WEB SİTESİ ÖZELLİKLERİ VE E-HİZMET KALİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Eczane Web Eğitim-Yazılım Projesi Marka Danışmanlık İstanbul 2011 Bu sunumda kullanılan projelerin tamamı Marka Danışmanlık tarafından özgün olarak üretilmiştir.
WEB SİTESİ ÜYELİK GİRİŞİNİZ İÇİN ANA HABER EKRANI ÜZERİNDE YER ALAN E- POSTA ADRESİNİZ VE ŞİFRENİZİ MAİL ADRESİNİZE GÖNDERİLEN ÜYELİK BİLGİLERİ İLE YAPINIZ.
Acenta üyeliği için lütfen tıklayınız.
2012
internet sitemize HOŞGELDİNİZ!
Kayıt olun’a tıklayın…
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
WORDPRESS İLE BLOG HAZIRLAMA REHBERİ
Tarayıcınızı açıp, web sayfası adresinizi giriniz. (1) Sayfa düzenleyebilmeniz için “Giriş” bağlantısına tıklayınız. Giriş yaptıktan sonra sayfaların içeriğini.
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilgi işlem Daire Başkanlığı
E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
Okul Web Sitesi Yönetim Paneli
Kişisel Web Sayfaları Kullanım Bilgileri
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
İGOOGLE EBRU KAYA İGOOGLE NEDİR?  iGoogle özelleştirilebilir bir ana sayfadır.  iGoogle, üst bölümünde bir Google arama kutusu, alt bölümünde.
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
Websiteniz Nasıl Daha Yapışkan Olur ? Murat Babadağ
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
HTML (HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE) TEMEL ETİKETLERİ
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
Microsoft Power Point Dersi
BAĞLANTI (KÖPRÜ) OLUŞTURMA
WORDPRESS İLE BLOG HAZIRLAMA REHBERİ
MİCROSOFT WORD 2003.
Oturum aç butonuna tıklayın.
Multimedya (Çoklu ortamlar)
E- Ticaret Altyapısı.
TÜRKİYE’NİN EMLAK SİTESİ
Modül 5 FACEBOOK.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
© 2012 Microsoft Corporation. Tüm hakları saklıdır. Kişi ekleme Kişiler listeniz iletişiminizi basitleştirir ve sizin için en önemli kişilerin uygunluğunu.
YKB Proje Önerileri. Ziyaretçiler scroll bar ‘da bulunan parayı çekerek sayfayı aşağıya doğru indirirler Para göndermenin ne kadar kolay ve hızlı olduğunu.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Mesaj Listeleri ve Web Etiği. Mesaj Listeleri Etiği Haberleşme, tartışma vb. mesaj listelerine üye olduğunuzda aşağıdaki etik kurallara uymanız beklenir:
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
WEB’DEN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ KART DOLUMU KILAVUZU. WEB’DEN DOLUM AŞAMALARI Webden dolum için öncelikle internet tarayıcımızın adres Kısmına
TUANA BİLİŞİM GURURLA SUNAR inceleyin ve Gominisite Yeni Nesil Web Sitesidir Gominisite ile web sitenizi kendiniz yönetebilir ve güncelleyebilirsiniz.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
Liva Glutensiz Sistemi Mobil ve Tablet için Kullanım Klavuzu
YAZILIM DEĞERLENDİRME
eTwinning Twinspace Proje Çalışma Alanı
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
Kullanıcı Kılavuzu Genel Bakış support.ebsco.com.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EBSCO eBooks Uygulaması
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EBSCOhost Sonuç Listesi
VİRÜS ÇEŞİTLERİ VE BULAŞMA YÖNTEMLERİ. VİRÜS NEDİR? Bilgisayar virüsleri, aslında "çalıştığında bilgisayarınıza değişik şekillerde zarar verebilen" bilgisayar.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
EBSCO E-Kitaplarda Arama
INTERNET nedir? Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
powerPoint nedir
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

WEB SİTESİ ÖZELLİKLERİ VE E-HİZMET KALİTESİ

Web Sitesi İçeriği Giriş Sayfası Yönlendirme Sayfası Ana Sayfa Hakkımızda Üyelik,Üye Girişi Ürün, Hizmet ve İşlem Kategorileri Arama Site Haritası

Giriş Sayfası Web sitesine giriş sayfaları doğrudan ana sayfa olarak düzenlenebilir veya giriş(intro) şeklinde animasyonlu bir grafik uygulama veya bir video görüntüsü olarak da açılabilir. Firmalar zaman zaman bu giriş sayfasında kendi tanıtım görüntülerine yer verirler. Giriş sayfası gerekip gerekmediği konusu tartışmalıdır. Çoğu zaman bu sayfaların altında girişi geç ibaresi yer alır. Siteye her girişte bu giriş sayfasıyla karşılaşmak istemeyen ziyaretçiye en azından bu sayfayı atlama opsiyonu mutlaka sunulmalıdır.

Yönlendirme Sayfası Ana sayfadan önce açılan farklı,ancak anlamlı ve kullanıcının işini kolaylaştıran sayfalardır. Örneğin citroen.com sitesinin giriş sayfasında açılan menülerde bölge ve ülke seçimi yapma seçeneklerine yer verilmektedir.

Ana Sayfa Sitenin ana kapısıdır ve web sitesinde bulunan en temel kategorilere bu sayfadaki menü, sekmeler ve bağlantılar ile yönlendirme yapılır. Ana sayfada firma ismi, logosu ve eğer kullanılıyorsa marka sloganı en göze çarpan özelliklerdir. Bir bütün olarak firma hakkındaki ilk izlenimin edinildiği, firmanın kurumsal kimliğini yansıtan, dış dünyaya açılan vitrini olarak değerlendirilen sayfasıdır. Ana sayfanın düzeni bu özellikler dikkate alınarak yapılmalı, sayfa düzeni içinde grafik, resim ve metin alanları çok iyi dengelenmeli, renkler, punto ve yazı karakteri uygun seçilmelidir.

Web sitelerinde kullanılabilecek yaratıcı bir uygulama da sitenin veya site üstünde yer alan ürünlerin canlı bir kişi veya karakter tarafından sesli bir şekilde ve videodan farklı olarak sitenin sayfaları üstünde dolaşarak ve örneğin eliyle çeşitli bağlantıları göstererek anlatmasıdır. Dünyada örnekleri olan bu canlandırma uygulaması hizmetini ülkemizde ilk kez bir Türk girişimi olan sunumax.com “sitenizi canlandırır” sloganıyla vermiştir.

Hakkımızda Bu bağlantıda firma hakkında genel bilgiler yer alır. Hakkımızda (about us) ifadesi yerine “Künyemiz”, “Biz Kimiz”, “Kurumsal”, vb. ifadeler de kullanılmaktadır. Hakkımızda bağlantısı tıklandığında doğrudan tarihçe, misyon, vizyon ve işin anlatıldığı tek bir içerik sayfası veya bunların her birinin ayrı ayrı bağlantılarla verildiği alt menü seçenekleri çıkabilir.

Üyelik, Üye Girişi

Ürün, Hizmet ve İşlem Kategorileri Bu kategoriler doğrudan menü çubuğu altında yatay veya dikey liste olarak, fare üstüne geldiğinde kademeli olarak açılan alt listeler olarak, ana menü sekmesinin üstüne gelindiğinde veya tıklandığında açılan alt menü seçenekleri olarak yer alır. Satış yapan bir site ürünlerini fiyat aralıklarına göre, haber sitesi ise haberi tarih aralıklarına göre, bir internet bankası ise hesap özetini yine tarih aralıklarına göre veya belirli bir miktarın altında veya üstünde olmasına göre sınıflandırabilir. Ürünler, yeni veya en çok satanlar, önerilen ürünler biçiminde sınıflandırılabilir. Haber sitesi ise haberleri, son dakika haberleri veya en çok okunan haberler başlığı altında sınıflandırabilir. Yine bir banka benzer işlemleri en çok yapılan işlemler kategorisi altında gösterebilir.

Ürün, Hizmet ve İşlem Kategorileri Ürün satan sitelerde ilgili kategoriler altında ürünlerin fotoğrafları, fiyatı, özellikleri, ödeme seçenekleri aktarılabilir. Alıcının genellikle bilgisayar ortamında bu bilgileri görüntülediği dikkate alınarak bir ekran içinde ne kadar sayıda ürün görüntüleneceği, hangi ürünlerin hangi detayda bilgilerinin sığdırılacağı ziyaretçinin istek ve beklentisine göre tasarlanmalıdır. Örneğin ekranda önce küçük olarak ve sadece fiyat ve ödeme bilgileri görünen bir ürünün fotoğrafını ve ilgili bilgileri büyütme seçeneği olmalıdır. Ürüne ilişkin bilgiler arasında en çok ilgi çekenlerden birisi de ürün hakkında kullanıcı yorumlarının, notlandırmalarının ve değerlendirmelerinin yer aldığı bölümdür. Etkili bir web sitesi için bu bölüme de yer verilmelidir.

Ürün, Hizmet ve İşlem Kategorileri Ürünlerin satıldığı bir sitede alışveriş sepeti uygulaması da işlevselliği olan gerekli bir uygulamadır. Çünkü bu alışveriş sepeti kaydedilebilir ve sipariş işlemi tamamlanmasa bile sepet sahibine sepetin içindeki ürünlere yeniden erişim olanağı sağlanabilir. Web sitesinde önemli bir diğer uygulama da alarm ve hatırlatma sistemidir. Eğer bir ürün arandığında stokta yoksa, ürün geldiğinde o ürünü arayan ziyaretçiye uyarı göndermek, sitenin teklifini tamamlayabilmesi açısından önemli bir uygulamadır.

Arama Web sitelerinde yer alan arama kutuları (searchbox), detaylı arama bağlantıları, hızlı menü seçenekleri ziyaretçinin işini kolaylaştıran özelliklerdir. Web siteleri kendi bünyelerinde google arama motorunun arama kutusuna da yer verebilirler.

Site Haritası Sitenin içerik düzenini gösteren bu bağlantı sitelerin ana sayfalarında yer alır. Ziyaretçinin sitede dolaşması için yolunu bulmasına yardımcı olur. Liste halinde, ana ve alt başlıklar olarak verilebilir, şema olarak verilebilir. Site haritası üstünden listede yer alan tüm sayfalara köprü bağlantıları buradan da ziyaretçiyi yönlendirmek gerekir.

WEB SİTESİ HİZMET KALİTESİ Sitenin verimliliği: Sitede gezinti, erişim ve işlem kolaylığı: Sitenin ziyaretçisinin ihtiyacını bulmasını kolaylaştırması İyi düzenlenmiş içerik ve sayfalar Kullanışlı arama fonksiyonu Ziyaretçinin beklentisine uygun ürün ve hizmet kategorizasyonu Sitenin hızı Site sayfalarının çabuk yüklenmesi İşlemlerin hızlı sürdürülmesi ve çabuk sonlandırılması. İşlem sürecindeki aşamaların sayısının az olması ve her aşamanın zahmetsiz tamamlanması

WEB SİTESİ HİZMET KALİTESİ Sitenin erişilebilirliği: 7/24 çalışıyor olması Sitenin çökmemesi Sitenin her zaman kullanıma hazır olması ve işlem yapmak için uygun olması Sitenin işlem esnasında kilitlenmemesi, sayfaların ekranda donmaması

WEB SİTESİ HİZMET KALİTESİ Sitenin verdiği sözü yerine getirmesi: Teklif ettiği ürün ve hizmetlerle ilgili gerçek bilgilere yer vermesi Firmanın stoğunda bulunduğunu söylediği ürünlerin gerçekten stokta olması Teslim süresi, gönderim ücreti gibi ürün teslim koşullarıyla ilgili doğru söz vermeye özen göstermesi Ürünleri uygun sürede teslime hazırlaması Sipariş teslimini kısa sürede yapması Teslim ettiği ürünün sipariş verilen ürün olması

WEB SİTESİ HİZMET KALİTESİ Özel yaşama ilişkin bilgilerin gizliliğine özen gösterilmesi: Kişisel bilgilerin diğer sitelerle paylaşılmaması Sanal alışveriş davranışlarıyla ilgili bilgileri saklı tutması Sitenin kredi kartı bilgilerinin çalınmasını önlemesi. Kart bilgilerini kendi sunucularında tutmadan doğrudan banka sistemine aktarması (sanal POS, SSL güvenliği uygulamaları)

Etkili bir web sitesinin özellikleri: OLMAZSA OLMAZLAR! VİTRİNİMİZ ANA SAYFA Ana sayfa karar sayfasıdır…Web sitesinin ilk izlenimini veren “yüzü”dür. Siteyi ilk defa ziyaret eden kişi site içinde dolaşmaya başlayabilir yada ana sayfaya şöyle bir göz gezdirdikten sonra sitenizin penceresini bir daha açmamak üzere kapatabilir. (web zamanı saniyelerle ölçülür!!)

Etkili bir web sitesinin özellikleri: OLMAZSA OLMAZLAR! İçeriğin yerleşim düzeni, işlevsellik, mesajlar ve bunlara uygun yapılan tasarım kimin gideceğini, kimin kalacağını, kimin tekrar geleceğini belirler. Başlıklar dikkatli seçilmelidir. Sitenizi ilk defa ziyaret eden kişi kendisi için “fayda sağlayıcı olanakları ve avantajları” görmelidir. Kendinizi sitenizi ziyaret edecek kişinin yerine koyun ve “bu sitede benim için avantajlı neler var?” sorusunun cevabını arayın!!

Etkili bir web sitesinin özellikleri: OLMAZSA OLMAZLAR! ANLAŞILMASI – ALGILANMASI KOLAY Müşteri kaybolmasın. Navigasyon (yol haritası) kolay algılanır olsun!! Ziyaretçi ya ekranı aşağı kaydırır yada bir linki tıklayarak başka bir sayfaya geçiş yapar. Anlatmak istediklerinizi mümkün olduğunca tek ekranda iletmeye çalışın! Ayrıntıları link geçişleri ile verin. Kısa cümleler kurmaya çalışın! Metinlerde maddeleme imleri, küçük daireler ve işaretler kullanın. Bu okumayı ve algılamayı kolaylaştıracaktır.

Etkili bir web sitesinin özellikleri: OLMAZSA OLMAZLAR! GÖRÜNTÜLENMESİ KOLAY Ürünlerinize yönelik “show” yapmak, hareketli animasyonlar kullanmak istiyorsanız “opsiyonel” olsun. Teknik altyapı ve bağlantı yetersizliğinden dolayı müşteri izlemekte zorlanabilir yada showları izlemek istemeyebilir. Ticari bir web sitesinin tasarımı basit, sade ve işlevsel olarak hazırlanmalıdır.

Etkili bir web sitesinin özellikleri: OLMAZSA OLMAZLAR! HAREKETE GEÇİRİCİ İçerikte “harekete geçirici sözcükler/cümleler” kullanmaya çalışın! Hemen satın al, sepete ekle, sipariş ver, bilgi almak istiyorum, fiyat listesi istiyorum, sipariş vermek istiyorum gibi…

Etkili bir web sitesinin özellikleri: OLMAZSA OLMAZLAR! İKNA EDİCİ Ticari bir sitenin hedefi ikna etmek ve harekete geçirmektir! Ziyaretçi sitenizde dolaşırken “kararlar verir”, bir proses söz konusudur. 1.Dikkat çekmek 2.İlgi uyandırmak 3.İstek uyandırmak 4.Harekete geçirmek 5.Memnuniyet sağlamak

Etkili bir web sitesinin özellikleri: OLMAZSA OLMAZLAR! ORTAK KURUMSAL İLETİŞİM DİLİ Web sitesi; kullanılan görsel malzemeler, broşürler ve işletme imajı ile aynı özellikleri taşımalı. “Benzer/ortak iletişim dili ve görüntüsü” oluşturun!!

Web sitesinin içeriği oluşturulurken dikkat edilmesi gerekenler Dil seçimi (Türkçe, İngilizce, Almanca…) Hakkımızda / Biz Kimiz? Ürün ve hizmetler (broşür / katalog) Ayrıntılı tanımlama ve görseller. Fiyat listesi verilecekse internet üzerinde rakiplerle karşılaştırma olanağının çok kolay ve kapsamlı olduğu unutulmamalı. Ürünlerin üstün ve rekabet avantajı yaratan yanları ön plana çıkarılmalı. Online Rezervasyon/sipariş/satın alma Referanslar/müşteri görüşleri Web’de müşteri ilişkileri/call center numaraları Arama fonksiyonu/site haritası/destek/yardım Firma iletişim bilgileri (hangi iş için kime? Hangi e-posta adresine?) Basın merkezi (basın bültenleri ve logo vb.imajların web sitesinde yer alması. Basın bültenlerini izlenebilmesi için “haber e-posta hizmeti” sunulabilir. Site ve e-bülten üyeliği (müşteriye isteği doğrultusunda bülten gönderimi) Üyelik ve gizlilik sözleşmesi ( e-posta adresiniz 3. kişilerle paylaşılmayacaktır ibaresi ile) Eğlencelik ler (duvar kağıdı, ekran koruyucu, takvim, oyun vb) ADMİN (YÖNETİM) Panelleri (güncelleme yapmak için)