Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bazı Kavramlar Piyasa, Pazar (Market) Talep (Demand) Arz (Supply)
Advertisements

Bölüm 3 Talep, Arz ve Piyasa
Kısa Vadede Toplam Çıktı
Bölüm 16 Hükümet Harcaması ve Geliri
Bölüm 21 Maliye Politikası ve Dış Ticaret
Bölüm 8 Tam Rekabet ve Tekel (Monopol) Piyasaları
Esneklik Kavramı Bir önceki bölümde bir malın talep edilen miktarını belirleyen bir takım etkenler bulunduğunu belirtmiş, bu etkenlerdeki değişimlerin.
Bölüm 5 Tüketici Tercihi ve Talep
Bölüm 7 Maliyet ve Arz David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Bir eksik rekabetçi firma;
Makroiktisat... Bir bütün olarak ekonomiyle ilgilenir
Bu bölümde Sabit kur rejiminde fiyat ve çıktının dengeye nasıl geldiğini, Sabit kur rejiminde para ve maliye politikalarının etkisini, Dalgalı döviz kurunun.
Bölüm 29 Açık Ekonomi Makroiktisadı
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
Tüketici tercihinde 4 ana unsur
Bazı anahtar sorular Neden toplumun paraya ihtiyacı vardır?
Üretim düzeyi nasıl seçilir?
Bölüm 22 Para ve Banka David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Bu bölümde İktisadi büyümenin anlamını,
Tüketici tercihinde etkili dört bileşen
Talebin fiyat esnekliği
© The McGraw-Hill Companies, 2005 Bölüm 16 Hükümet Harcaması ve Geliri David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill,
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE TURİZM Bu bölümde tüketici davranışlarını açıklamaya dönük iktisadî yaklaşımları ele alacak ve bunları turizm sektöründeki tüketici.
Refah Ekonomisi.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM DIŞ TİCARET TEORİSİ VE EKONOMİK BÜYÜME ANALİZLERİ
TALEP (İstem).
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 13-1 TOPLAM ARZ VE TOPLAM TALEP: MAKRO DENGE
TALEP, TALEP FONKSİYONU VE TALEP EĞRİSİ
KPSS.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
©McGraw-Hill Education, 2014
Rasyonel Beklentiler: Para Politikası
EKON 203 MİKROİKTİSAT BÖLÜM 4
IS-LM-BP MODELİ KPSS SORULARI.
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
İKTİSADA GİRİŞ Yrd.Doç.Dr. Ebru Z. BOYACIOĞLU
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Temel Kavramlar Belgin Akçay.
Talep, Arz ve Piyasa Dengesi
Toplam Arz- Toplam Talep
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-2.
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
KPSS SORULARI KLASİK MAKRO İKTİSAT TEORİSİ
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
Planlanan Harcama Düzeyi: basit Keynesyen Model
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
ESNEKLİK Belgin Akçay.
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
Yrd. Doç. Dr. Akın Usupbeyli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
Sunum transkripti:

Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 6th Edition, McGraw-Hill, 2000 Power Point presentation by Peter Smith

Tüketici tercihinde 4 ana unsur Tüketici geliri Malların fiyatları Tüketici tercihleri Tüketicilerin faydalarını maximize edecekleri varsayımı See Section 6-1 in the main text.

Bütçe doğrusu A B C D E F G Yemeklerin fiyatı £5; Bir öğrencinin £50 luk bütçesini yemek ve filmlere harcadığını varsayalım. A B C D E F G Yemeklerin fiyatı £5; Filmlerin fiyatı £10. Gelir ve fiyatlar tüketicinin alabileceği mal bileşimini belirler. Bütçe doğrusu tüketicinin alabilecekleri ile alamayacaklarını ayırmaktadır.

Tüketici Tercihi Modeli Tüketicinin çoğu aza tercih ettiğini varsayalım. “a” noktasıyla kıyaslandığında: “c” yi tercih etmek isteyecektir fakat “b” noktasına göre “a” yı tercih edecektir. Yemek miktarı Film miktarı a b c

Tüketici Tercihi Modeli (2) “a” baskın alanda bütün noktalara tercih edilir. Fakat tüketici istenilen alandaki noktaları “a” ya tercih edebilir. “d” ve “e” noktaları “a” ile karşılaştırıldığınıda bir maldan fazla diğer maldan az içermektedir. Yemek miktarı Film miktarı a b c İstanilen alan Baskın e d

Tüketici Tercihi Modeli (3) U2U2 kayıtsızlık eğrisi aynı faydayı sağlayan tüm tüketim gruplarını gösterir. Kayıtsızlık eğrileri negatif eğimlidir. Kayıtsızlık eğrileri kesişemezler. Yemek miktarı Film miktarı U2

Tüketici tercihi U2 B C U3 E U1 BL Seçim noktası C dir. Faydanın maximum olduğu yer bütçe doğrusu ile kayıtsızlık eğrisinin birleştirilmesiyle bullunur. Seçim noktası C dir. Bütçe doğrusunun kayıtsızlık eğrisine teğet olduğu nokta B ve E noktaları da tercih edilebilir. Fakat daha az fayda vermektedir, Daha düşük bir kayıtsızlık eğrisinde olduğu için. U3 Yemek miktarı Film miktarı U2 U1 BL C E B

Gelirin Değişimi Tüketicinin gelirindeki değişiklik bütçe doğrusunu kaydırır. Eğimini değiştirmeden See Section 6-2 in the main text.

Normal mallar Eğer iki malda NORMAL MAL ise, gelir deki bir artış U2 yeni bir seçim noktasına neden olur, C': yemek film BL0 BL1 U2 U1 C C' Her iki mal için de telep edilen miktar artmaktadır

Bir düşük (adi) mal ve bir normal mal Yemekler düşük mal olduğunda gelirdeki artış tüketiciyi C den C‘ taşır. yemek film BL0 BL1 U2 U1 C C' Yemeklerin mikatrı düşer ve filmlerin miktarı artar.

Fiyat değişikliğinde ayarlama Bir malın fiyatındaki artış bütçe doğrusunu kaydırır. Eğimini değiştirir Nisbi (göreceli) fiyatları gösterir.

Yemeklerin fiyatındaki artış (1) Yemek fiyatındaki artış bütçe doğrusunu BL0 den BL1 kaydırır. yemek film BL0 BL1 Fiyattaki artış satın alma gücünü düşürür.

Yemeklerin fiyatındaki artış (2) film BL0 BL1 U2 U1 C E Tüketici C noktasından Yeni noktası olan E ye hareket eder. Değişik noktalardaki bu tür noktaları izlememiz bize talep eğrisini ortaya çıkaracaktır.

Fiyat Değişimlerine İntibak Fiyat Değişimlerine İntibak iki etkiden oluşur : İKAME ETKİSİ Nisbi (göreceli) fiyatlardaki bir değişikliğin sonucu yapılan ayarlama GELİR ETKİSİ Reel gelirdeki bir değişikliğin sonucu yapılan ayarlama

Gelir ve ikame etkileri H yemek film BL0 BL1 U2 U1 C E D tüketici C den E ye hareket eder Varsayımsal bütçe doğrusu HH yeni fiyatların eğimini alır ve eski kayıtsızlık eğrisine teğettir.

İkame etkisi H İKAME ETKİSİ U2U2 üzerinde C den D ye dir. U2 D C E U1 yemek film BL0 BL1 U2 U1 C E D İKAME ETKİSİ U2U2 üzerinde C den D ye dir. Herzaman negatiftir Fiyat artışı talep azalışına sebep olur.

Gelir etkisi H GELİR ETKİSİ D den E ye dir. U2 D C E U1 BL1 BL0 Yemek film BL0 BL1 U2 U1 C E D GELİR ETKİSİ D den E ye dir. Sabit nisbi fiyatlarla reel gelirin düşmesini gösterir. Pozitif veya negatif olabilir. Malın normal veya adi mal olmasına bağlıdır.