«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR »

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
BENİM EŞŞİZ YUVAM Çevremizdeki canlıların yuvaları nelerdir?
DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI (SEVGİ).
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TEKNO-UYUM AİLEMLE MUTLUYUM
Aile İçi İletişim.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
Mentör Öğretmenlik.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR » Okullar Kapanınca Yaz Gelince “YAŞAM ”
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Sunum transkripti:

«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR » Okullar Kapanınca Yaz Gelince “YAŞAM ”

“Yaz Paketi” Amacı Ailelerin okullar kapanınca temel kaygısı YAZ GELDİ şimdi NE YAPMALI…Bu arada yaz tatili kavramı bizim çocukluk dönemlerimizden çok farklı hep bir sonraki akademik yıla hazırlık anlamında YAZ KURSLARI veya ÖĞRENME ODAKLI YAKLAŞIM ile HAYAT , DOĞAL ÖĞRENME göz ardı edilmekte… Günümüz çocuklarının en büyük sorunu olarak tanımlanan “DİKKAT DAĞINIKLIĞI ve ODAKLANMA “ bize göre bir çok oyun ile hayatın içinde de çözümlenebilir…Nasıl mı?.. Bizim temel amacımız HAYATA dair ÖĞRENMENİN de AKADEMİK BAŞARIYI beslediği bilinci ile çocuklarımızın hayatını doldurmak. YAŞAMSAL BECERİLERİNİ geliştirmek…MUTLU OLMALARINI SAĞLAMAK, GELECEĞE KEYİFLİ ANI VE DENEYİM BİRİKTİRMELERİNE DESTEK OLMAK…ÇOCUKLARIMIZA YAŞAM KOÇLUĞU YAPMAK

HENÜZ BİRİLERİ HATIRLIYORKEN (1)

HENÜZ BİRİLERİ HATIRLIYORKEN (2)

GÜNÜMÜZ KOŞULLARINDA YAŞAMSAL UYUM

UYGULANACAK PROGRAM Her yaş gurubu oluştuğunda en fazla 10 ar kişilik olup, dönüşümlü olarak programlara dahil olacaklar… Programda temel yaklaşım, uygun yaş gurupları oluşturularak ortak oyun kurma, yaşam becerilerini geliştirme, hayal gücünü geliştirme ve besleme, akademik öğrenmeyi kolaylaştıran kişisel öğrenmeyi tanılayan beden ve zihin özellik ve analizi uygulaması, el beceri ve sanatsal beceri gelişimini destekleyen çalışmalar ve uygulamalar ile, müzik & dans eşliğinde bedensel uyumlama, drama uygulamaları ve yaşamsal bilinç gelişim (beslenme, aile içi iletişim ,saygı vb ) gibi konularda küçük söyleşiler… OYUN; geleneksel çocuk oyunlarından tutun, oyun kurma ve liderlik içeren çalışmalar bütünü YAŞAM BECERİLERİ; reçel ve turşu yapımı, sofra kurma - toplama, kek –kurabiye yapımı gibi mutfak faaliyetleri HAYAL GÜCÜ GELİŞİMİ ; Masal ve hikaye anlatım saati yanısıra fil izleme anlatma,öykü yazma,günlük tutma ZİHİN & BEDEN ANALİZİ ; Doğuştan gelen kişisel öğrenme analizi ile KENDİNİ TANIMA (bu veriler aile ile paylaşılacaktır ) EL BECERİ GELİŞİMİ ; El işi, basit nakış, düğme ,çıtçıt dikme, çivi çakma (kendi oyuncağını yapma ) yaş özellikleri dikkate alınarak… SANATSAL FAALİYET ; resim, çamur – heykel boyama, kağıt vb faaliyetler

UYGULANACAK PROGRAM (2) MÜZİK ve DANS UYUMU ; Çocukları müzik ve dans ile buluşturarak bedensel ritim duygusu beslenmesi … DRAMA ; Çocukların kendini ifade etme yeteneğini geliştirme ve tiyatral zenginlikte çocuğun kendini olayları algılayışını ifade etmesini sağlamak amaçlı YAŞAMSAL BİLİNÇ GELİŞİM SÖYLEŞİLERİ; sağlıklı beslenme başta olmak üzere, kardeş ve arkadaş İletişimi, anne –baba ile iletişim, görev sorumluluk duygusu gibi davranışsal öğretilerin küçük söyleşiler ile kulağa yerleştirilmesi… (Buradan beslenen alışveriş deneyimlemesi, drama ve hikaye uygulamaları ile pekiştirme ) SPORTİF UYGULAMALAR ; ortam koşullarında sportif etkinlikler ve bedensel gelişimi destekleyen sportif oyunlar. BAHÇE –TOPRAK UĞRAŞISI ; Çocukların toprakla uğraşısı ve uygun tohum ve fide ekme , sulama faaliyetleri. (Hızlı yetişen kıvırcık, maydanoz soğan ,nane ile saksıda çiçek fide ve tohumları )

AİLEDEN GELECEK SORULAR “ kardeşi de gelebilir mi?“ Uyum sorunu yaşar mı? “ yaşadığımız davranışsal sorunları var” çözüm olur mu? ”fiyatı nasıl? “ Çocuklarımızın geliş gidişi nasıl olacak ?.. ”süre daha uzun olabilir mi? “

CEVAPLARIMIZ UYUM SORUNU ; Zaten amaçlarımız arasında uyum sorunu yaşıyorsa özellikle bunu ortadan kaldırmak da var… Sosyalleşmesini sağlamak, başkaları ile ortam paylaşımını geliştirmek akademik başarı kadar öenmli. KARDEŞ KATILIMI; 2.çocuk katılımı halinde özel fiyat uygulanır. SÜRE HAKKINDA ;Minimum süre ,15 gün olmakla beraber tam sezon veya dönemsel olabilir. DAVRANIŞ DÖNÜŞÜMÜ; Temel de çocuklar aile dışı organizasyonlarda kendi iç durumunu çok rahat ortaya koyduğundan gözetmen raporları ile hassas noktalarda ebeveynler ile çözüm önerileri paylaşılacaktır.

FARKINDALIK YARATMA Günümüz de BİLİNÇLİ EBEVEYN davranışı, zaman zaman anne babaları çocukları ile iletişimde sıkıntıya sokmakta.Bu nedenle de ANNELER / BABALAR işe ÇOCUKLAR YAZ UYGULAMASINDA, özellikle, ailelerin çocukları ile yaşadıkları DAVRANIŞSAL sorunlara çözüm geliştirmeye dayalı KOÇLUK HİZMETİNİ uygulamaktayız. Günümüz yaşam koşullarının anne babaya dayattığı koşulların gerçeğinde, çocukların AYNA etkisi aileleri sıkıntıya sokmakta, çare dışarıdan alınacak destek üretilmekte. “KUŞ GÖRDÜĞÜNÜ İŞLER” atasözü bile aile –çocuk iletişiminde temel alınacak davranışları gözden geçirmeyi ve farklı davranışsal rol model arayışını gerekli kılmakta. Günümüz çocukları ,yaşamı TEKNOLOJİ ile sınırlı sanma veya tüm yaşamı iş adına koşturmaca sanmasını destekleyen okul koşturmacası, ve teknoloji ile iletişim kurmak HAYATI SANILMAKTA. BİZ FARKLI YAŞAMSAL ROL MODELLERİ İLE HER ŞEY GELECEĞİMİZ ÇOCUKLARIMIZ İÇİN DİYORUZ ….

İletişim Bilgileri Aliye Horuz Ürpekli Çocuk odaklı, Uzman ekip işbirliği Detaylı ama pratik Hayata dair mümkün olan ne varsa ve yaşa uygun gereklilikler… İletişim Bilgileri Aliye Horuz Ürpekli Özel İlim Koleji & Brainfit & A&D Yaşam Koçluk Merkezi İşbirliği ile düzenlenmektedir Bayramoğlu Mahallesi,Mehtap Caddesi No; 7 B Darıca / Kocaeli 0090 262 745 00 52 0090 530 684 62 45 aliyehoruz@gmail.com www.ozelilim.com www.brainfitpremium.com