Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İNOVASYON.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
İNOVASYON.
İçindekiler Ar-Ge Faaliyetleri ve Ar-Ge Yönetimi
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
HEDEF PAZAR.
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL

Yaratıcılık, hata yapmanıza izin vermenizdir. Sanat, bu hatalardan hangilerinin korunacağını bilmektir. SCOTT ADAMS

İşletmelerin Ayakta Kalabilmesi İçin En Önemli Yetenek Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Sağlamaktır.

Bu, Rekabet’te Farklılaşma İle Mümkün… Farklılaşmanın Yolu İnovasyon’dan Geçiyor…

Yenilik (İnovasyon) Türleri  Boyutlarına ve Etki derecesine Göre Yenilikler;  Radikal Yenilikler  Artımsal (Kademeli) Yenilikler Kaynak:

Yenilik (İnovasyon) Türleri  Kullanım Alanlarına Göre Yenilikler;  Ürün-Hizmet Yeniliği  Süreç Yeniliği  Pazarlama Yenilikleri Kaynak:

Radikal yenilikler:  Mevcut olanlardan tamamen farklı olarak ortaya çıkarılan ürün, hizmet, süreç ve yöntemlerin geliştirilerek sosyal ve ekonomik faydaya dönüştürülmesidir.  Çoğu zaman onu uygulayan hedef kitlelerin (Birey, toplum, işletmeler vs.) yaşam ve davranışlarında bir takım değişim ve dönüşümlere neden olurlar.

Artımsal (Kademeli) yenilikler:  Mevcut ürün, hizmet ve süreçler üzerinde yapılan yeni değişimler, farklılıklar ekleme ve çıkarmalar vasıtasıyla ortaya çıkan yeniliklerdir.  Artımsal yenilikler genel olarak, radikal yenilikler üzerinde birtakım iyileştirmeler, değişiklikler ya da eklemeler yapılarak gerçekleştirilir.

Radikal ve artımsal yenilik ilişkisi:  Radikal ve artımsal yenilikler zaman içerisinde birbirini tamamlayan yeniliklerin sürdürülebilirliğini sağlar.  Radikal yeniliklerin ortaya çıkması her zaman mümkün olmadığı gibi çoğu zamanda oldukça maliyetli bir süreci gerektirir.  Bu nedenle her ne kadar, firmalar için önemli bir rekabet üstünlüğü sağlayacak fırsatlar sunmuş olsalar da kobi’lerin katlanabileceği maliyetlerin üzerinde bir finansal altyapıyı gerektirirler.  Buna rağmen küçük firmaların da, zaman zaman büyük firmaların gerçekleştiremediği radikal yeniliklerle pazara girdikleri de görülmekte ve bu sayede önemli rekabet avantajı elde etmektedirler.

Ürün-Hizmet yeniliği:  Pazarda var olan ürün ve hizmetlerin mevcut özellikleri ve kullanım alanları dikkate alındığında, bunlardan tamamen farklı ya da önemli ölçüde değiştirilmiş bir ürün ve hizmetin üretilmesidir.  Bu yenilikler ürünle ilgili ise ürün yeniliği, hizmetle ilgili ise hizmet yeniliği olarak adlandırılmaktadır.  Mevcut ürün ve hizmetlerde artımsal olarak yapılacak yenilikler, bazen ürün ve hizmetin kullanım alanlarını değiştirmek suretiyle, bazen de ürün ve hizmetin değerini artıracak iyileştirme ve farklılaştırma yapmak suretiyle gerçekleşebilir.

Süreç yeniliği:  Ürün ve hizmetlerin üretim öncesi tedarik; üretim süreci ve üretim sonrası dağıtım şekillerinde, verimlilik ve değer artışını sağlamak amacıyla yapılan değişim ve farklılıkları kapsar.  Süreç yeniliği firmaya  hammaddede,  zaman ve  personel istihdamında tasarruf sağlayarak  maliyetlerin azaltılması ve  kalitenin iyileştirilmesi gibi önemli avantajlar sağlar.  Müşterilere açısından ise,  ürün ve hizmetlere ulaşmada rahatlık,  çabukluk ve etkinlik sağlanması ve  patentlerin korunmasıyla ilgili avantajlar sayılabilir.

Pazarlama yenilikleri:  Pazarlama sürecinin tamamını kapsayacak şekilde ya da pazarlama sürecinin herhangi bir aşamasına yönelik olarak anlayış, uygulama ve süreçlere ilişkin yapılan yeniliklerdir.  Pazarlama yeniliği, müşteri ilişkilerinde yeni bir tekniğin uygulanması şeklinde ortaya çıkabileceği gibi yeni pazarlara girişte uygulanacak yeni bir pazarlama stratejisi olarak da meydana gelebilecektir.

“Hayalgücü, yaratıcılığın başlangıcıdır. Neyi arzu ederseniz onun hayalini kurarsınız ve neyin hayalini kurarsanız sonunda onu elde edecek yaratıcılığı bulursunuz.” – George Bernard Shaw