ALGILAMA İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Davranış Bilimleri Hafta IX.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
Algı, psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Algı kelimesi (perception) Latince.
Pragnanz Yasaları Cemil YAYLAR
MARKA VE KURUMSAL İ MAJ TASARIMI HAFTA V. Marka İ majı I İ maj, genel olarak bir olay, olgu, kurum, kişi hakkında bireyin sahip oldu ğ u algılama olarak.
Algı, Benlik ve İletişim Human Communication [Bölüm 2]
Şekil: Temel İletişim Süreci
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Ziya BARAN Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri
Gestalt Öğrenme Kuramı
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İletişim Süreci ve Türleri
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı (Perception, İdrak) Prof.Dr. Mustafa Ergün.
AYTÜL BİLEN ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ AYTÜL BİLEN
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
REHBERLİK.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Trafik Hakkında Ne Biliyoruz? Trafik yaşamımızı nasıl etkiler?
Bolum 4- 2.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
HcI GESTALT PRENSİPLERİ
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
Yönetim Fonksiyonları
İletişim Süreci ve Türleri
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sahne Işıkları Ve Yanılsama Benlik Kavramı: Ben Kimim? Özsaygı Algılanan Öz Denetim Kendine Hizmet Eden Yanlılık.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
GESTALT PSİKOLOJİSİ.
Algı ve Bireysel Karar Verme
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
1 İŞYERİNDE ÖRGÜTLENME VE SENDİKAL İLETİŞİM Dr. Erkan AYDOĞANOĞLU Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Algı ve Bireysel Karar Verme
SOSYAL ALGI.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
ALGI Prof Dr Süheyla ÜNAL.
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
Öğretim Tasarımı Analiz.
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
Öğrencinin Adı-Soyadı: Nazan BEKTAŞ Merve TAŞ Tarih:
ALGILAMA.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
ALGILAMA.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri Ziya BARAN Hazırlayan :
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ALGILAMA İLETİŞİM

Algılama Dış çevremizde bulunan bütün objeleri, farklı biçimde ve durumda beş duyumuzda oluşturdukları izlenimler ve sinir sistemimizdeki örgütlenmelerle bize tanıtan ve bizi bu konuda bilinçlendiren ruhsal bir fonksiyondur.

Algılama Dışsal faktörler: Farklılık, yoğunluk, sıklık, hareketlilik, tekrarlama, kontrast, yenilik, benzerlik gibi faktörler. İçsel faktörler: Kişilik, ihtiyaçlar, amaçlar, motivasyon, inançlar, değerler ve tutumlar, beklentiler, arzular, istekler, geçmiş tecrübeler ve alışkanlıklar gibi faktörler.

Algılarımız bizi yanıltabilir mi?

İletişimde Algının Rolü Farklı algılamalar, insanların birbirleri ile ilişkilerini belirler. “Dikkatli ol” Mesajının algılanması, kimden geldiğine göre (annesinden, doktorundan, amirinden, rakibinden) değişir.

İletişimde Algının Rolü “İşine aksatmadan erken gelen bir memur.” Yöneticisi tarafından takdir edilir. Ama çalışma arkadaşları “müdüre yaranma” diye değerlendirilebilir. Bu durumda memur, erken gelme davranışını bırakarak gurup dayanışmasına geçebilir.

Diğer insanları onların algıladığımız çeşitli özelliklerine bağlı olarak (yaş, cinsiyet, giyim tarzı, duruşu, konuşması) belli sınıflara sokarız. İletişim kurarken sahip olunan bu önyargılar iletişime yön verir. Çoğu zaman kontrol edilmesi daha güç olan beden dilinde algılanır ve böylece iletişimi olumsuz etkileyebilir.

“Kötümser yalnız tüneli görür, iyimser tünelin sonundaki ışığı görür, gerçekçi tünelle birlikte hem ışığı hem de gelecek treni görür .” J. Harris

Algının Özellikleri Değişmezlik Seçicilik Algılamada Örgütlenme - Şekil-Zemin İlişkisinde Örgütlenme - Şekilleri Gruplandırma

“Sen ne kadar bilirsen bil, senin bildiğin başkasının anladığı kadardır.” Mevlana