Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Marka Konumlandırma Brand Positioning
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETME YÖNETİMİ.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Yeni Pazarlama Teknikleri
İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
İŞLETME İLKELERİ İşletmelerin Sınıflandırılması
Pazarlama Giriş 1 1.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Başlamak için sorular:
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
1 9 Marka Değeri Yaratma.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMADA FİYATLAMA
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme MAN 341T 06/11/2017 Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme Kaynaklar: Pazarlamanın Temelleri (Perreault, Jr., Cannon & McCarthy), Pazarlama Yönetimi (Gazanfer Erbaş), Pazarlama Yönetimine Giriş (Peter & Donelly, Jr.)

Pazarlamada Ürünlerin Sınıflandırılması Ürünleri iki ana ölçüte göre sınıflandırabiliriz. Bunlar: Somutluk ve dayanıklılık derecesi yönünden Kullanıcıların çeşitleri yönünden Ürünleri dayanıklılık derecesi yönünden üç ayrı sınıfta inceleriz: 1. Dayanıksız Ürünler: 2. Dayanıklı Ürünler: 3. Hizmetler Ürünler, alıcıların çeşitleri ve kullanma amaçlarına göre iki kümeye ayrılır: 1. Tüketim Ürünleri 2. Endüstriyel Ürünler (Örgütsel Ürünler)

Hizmet Kavramı ve Pazarlama Stratejileri Hizmet temelde soyut olan, elle tutulur gözle görülür bir özellik taşımayan ve üreticisinin tüketicisine bir yarar ya da etkinlik sunması biçiminde gerçekleşen bir üretimdir. Başka bir deyişle, hizmet dokunulamayan, belli bir mülkiyet aktarımı ile sonuçlanmayan, fiziksel bir ürüne bağlı olarak ya da olmayarak sunulan alıcıların gereksinme ve isteklerini karşılayan bir yarardır.

Hizmetlerin Ortak Özellikleri Hizmetlerin özelliklerini dört ayrı sınıfta ele alabiliriz: Hizmetlerin Dokunulmazlık (Elle Tutulamama) Özelliği Hizmetlerin Dayanıksızlık (Bekletilememe) Özelliği Hizmetlerin Ayrılmazlık (Eşzamanlı Üretme ve Tüketme) Özelliği Hizmetlerin Özdeş Olmama (Türdeş Olmama) Özelliği

Ürünlerin Yaşam Süreci Stratejileri Ürünler, tüm canlılar gibi belirli bir ömre sahiptirler. Doğarlar ve belli bir yaşam çizgisi izleyerek sonunda yok olurlar. Pazarlamacılar yaşam çizgisi kavramını, bir ürünün pazara girişinden yok oluşuna dek geçen bir süreç olarak tanımlarlar. Bu yaşam çizgisi içerisinde ürünler, değişik dönemlerde değişik rekabet ortamları yaşarlar. Yaşadıkları bu rekabet ortamlarındaki başarıları, ürünün yaşamının hangi ölçüde olumlu geçtiğini ortaya koyar.

Yeni Ürün Geliştirme Süreci

Markalama Kararları Marka bir satıcının ya da bir grup satıcının mal ve hizmetlerini rakiplerinden ayırt etmek için kullandığı ad, terim, işaret, simge, biçim ya da bunların karmasıdır. Marka bir ürünün üreticisini ya da sunucusunu belirler. Markalama yalnızca günümüzün uygulaması değildir. Çok eski dönemlerde de ürünlerin birbirinden ayırt edilmesini sağlayıcı resimler, simgeler kullanılmıştır. Ürüne ilişkin sorumluluğunu belirlenmesi gerekçesiyle başlatılan markalama, zamanla işletmelerin birbirlerinden üstünlüklerini vurguladıkları bir rekabet konusuna dönüşmüştür.

Marka Sermayesinin Unsurları