Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
ÇINARLI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
KIYMETLİ VELİLERİMİZ PLANLI VE VERİMLİ ÇALIŞMA
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ARJANTİN İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerin sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Ana, baba.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ Sinem KONGUR Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen

Neden ders çalışamıyoruz ?  “Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum”  “Ders çalışmak içimden gelmiyor”  “Bilmiyorum neden ama bir türlü dersin başına oturamıyorum....” vb. yakınmaları dile getirip bütün yıl boyunca ders çalışmaya başlayabilmek için içimizden ders çalışma isteğimizin gelmesini bekleriz. Oysa ders çalışma davranışı isteğimize değil karar vermeye bağlıdır.

TELEVİZYON Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. Televizyonda seyrettiğimiz olaylar hazır yaşantılar olduğu için beyni tembelleştirmektedir. Bir amacı olan genç bir beyin için olmaması gereken bir olumsuzluktur. Mutlaka izlememiz gereken bir program var ise de bunu günlük program içerisine uygun bir zamana koyarak değerlendirmemiz gerekir.

BİLGİSAYAR Bilgisayar faydalı olmasına karşılık, dersten en çok alıkoyan ve en çok yoran şeydir. Bu nedenle hafta içi bilgisayarın başında oldukça az zaman geçirmeli, hafta sonlarında, düzenli çalışmaya karşılık serbest bırakılmalıdır. Ödev yapmak için yararlanılacaksa, yapılanlar anne ve/veya babayla sık sık paylaşılmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma isteğimizin göstergesi masa üstündeki kitaplar, defterler ve kalemler değildir. Çünkü; görsel olarak dolu bir masa insan üzerinde psikolojik baskı ve yılgınlık yaratmaktadır. Okula hazırlık için masa kullanılacaksa yarının ders kitapları veya defterleri, sınavlara hazırlık içinse sınav ile ilgili kitap ya da defterler çalışma saatlerinde masada yer almalıdır.

(tekrarlarınız günlük, haftalık ve aylık olabilir) NEDEN TEKRAR YAPMAM GEREKİR…? Düzenli tekrar yapmazsanız, öğrendiklerinizi unutursunuz ve yeni öğrendiğiniz bilgiler ile bağlantı kurmanız güçleşir. Unutmuş olduğunuz bilgileri yeniden öğrenmek için tekrar çaba sarf etmeniz gerekir. (tekrarlarınız günlük, haftalık ve aylık olabilir) “Tekrar zamanı kısaltır, hatayı azaltır.”

DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları EVDE okuyarak gelin Not tutun. Böylece ders boyunca uyanık kalır, dikkatinizi derse yoğunlaştırır, aktif olarak derse katılırsınız. HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.

Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana: Plan Nedir? ÖĞRENMENİN ŞARTLARI UYANIKLIK VE DİKKAT MOTİVASYON AKTİF KATILIM DÜZENLİ TEKRAR ETMEK Hangi derse nereden nasıl başlayacağınızı bilemediğiniz yada çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz, kararsızlık ve karışıklık durumları ancak hangi dersi ne zaman çalışacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “karar vermekle” ortadan kalkar. İşte çalışmada “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir. PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMAK

BİR ÇALIŞMA PROGRAMINDA Uykuya ayrılan zamanı Okula ayrılan zaman Çalışma için ayırdığınız süre Dinlenme ve eğlenme için ayrılan zaman Tekrarlar için ayrılan zaman Hangi ders ve konunun çalışılacağı Olmalıdır.

SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 50’ + 10’ = 60’ Tekrar Dinlenme

Okumayı Verimli Hale Getirmek Okumak, öğrenmenin en önemli yollarından biridir. Hızlı ve anlayarak okumak için her gün okuma yapılmalıdır. İlgi çeken ve önemli görülen yerlerin altının çizilmesi hem dikkati toplar hem de tekrar yaparken kolaylık sağlar. Sessiz okuma, okuma hızını artırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Okuma alışkanlığı kazanmak için gazete, öykü ve ilgi duyulan romanlar seçilebilir. LYS 12

SUNUMUMUZ BİTMİŞTİR BAŞARILAR