iÇERiK * Özel Yetenekli Çocuklar * Tanılama Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
SİGORTACILIK EĞİTİM MERKEZİ
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Önemli Tarihler Bilsem Tanımı Bilsem Ne Değildir? Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Öğretmenlerin.
HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
KENDİNİ KEŞFET.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimin Uyarlanması
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE İLÇE MİLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞU ANLAMAK
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KENDİNİ KEŞFET.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2017‐2018 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞU ANLAMAK
özel YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Özel Yetenekli Öğrenci ve Bilsem Öğrenci Tanılama Süreci
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Eğitsel Rehberlik.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 BİLSEM ÖĞRENCİ TANILAMA VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖGRENCi TANILAMA süreci BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 2017

iÇERiK * Özel Yetenekli Çocuklar * Tanılama Süreci * Bilim ve Sanat Merkezleri * Adana Bilsem

ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREY ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREY Çeşitli nedenlerle bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireydir. (Özel Eğitim Hizm. Yön.-Madde 4-z)

ÖZEL YETENEKLi BiREY Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede önde olan, özel akademik yeteneğe sahip, soyut fikirleri anlayabilen, ilgi alanlarında bağımsız hareket etmeyi seven ve yüksek düzeyde performans gösteren birey (Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi Madde 4-m)

YARATICILIK YETENEK ÖZEL YETENEK MOTİVASYON ÖZEL YETENEKLİ BİREY

ÖZEL YETENEK * Yüksek düzeyde soyut düşünebilme * Sözel ve sayısal mantık yürütme * Uzamsal ilişkiler, bellek ve sözcük akıcılığı * Yeni durumlara uyum gösterme ve yön verme * Bilgilerin hızlı, sağlıklı ve seçici olarak hatırlanması * Genel yeteneklerin çeşitli birleşimlerini sanat, liderlik, yönetim gibi performans alanlarına uygulayabilme kapasitesi

YARATICILIK ** Düşüncelerin akıcı, esnek ve özgün olması ** Deneyime açık olma ** Başkalarının düşünce ve ürünlerindeki yeniliğe ve değişikliğe karşı alıcı olma ** Ayrıntıya, düşünce ve maddelerin estetik niteliklerine duyarlı olma

MOTİVASYON * Belirli bir problem veya çalışma alanına karşı yüksek düzeyde ilgi, heves, hayranlık, bağlılık duyma kapasitesi, * Azimli, sabırlı, kararlı olma, çok çalışabilme ve kendini belirli bir işe adayabilme kapasitesi, * Önemli bir işin üstesinden gelebileceğine ilişkin özgüvene ve başarma güdüsüne sahip olma.

ÖZEL YETENEKLi BİREYLERiN ZiHiNSEL ÖZELLiKLERi Çeşitli alanlarda özel yetenekleri vardır. Yoğun motivasyon gösterebilirler. Gelişim basamaklarını yaşıtlarından önce tamamlarlar. Sürekli soru sorarlar, meraklıdırlar. Ayrıntılara dikkat ederler. Kendisinin seçtiği konuda veya ilgi alanlarında bağımsız çalışabilirler. Çabuk ve kolay öğrenirler, kavrama ve akılda tutma süreleri yüksektir. Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilirler. Derin ve geniş ilgi alanlarına sahiptirler. Bir alanda öğrendiği konu ile bir başka alanda öğrendiği konu arasında akla yatkın ilişkiler kurabilirler. Kelime dağarcıkları zengindir.

ZiHiNSEL ÖZELLiKLERi Kelimeleri doğru telaffuz eder, yerli yerinde kullanırlar. Akıcı bir konuşmaları vardır. Bildiklerini, düşündüklerini yaşıtlarından daha iyi ifade edebilirler. Bir öykünün ya da paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk bulup çıkarırlar. Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt ederler. Karmaşık ve zor problemlerden hoşlanır ve yaşıtlarının çözemediği problemleri çözebilirler. Ders başarıları yüksektir. Eleştirebilme yetenekleri yüksektir. Orijinal, yaratıcı ve girişkendirler. Başarılı oldukları alanda yüksek performans ve potansiyel kabiliyetlerini tek başına veya birleştirerek kendilerini gösterirler.

ÖZEL YETENEKLi BiREYLERiN SOSYAL ALANDAKi ÖZELLiKLERi Kendilerine güvenir, kolaylıkla sorumluluk alabilirler. Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyarlar. Sosyal etkinliklere katılmaktan hoşlanırlar. Duyarlıdırlar; empati yetenekleri gelişmiştir. Grup içinde lider olurlar. Grubun ilerisindedirler; yetişkinlerle iletişime girmeyi tercih ederler. Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar. Genelde alçak gönüllüdürler; başkalarına yardım etmekten hoşlanırlar. Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir, bilgi kaynağı ve grup lideri olarak görülürler.

SOSYAL ALANDAKi ÖZELLiKLERi Okula severek giderler. Çalışkandırlar; amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk duyarlar. Güçlü bir konsantrasyona sahiptirler. Azimli ve sabırlıdırlar. Sorumluluk duyguları gelişmiştir. Sorumluluk almayı çok ister ve bunu yerine getirmekten hoşlanırlar. Espri yetenekleri vardır; fıkra anlatmaktan hoşlanırlar. Yaratıcı öyküler anlatır ya da yazarlar. Değişik konularda okur ve zor metinleri okumaktan keyif alırlar. Sosyal problemlerde araştırma, uygulama, hipotez oluşturma anlamlı sonuçlara varma, yazılı ya da sözlü sunuların sonuçlarını etkin bir biçimde düzenleme yeteneğine sahiptirler.

MÜZiK ALANINDAKi YETENEK ÖZELLiKLERi Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunurlar. Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler, Başkaları şarkı söylerken onlara katılmaktan hoşlanırlar. Duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanırlar. Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı denerler. Dinlediği şarkıyı kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söylerler.

RESiM ALANINDAKi YETENEK ÖZELLiKLERi Çeşitli konularda ve diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yaparlar. Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar. Resim yapmayı ciddiye alır ve bundan haz duyar ve buna çok zaman harcarlar. Diğer insanların yaptığı resim çalışmalarına ilgi duyarlar. Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve yeni şeyler öğrenirler. Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı bir şekilde kullanırlar. Çamur, sabun ve plastilin vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu figürler yapmaya özel bir ilgi gösterirler.

ÖZEL YETENEKLi BiREYLER TÜM ALANLARDA BAŞARILI MIDIR? Özel bir alanda yetenekli olan çocuğun tüm gelişim alanlarında hızlı olması beklenmemelidir. Örneğin; görsel sanat alanında özel yetenekli olan çocuk sadece bu alanda yaşıtlarından özel olma özelliği göstererek diğer gelişim alanlarında standart gelişim ritmi izleyebilir (Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı 2013-2017).

Dikkatini yoğunlaştırır. Anlamı kavrar Uyanıktır Verilen işi tamamlar P Z K Ö İlgilidir Sorulara cevap verir Yanıtları bilir Dikkatini yoğunlaştırır. Anlamı kavrar Uyanıktır Verilen işi tamamlar İyi fikirleri vardır Okuldan hoşlanır Güçlü belleği vardır. Öğrendiği kadarıyla mutlu olur Düşünceleri anlar Kolaylıkla öğrenir Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Yaşıtlarıyla olmaktan hoşlanır Bilgiyi özümser. Oldukça meraklıdır Sorunun ayrıntılarını tartışır Sorular sorar Hem zihinsel hem fiziksel olarak katılır. Varsayımlar ortaya atar Keskin gözlem yapar Projeler oluşturur Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır Öğrenmeden hoşlanır İsabetli tahminlerde bulunur Çok fazla özeleştiri yapar. Verilenleri zaten bilmektedir Büyük yaştakileri ve yetişkinleri arkadaş olarak seçer Bilgiyi değiştirip uygular

DÜNYADAKi ÖZEL YETENEKLi SAYILARI Özel yetenekli bireylerin tanılaması ile ilgili ölçütler, ülkelere göre farklılık göstermektedir. Dünyada bazı ülkelerin özel yetenekli öğrencileri tanılamada kullandıkları yüzdelik dilimler ABD’de % 2–10, Körfez Ülkeleri’nde % 10, Güney Kore’de % 4, Yeni Zelanda’da ise okuldan okula değişen oranlardadır (Sak, 2012).

TÜRKiYE’DE ÖZEL YETENEKLi SAYILARI TÜİK’e göre (2012), ülkemizde yıllık doğum sayısının ortalama 1.250.000 olduğu göz önüne alındığında, 3–18 yaş arasında yaklaşık 18.750.000 çocuk olduğu varsayılmaktadır. Özel yeteneklilik konusunda kabul edilen yüzdelik dilimine göre (% 2–3) ülkemizde 375.000 ila 562.500 arasında çocuğun özel yetenekli olduğu tahmin edilebilir.

ZEKA DAGILIM GRAFiGi

Dünya Saglık Örgütü'nün (WHO) önerdiği zekâ sınIflandIrması Uluslararası zekâ sınıflandırması ZK (IQ) Zekâ sınıfı 0-20 Derin zekâ geriliği / zihinsel engel 21-35 Ağır derecede zekâ geriliği / zihinsel engel 36-50 Orta derecede zekâ geriliği / zihinsel engel 51-70 Hafif derecede zekâ geriliği / zihinsel engel 71-79 Sınırda zekâ 80-89 Donuk zekâ 90-109 Normal ya da ortalama zekâ 110-129 Parlak zekâ 130-159 Üstün zekâ 160 ve üstü Çok üstün zekâ /Dahi

2017-2018 TANILAMA SÜRECi

dersine giren sınıf öğretmenleri bilgilendirilecek. BiLGiLENDiRME Tüm Ülke genelinde 1, 2 ve 3. sınıfların dersine giren sınıf öğretmenleri bilgilendirilecek.

TANILAMA AŞAMALARI 1. formlarının yetenek alanlarına göre doldurulması Sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre bilim ve sanat merkezlerine aday gösterilen öğrencilerin seçimi 3 aşamada gerçekleşmektedir. 1. formlarının yetenek alanlarına göre doldurulması 2. Grup tarama uygulaması 3. Bireysel değerlendirme aşaması

Tablet bilgisayar üzerinden yapılacak Önemli !!! Tablet bilgisayar üzerinden yapılacak grup tarama uygulamasında tüm yetenek alanları için ortak sorular sorulmaktadır.

bireysel değerlendirmeye alınacaktır. Grup Tarama Grup tarama uygulamasında Genel Müdürlük tarafından yetenek alanlarına göre (genel zihinsel, resim ve müzik) belirlenen barajı geçen öğrenciler yine yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınacaktır.

Bireysel değerlendirme Bireysel değerlendirmeler genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında ayrı ayrı yapılmaktadır. Bireysel değerlendirme aşamasında Genel Müdürlük tarafından belirlenen barajı geçen öğrenciler bilim ve sanat merkezine yerleşmeye hak kazanacaktır.

BAŞVURU SÜRECİ 1, 2 ve 3. sınıf’a devam edip 2017‐2018 eğitim öğretim yılında ilkokul  1, 2 ve 3. sınıf’a devam edip  genel zihinsel,  resim  ve  müzik  yetenek alanlarında  akranlarından  ileri  düzeyde  farklılık  gösterdiği  düşünülen  öğrencilerin  sınıf  öğretmenleri  tarafından aday  gösterilmesiyle  bilim  ve  sanat merkezlerine öğrenci seçim  süreci başlayacaktır.  

50 TL’yi (elli Türk lirası) SINAV ÜCRETİ Sınıf öğretmeni tarafından aday gösterilen öğrencinin velisi; uygulama ücreti olarak  KDV dâhil  50 TL’yi (elli  Türk  lirası)   Yatıracaktır.

SINAV ÜCRETİ MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye  İşletmesinin  T.C.  Ziraat Bankası,  Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankasından herhangi  birine kurumsal tahsilat programı aracılığıyl  yatırılabilir.    Vakıflar  Bankası,  Ziraat  Bankası  ya  da  Halk  Bankası  ATM’lerinden,  Vakıflar  Bankası  internet  bankacılığı,  Halkbank  internet  bankacılığı,  Ziraat  Bankası  internet bankacılığı üzerinden yatırabilir.   Vakıflar Bankası şubeleri üzerinden yatırılabilir.   Ayrıca,  tüm  banka  kredi  kartları  ile  https://odeme.meb.gov.tr/   internet  adresinden  ödeme  yapılabilir.  (Not:  Ödeme  ekranındaki  yönlendirmeler  dikkatlice okunarak takip edilmelidir.)

BAşVURU 13‐29 Kasım 2017 tarihleri 1, 2 ve 3. sınıf düzeyinde olup  sınıf  öğretmenleri  tarafından  aday  gösterilen  ve  uygulamaya giriş ücretleri yatırılan  öğrencilerin yetenek alanlarına  (genel zihinsel, resim,  müzik)  göre  gözlem  formları  13‐29  Kasım  2017  tarihleri  arasında  e‐okul  sistemi  üzerinde  doldurulacaktır. 

yetenek alanından BAŞVURU Bir öğrenci en fazla iki aday gösterilebilecektir.  Örneğin genel  zihinsel ‐ resim,  genel zihinsel ‐ müzik, resim ‐ müzik.   Öğrenci bir önceki eğitim öğretim  yılında  bir  yetenek  alanından  BİLSEM’e  kayıt  hakkı  kazanmış  ise  bu  yıl  da  başka  bir  yetenek alanından aday gösterilebilir.  

Bir öğrenci en fazla iki yetenek alanından aday gösterilebilecektir. Örneğin; Genel zihinsel-resim, resim-müzik. Öğrenci bir önceki yıl bir yetenek alanından BİLSEM’e kayıt hakkı kazanmış ise bu yıl da başka bir yetenek alanından aday gösterilebilir.

ÖNEMLİ Öğrenci gözlem formları belirtilen zamanda ve öğretmenler tarafından doldurulacaktır. Tanılama takviminde belirtilen gözlem formlarının doldurma süresi geçtikten sonra aday gösterme işlemi para yatırılmış olsa dahi yapılamayacaktır.!!!

Gözlem formu doldurulduktan ve kaydetme işlemi tamamlandıktan sonra, raporlama butonundan öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanları ile ilgili 2 ( iki) çıktı alınarak aday gösteren sınıf öğretmeni ve okul idarecisi tarafından imzalanacaktır. Okul idaresi raporun bir örneğini imza karşılığında veliye teslim edecek, bir örneğini okulda muhafaza edecektir.

Başvuru yetenek alanı kontrolü 1, 2 ve 3. sınıfa devam edip yetenek alanlarına göre aday gösterilen ve e‐okul sistemi üzerinden gözlem formu doldurulan öğrencilerin hangi yetenek alanından aday gösterildiği 04‐08 Aralık 2017 tarihinde http://www.meb.gov.tr internet adresinden duyurulacaktır.

ÖNEMLİ !!! Öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanlarında bir değişiklik yapılması söz konusu ise gerekli düzeltmelerin 04‐08 Aralık 2017 tarihleri arasında e‐okul sistemi üzerinden yapılması gerekmektedir. Belirtilen tarihten sonra öğrencinin yetenek alanı ile ilgili herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır.

BiLSEM GRUP TARAMA TESTi

Tablet Bilgisayar Grup Tarama Tablet bilgisayar grup tarama uygulamasına, sınıf Öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre aday gösterilen öğrenciler girebilecektir.

ÖNEMLİ !!! Bilim ve sanat merkezleri iÇin genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarından aday gösterilen öğrencilerin tamamı grup tarama uygulamasına girecektir. Grup tarama uygulamasına girmeyen öğrenciler bireysel değerlendirmeye alınmayacaktır.

tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden yayımlanacaktır. Grup tarama uygulamasına girecek öğrencilerin sınav giriş belgeleri 26 Aralık ‐ 05 Ocak 2018 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden yayımlanacaktır. Uygulama giriş belgeleri öğrenci velilerine imza karşılığında verilerek veliler bilgilendirilecektir.

06 Ocak – 04 Mart 2018 tarihleri arasında yapılacaktır. Sınav Tarihi Tablet bilgisayarla yapılacak grup tarama uygulaması 81 ilimizde, il tanılama sınav komisyonu tarafından belirlenen merkezlerde 06 Ocak – 04 Mart 2018 tarihleri arasında yapılacaktır.

ÖNEMLİ !!! Grup tarama uygulamasında uygulama yeri, tarihi ve saati öğrencilerin kimlik numaralarına tanımlanacaktır. Belirtilen yer, tarih ve saat dışında öğrenciler uygulamaya alınmayacaktır.

Yanlış cevaplar doğru cevaplara etki etmeyecektir. Grup tarama uygulamasında öğrencilerin sınıf düzeylerine uygun sorular sorulacaktır. Puanlar öğrencilerin doğru verdikleri cevaplar üzerinden hesaplanacaktır. Yanlış cevaplar doğru cevaplara etki etmeyecektir.

Grup tarama uygulaması tamamlandıktan sonra yetenek alanlarına göre belirlenen baraj doğrultusunda bireysel değerlendirmeye hak kazanan öğrenciler 09 Mart 2018 tarihinden itibaren öğrenci kimlik numarası ile http://www.meb.gov.tr adresinden ilan edilecektir.

27 Mart 2018 randevu bilgileri Genel zihinsel yetenek alanında bireysel değerlendirmeye hak kazanan öğrencilerin randevu bilgileri 27 Mart 2018 tarihinden itibaren e‐okul sisteminde yayımlanacak ve öğrenci velisine okul müdürlüğü tarafından bildirilecektir.

BiREYSEL iNCELEME

02 Nisan 2018 08 Haziran 2018 tarihinde başlayıp Genel zihinsel yetenek alanında yapılacak bireysel değerlendirmeler 02 Nisan 2018 tarihinde başlayıp 08 Haziran 2018 tarihinde tamamlanacak şekilde planlanacaktır.

ÖZEL YETENEK SINAVI

Resim Değerlendirme Resim yetenek alanında bireysel değerlendirmeler Genel Müdürlük tarafından illere resmi yazı ile bildirilen tarihlerde merkezi olarak yapılacaktır.

02 Nisan 2018 08 Haziran 2018 Müzik Değerlendirme Müzik yetenek alanında bireysel değerlendirmeler 02 Nisan 2018 tarihinde başlayıp 08 Haziran 2018 tarihinde tamamlanacak şekilde planlanacaktır.

SONUÇLARIN AÇIKLANMASI Bilim ve sanat merkezlerine yerleştirme sonuçları, bireysel değerlendirmeler 08 Haziran 2018 tarihinde ülke genelinde tamamlandıktan sonra 20 Haziran 2018 tarihinde http://www.meb.gov.tr adresinden açıklanacaktır.

Bilim ve sanat merkezlerine yerleşmeye hak kazanan öğrenciler KAYIT Bilim ve sanat merkezlerine yerleşmeye hak kazanan öğrenciler 16 Temmuz‐31 Ağustos 2018 tarihleri arasında bilim ve sanat merkezine kayıtlarını yaptıracaklardır.

SINAV İTİRAZLARI Tablet Bilgisayar Grup Tarama Uygulamasına İtiraz Tablet bilgisayar ile yapılan grup tarama uygulama sonucuna ilişkin itirazlar 12‐16 Mart 2018 tarihleri arasında MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesinin T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankasından herhangi birine kurumsal tahsilat programı aracılığıyla 20 TL (yirmi TL KDV dahil) yatırılarak öğrenci velisi tarafından http://esinav.meb.gov.tr/ adresinden yapılacaktır. 2. İtirazlar değerlendirildikten sonra yine aynı sistem üzerinden veliye bilgilendirme yapılacaktır.

Bireysel Değerlendirme İtiraz 1. Genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanında yapılan bireysel değerlendirmelere ilişkin itirazlar, sonuçların http://www.meb.gov.tr adresinden yayımlanmasından itibaren 21‐27 Haziran 2018 tarihleri arasında öğrenci velisi tarafından il milli eğitim müdürlükleri il tanılama sınav komisyonlarına yapılacaktır. 2. Komisyonlar bireysel değerlendirme sonuçlarına itirazları değerlendirip itiraz sonucu ile ilgili olarak veliyi bilgilendireceklerdir. 3. Genel Müdürlüğüne yapılan itirazların cevaplanmasında genel evrak kayıt tarihi dikkate alınacaktır. 4. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlarda öğrenci T.C. kimlik numarası belirtilmeyen, imza ve adres bilgisi olmayan dilekçeler dikkate alınmayacak ve cevaplandırılmayacaktır. 5. Faksla ve e‐posta yoluyla yapılan itirazlar dikkate alınmayacak ve cevaplanmayacaktır.

TAKViM

olarak çalışmalarını sürdürürler. BiLSEM Bilim ve Sanat Merkezleri; MEB, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı bağlı olarak çalışmalarını sürdürürler.

MEB BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGESİ BiLSEM KANUNi DAYANAK MEB BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGESİ

AMAÇ ***YETENEKLERİNİN VE YARATICILIKLARININ ERKEN YAŞTA FARKEDİLEREK GELİŞTİRİLMESİ ***BİREYSEL YETENEKLERİNİN FARKINDA OLMALARINI VE KAPASİTELERİNİ GELİŞTİREREK EN ÜST DÜZEYDE KULLANMALARINI SAĞLAMAK

81 ilde 116 bilim ve sanat merkezi bulunmaktadır. Ülkemizde özel yetenekli öğrenciler için en kapsamlı eğitim modeli “Bilim ve Sanat Merkezleri’dir. 81 ilde 116 bilim ve sanat merkezi bulunmaktadır.

BiLSEMLERE ÖĞRETMEN SEÇİMİ BAŞVURAN ÖĞRETMENLER ARASINDAN BELİRLENMİŞ KRİTERE GÖRE PUANLAMA VE MÜLAKATLA SEÇİM YAPILIR.

Adana Bilsem 2005-2006 eğitim öğretim yılında hizmete girdi. ADANA BiLiM ve SANAT MERKEZi Adana Bilsem 2005-2006 eğitim öğretim yılında hizmete girdi.

Sınıf Düzeyi: 2-12. sınıflar Öğrenci Sayısı: 570

BiLSEMDE EĞiTiM Resim / Müzik UYUM ÖYGP-1 ÖYGP-2 ÖYGP-3 ÖYGP-4 Genel Zihinsel UYUM DESTEK-1 DESTEK-2 BYFP-1 BYFP-2 BYFP-3 ÖYGP-1 ÖYGP-2 PROJE ÜRETİMİ / YÖNETİMİ Resim / Müzik UYUM ÖYGP-1 ÖYGP-2 ÖYGP-3 ÖYGP-4 PROJE ÜRETİMİ / YÖNETİMİ

https://orgm.meb.gov.tr/ iLETiŞiM ve BiLGi http://adanabilsem.meb.k12.tr/ adanabilsem@gmail.com 0322 225 19 01 https://orgm.meb.gov.tr/

teşekkür ederiz…