İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arz ve Talep Esnekliği ve Eğrileri
Advertisements

Talep Esneklikleri.
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
İKTİSADA GİRİŞ.
İKTİSADA GİRİŞ.
Parametrik doğru denklemleri 1
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
Altıncı Bölüm EKONOMİK ORGANİZASYON
Kaos’a varmanın yolları DüzenKaos Nasıl? Umulmadık yapısal değişiklikler ile Bu nasıl oluşabilir? Ardışıl bir dizi dallanma ile, peryod katlanmasına yol.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Prof.Dr. Mehmet TOMANBAY
TALEP (İstem).
Makro İktisat.
10.OLİGOPOL PİYASASI.
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 13-1 TOPLAM ARZ VE TOPLAM TALEP: MAKRO DENGE
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
TALEP, TALEP FONKSİYONU VE TALEP EĞRİSİ
NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Genel Fizik Ders Notları
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
©McGraw-Hill Education, 2014
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
EKON 203 MİKROİKTİSAT BÖLÜM 4
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
Ders Adı: GENEL EKONOMİ (IKT 103)
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
GELECEK PİYASASI İŞLEMLERİ
11.OLİGOPOL PİYASASI.
Temel Kavramlar Belgin Akçay.
Talep, Arz ve Piyasa Dengesi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KPSS SORULARI KLASİK MAKRO İKTİSAT TEORİSİ
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
NET101 GENEL MATEMATİK ÖĞR. GÖR . SÜLEYMAN EMRE EYİMAYA
Planlanan Harcama Düzeyi: basit Keynesyen Model
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ESNEKLİK Belgin Akçay.
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
MAKRO İKTİSAT GİRİŞ Prof. Dr. Metin BERBER.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
İkinci Bölüm Fiyat Teorisine Giriş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YAYLAR.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 7 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 5 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Işığın Kırılması.
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Akın Usupbeyli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş

BÖLÜM 8/ TALEP ESNEKLİKLERİ TALEBİN FİYAT ESNEKLİĞİ: Bir maldan talep edilen miktarın, o malın fiyatındaki değişmelere olan duyarlılığına denir. Bir maldan talep edilen miktar, o malın fiyatı ile ters yönlü değiştiğinden, talebin fiyat esnekliği daima negatiftir. Esneklik ve Eğim: Esnekliğin, iki değişkende meydana gelen yüzde değişmeler arasındaki oran demek olmasına karşılık, eğim, iki değişkende meydana gelen mutlak değişmeler arasındaki oran demektir. Esnekliğin ve eğimin farklı kavramlar olduğu gerçeğinin en önemli iktisadi örneklerinden biri, doğrusal bir talep eğrisi üzerindeki her noktada fiyat esnekliğinin farklı olmasıdır.

Fiyat Esnekliğinin Belirleyicileri: Malın bütçedeki payı, malın ne kadar çok ikame malına sahip olduğu, malın zorunlu bir mal mı yoksa lüks bir mal mı olduğu ve zaman unsurudur.

TALEBİN GELİR ESNEKLİĞİ: İktisatçılar, bir maldan talep edilen miktarın gelirdeki değişmelere olan duyarlılığına talebin gelir esnekliği derler. Talebin gelir esnekliği, bir maldan talep edilen miktardaki yüzde değişmenin gelirdeki yüzde değişmeye oranına eşittir.

TALEBİN ÇAPRAZ ESNEKLİĞİ: Bir tüketicinin bir maldan talep ettiği miktarın diğer bir malın fiyatındaki değişmelere olan duyarlılığına, talebin çapraz esnekliği denir.