYOR VE GİYDİRİYOR ONU HEP BAŞKALARI BESLİYOR, YIKIYOR VE GİYDİRİYOR. DİŞLERİ YOK, YİYECEKLERİN PÜRE HALİNDE VERİLMESİ GEREKİYOR. GÖMLEĞİ SALYALARINDAN DOLAYI SÜREKLİ LEKE İÇİNDE. YÜRÜMÜYOR UYKUSU SÜREKLİ DÜZENSİZ. GECE YARISI UYANIP ÇIĞLIKLARIYLA HERKESİ UYANDIRIYOR. ÇOĞU ZAMAN MUTLU VE SEVECEN. YALNIZ BAZEN ORTADA BİR SEBEP YOKKEN SİNİRLENİYOR. BİRİ GELİP ONU YATIŞTIRANA KADAR DA FERYAT FİGAN BAĞIRIYOR .

BÖYLE BİRİNİN BAKIMINI ÜSTLENMEK İSTERMİSİNİZ ?