Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
Liderlik ve Örgütsel Adalet
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
21. Yüzyıl becerileri.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
SANAT EĞİTİMİ.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri. BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
İLETİŞİMİN KUŞAKLAR ARASI KÖPRÜ ROLÜ
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
Temel Bilgi Teknolojileri
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR »
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TAKIM SARGINLIĞI.
ARGÜMANTASYON.
X- Y –Z GEN.
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ

Jenerasyon teorisi; bir kişinin dünya görüşünün, gelişiminin, kişinin doğduğu çağdan etkilendiğini iddia eder. Teoriye göre her bireyin değerler sistemi yaşamının ilk 10 yılında; JENERASYON TEORİSİ Bu teorideki veriler yaş gruplarına göre genellenmiştir. İnsan davranışları ve beklentileri teorideki genellemelerden farklılık gösterebilir. 2 Aile, Arkadaş, Yaşadığı Toplum ve Kültür, Doğduğu çağın belirgin niteliklerinden etkilenir.

1925 – 1945 Sessizler İnanç Sistemleri Yüksek Ruhsal Algı Yüksek Sadakat Anlayışı Yüksek 1945– 1960 Nüfus Patlaması Kuşağı En iyi Mentörler İşkolikler Tutumlular Kahinler Hafızaları çok kuvvetli Girişimci iş insanları Zaman yönetimi güçlü X Kuşağı Başarı odaklı Kuvvetli Saygılı Sonuç ve Hedef odaklı Takım Liderleri Y Kuşağı Yaratıcı Zekaları Yüksek Özgürlüğüne Düşkün Teknolojik Takım İnsanı Zaman Yönetimi Zayıf Dikte Edilmekten Hoşlanmıyor Stresi Sevmiyor Z Kuşağı Sadık Duygusal Sanatsal Takipçi Teknoloji Uzmanı İnteraktif Sessizler Z KUŞAĞI Y KUŞAĞI X Kuşağı Nüfus Patlaması Kuşağı JENERASYON ÇİZGİSİ

4

5

Çözüm odaklı programlar ile, Y JENERASYONU (13-30 Yaş) NASIL ÖĞRENİYOR? Kısaltılmış ders saatleri ile, Görsel temsil sistemleri kullanılarak hazırlanmış anlatımlar ile, İnteraktif katılımcılığı destekleyici yöntemler ile, Bitirdikleri her görev için iletilen geribildirim ile, İşbirlikçi uygulamalar ile.

Y JENERASYONU EĞİTİM ALIRKEN NE BEKLİYOR? Zaman yönetimi sorunları ile başa çıkabilmek için destek, Seçimlerinin hayata geçirilmesi için gerekli ortamın sağlanmasını, Oyunlar ile renklendirilmiş, tartışmaya ve farklılıklara duyarlı, kişiliklere saygı duyulan eğitim tarzı, Stres azaltıcı mekanizmaların kullanımı, İşbirlikçi karakteristiklerini besleyen takım çalışmaları, Hedeflerini ve ödüllerini sürekli hatırlatan bir yaklaşım.

9

Z JENERASYONU (0-12 Yaş) NASIL ÖĞRENİYOR ? Tamamen interaktifleştirilmiş bir içerik ile, Öğrenmenin bir oyun gibi tasarlandığı, adeta bilgisayar oyunlarının simule edildiği yöntemler ile, Farklı şekilde gelişen beyin yapıları sebebiyle görselliğin en büyük kaynak olduğu yöntemler ile, Ezberi gereksiz bulduklarından eleştirel düşünceye odaklı bir yapı ile. Çok kısa ders saatleri ile,

Z JENERASYONU EĞİTİM ALIRKEN NE BEKLİYOR ? Sınıfta teknolojik aletlerin eğitimde ana araç haline gelmesini, Eğitimcilerin teknolojide onlara yetişip onları anlamasını, İçeriklerin daraltılmasını, Sosyal medyanın farkında olan eğitimcilerden öğrenmeyi, Klasik müze gibi mekanlardan öğrenmeyi değil, üretkenliklerini destekleyen mekanlarda verilen eğitimler almayı.

Y ve Z JENERASYONU KENDİLERİNE NASIL YAKLAŞILMASINI BEKLİYOR? Bireyselliklerinin kabul gördüğü, saygı duyulduğu bir anlayış, Akademik alanda müzik, spor ve sanatın da desteklenmesi, Koydukları hedeflerin ciddiye alındığı ve yüreklendirildiği bir tarz, Gerçekçi, akıl vermeden liderlik eden, kendilerine inanıldığını hissedecekleri bir yaklaşım, Fikir ve isteklerinin dikkate alındığı bir anlayış.

Video1: Geleceğin… Video2: Corning… Z Kuşağının hayalindeki eğitim ve yaşam tarzı sizce nasıl?

TEŞEKKÜR EDERİZ 16