TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Advertisements

ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
2014 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ. Edebiyat Fakültesi Eğitim Fakültesi Tıp Fakültesi Teknoloji Fakültesi.
ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır,  2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
Murat Kaya / Rehber Öğretmen
Yerleştirme Sistemindeki
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
Üniversite Seçerken... Akademik/ Profesyonel Kadro Burslar (OSYM/ Başarı Bursları) Kent/ Kampüs Üniversitesi Yabancı Dil Eğitimi Akademik Olanaklar o Bölüm.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
D.Ö1 YÜKSEKÖĞRETİME SINAVSIZ GEÇİŞ. D.Ö2 Bilişim Teknolojisi Mezunları Sınavsız Geçiş yapacakları programlar Yükseköğretim Ön lisans Programları Süre.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
Hangi Liselere Gidebilirim?
MESLEKLER.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
FINDIKLI MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ YGS YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
YGS YÜKSEKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
Üniversite Yolunda N asıl Üniversiteli Olurum. LYS.
YGS & LYS Yükseköğretime Geçiş SınavıLisans Yerleştirme Sınavı ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ ( 2013 )
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ 1.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Sınav Tarihi: Nisan ayının ilk yarısında Testler ve Soru Sayları Türkçe testi: 40 soru Temel Matematik Testi : 40 Soru Sosyal Bilimler Testi : 40 Soru.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
İÇ SINAVI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
YGS ve LYS.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunusu
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY)
Sunum transkripti:

TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Bilim İnsanı Yetiştirme (BİY) Programı

BİLİM İNSANI YETİŞTİRME PROGRAMI "Bilim İnsanı Yetiştirme Programı", akademik performansı yüksek ve meraklı öğrencilerin araştırma, uygulama ve üretkenliğini esas alan,  analiz, sentez ve değerlendirme alanlarındaki yeteneklerini geliştiren, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler olmak üzere iki bölümden oluşan, dört yıllık bir programdır.

BİY Programının: Fen Bilimleri Bölümü; MF puan türleri (MF-1 , MF2 , MF-3, MF-4) doğrultusunda meslek tercih edecek öğrencilere, Sosyal Bilimler Bölümü ise; TM puan türleri (TM-1, TM-2, TM-3) ve Sözel puan türleri (TS-1,TS-2) doğrultusunda meslek tercih edecek öğrencilere yöneliktir.

Programın Amacı Program,Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanlarında gereksinim duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının /bilim okur-yazarlarının yetiştirilmesine kaynaklık etmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda; Öğrencileri araştırmaya ve yaratıcı düşünmeye yöneltmek, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile inovatif buluşlara ve sosyal problemlere ilgi duyanların çalışacakları ortam ve koşulları hazırlamak, Yeni bilgiler üretebilen ve projeler hazırlayabilen bireyler yetiştirmek, Öğrencilerin bilimsel araştırma yapmalarına, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemelerine yardımcı olacak şekilde yabancı dilde iyi yetişmelerini sağlamak programın amaçlarındandır.

Programa Öğrenci Seçimi Bilim İnsanı Yetiştirme Programı'na okulumuz öğretmenleri tarafından hazırlanan genel bir seçme sınavı (BİY Seçme Sınavı) ile her yıl belirli sayıda öğrenci alınır. * BİY seçme sınavı sonunda her öğrencinin aldığı puana YEP (Yerleştirmeye Esas Puanı) belirli oranda (%10) etki ettirilmektedir. Seçme sınavı Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler ve Türkçe derslerinin 6. ve 7. sınıfın tüm konuları ile 8. sınıfın l. dönem konularını kapsamaktadır.* BİY seçme sınavı, ilköğretim kısmımızın 8. sınıfından mezun olacak öğrencilerimize her yıl Nisan ya da Mayıs ayında uygulanmaktadır. BİY Seçme Sınavına herhangi bir nedenle giremeyen öğrencilerimiz için telafi sınavı yapılmamaktadır.

BİY Seçme Sınavı Kapsam ve Değerlendirme Esasları Sınavın dört alt testinde (Türkçe, Sosyal Bilimler, Matematik, Fen Bilimleri) her birinden 25 soru olmak üzere toplam 100 soru sorulur ve 120 dakika süre verilir Sınavın dört alt testinin (Türkçe, Sosyal Bilimler, Matematik, Fen Bilimleri) her biri için yanlış yanıt sayısının üçte biri doğru yanıt sayısından çıkarılır. (3 yanlış 1 doğruyu götürür.) Öğrencilerin dört alt testteki net puanları standart puanlara dönüştürülür.  BİY puanının hesaplanmasında standart puanlar aşağıdaki katsayılarla çarpılır. Standart Puanlar Çarpılacağı Katsayı Puan İçindeki Ağırlığı (%) Türkçe 1 25 Sosyal Bilimler 0,7 17,5 Matematik 1,3 32,5 Fen Bilimleri

Programa Devam Koşulları 9. sınıfın sonunda; Ders kesimi itibariyle başarısız dersi bulunmaması Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik Türk Dili ve Edebiyatı, derslerinde ağırlıklı yılsonu başarı ortalamasının en az 65 olması gerekmektedir. 10. ve 11. sınıfın sonunda; Fen Bilimleri Alanında: Fizik, Kimya, Biyoloji ve Matematik, Sosyal Bilimler Alanında: Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik, Psikoloji, Tarih ve Coğrafya derslerinde ağırlıklı yılsonu başarı ortalamasının en az 65 olması gerekmektedir.

Programın Gerekleri Bilim İnsanı Yetiştirme Programının 4 yıllık öğretim sürecinde Ulusal Programa ek olarak, programın gereklilikleri olarak belirlediğimiz çalışmalar, öğrencilerimizde bir bilim insanında öncelikle olması gereken meraklı, yaratıcı, sabırlı, kararlı, tarafsız ve objektif olma gibi özellikleri kazandırmaya yöneliktir.

Programın Gerekleri INOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK (INNOVA-TED) KULÜP ÇALIŞMALARI GEZİ-GÖZLEM ve KONFERANSLAR TÜBİTAK ORTA ÖĞRETİM ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASINA KATILIM ARAŞTIRMA DENEYLERİ/ BİYOLOJİ-FİZİK-KİMYA

9. SINIFTA Kulüp Çalışmaları Bu programa dahil öğrenciler 9. sınıfta, araştırma yapmayı,yaratıcı fikirler bularak sorunlara yeni çözümler üretmeyi bir yaşam şekli haline getirmelerine katkı sağlamak amacıyla “İnnovated Kulübü”nde görev almaktadırlar. Öğrencilerimiz, öğretmenlerinin rehberliğinde yıl içinde tasarladıkları inovatif ürünleri iş planları ile birlikte her yıl okulumuzda Mayıs ayında yapılan ‘İnovasyon ve Girişimcilik Fuarında' sergilerler. Fuar esnasında alanında uzman profesyonel girişimcilik uzmanları projeleri değerlendirerek ilk üçe giren öğrenci gruplarını belirler. Öğrenciler yıl boyunca ders programlarına uygun saatlerde, üniversiteler ve girişimci firmalar tarafından gönüllü olarak verilen inovasyon ve Girişimcilik alanındaki kavramlar ve yenilikler ile ilgili seminerlere katılırlar. Bu öğrenciler sonraki yıllarda da bu kulübün doğal üyesidirler.

GEZİ-GÖZLEM Özellikle 10 sınıftan itibaren rehber öğretmenler eşliğinde çeşitli bilim müzelerine ve genelde üniversitelerimiz ve TÜBİTAK tarafından düzenlenen bilimsel sergilere geziler düzenlenmektedir. Bu gezilerde amacımız öğrencilerimizin Fen ve Matematik alanında teorik olarak kavranması kolay olmayan birtakım temel ilkeleri görsel ve uygulama olanakları ile kavramalarını sağlamak ve güncel proje ve inovaif ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına katkıda bulunmaktır.

KONFERANSLAR Periyodik aralıklarla, üniversitelerden okulumuza davet edilen akademisyenler gerek kendi yaptıkları araştırmalar gerekse güncel bilimsel gelişmeler ile ilgili paylaşımlarda bulunurlar. Bu etkinliklerde daha çok okulumuz mezunu akademisyenlerimizden destek almaktayız.

TÜBİTAK Proje Çalışmaları 10. ve 11.SINIFTA TÜBİTAK Proje Çalışmaları Her öğrencinin öğrenimi süresince bireysel veya grup halinde (2 kişilik) bir bilimsel proje hazırlama zorunluluğu vardır. Hazırlanacak projeler TÜBİTAK Proje Yarışması’na katılacak nitelikte olmalıdır.

Bu amaçla 10. sınıftan itibaren öğrencilerimize Proje Hazırlama ve Araştırma Teknikleri dersleri zorunlu seçmeli dersler olarak verilmektedir. Öğrencilerimiz bu derslerden ve yıl içine ziyaret ettikleri çeşitli kurumların düzenlediği proje sergilerinden edindikleri kazanımları hayata geçirerek kendi projelerini gerçekleştirmek üzere çalışmalarını başlatırlar.

Araştırma Deneyleri Diğer yandan, programın gereklilikleri doğrultusunda öğrencilerimiz 10. ve 11. Sınıfta Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerinden birer araştırma deneyi yapmak zorundadırlar. Bu çalışmalarda öğrenciler problemi tanımlar ve problemin çözümü için hipotezler kurar, hipotezlerini test etmeleri için veriler toplar, topladığı verileri değerlendirerek sonuca ulaşırlar. Sonuç olarak öğrenciler araştırmaya dayalı deney tekniğinde, deneyi bizzat kendileri planlar ve yaparlar.

Bilimsel Yarışmalara Hazırlık İstekli öğrencilerimiz belirli gruplara ayrılarak istedikleri alanla ilgili haftada 3-6 saat TUBİTAK Bilim Olimpiyatlarına hazırlık çalışmalarına tabi tutulurlar. Bu çalışmalar, haftada 1 veya 2 gün 15.30-18.00 saatleri arasında yapılmaktadır. Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik ve Enformasyon (Bilgisayar) dallarında yapılan bu çalışmalar 10.sınıfta başlayıp 11.sınıfın Mayıs ayına kadar devam eder.

12.SINIFTA ÜNİVERSİTE GİRİŞ SINAVLARINA (YGS-LYS) HAZIRLIK ÇALIŞMALARI Öğrencilerimizin, Proje hazırlama, Bilim Olimpiyatlarına hazırlık ve Araştırma Deneyleri çalışmaları 11. sınıf sonunda sona ermektedir. 12.sınıfta ise öğrencilerimize haftada 4-6 saat YGS ve LYS Sınavlarına hazırlık çalışmaları yaptırılır.

EK BİLGİLER Kısmımızda tüm programlarda olduğu gibi BİY Programında da Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji dersleri İngilizce okutulmaktadır. Bilim İnsanı Yetiştirme Programında MEB Lise müfredatı takip edilmektedir. Bu nedenle öğrencilerimiz her seviyede Ulusal program öğrencileri ile aynı ortak sınavlara girerler. Ancak, dersler öğrencilerimizin seviyelerine uygun yöntem ve teknikler kullanılarak daha ayrıntılı olarak işlenmektedir. Bilim İnsanı Yetiştirme Programından mezun olan öğrencilerimize BİYP Mezuniyet Sertifikası verilir.

EK BİLGİLER BİY Programından 9. sınıf sonunda ya da ileri yıllarda çeşitli nedenlerle ayrılmak isteyen (ya da ayrılmak zorunda kalan) öğrenciler , Ulusal Lise Programında öğrenimlerine devam ederler. Bilim İnsanı Yetiştirme Programından Uluslararası Bakalorya Diploma Programına ya da Uluslararası Bakalorya Diploma Programından Bilim İnsanı Yetiştirme Programına geçiş yapılamaz. Bilim İnsanı Yetiştirme Programına katılmaya hak kazanan ancak Yeterlilik sınavında (Hazırlık Atlama Sınavı) başarılı olamayan öğrenciler bir yıl hazırlık sınıfında öğrenim gördükten sonra, bir sonraki öğretim yılında bu programa devam edebilirler.