10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
Advertisements

Mal ve Faktör Piyasaları
Bölüm 8 Tam Rekabet ve Tekel (Monopol) Piyasaları
Fiyat nedir? Fiyat; Mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
ARZ VE TALEP I: PİYASALAR NASIL İŞLER?
Eksik Rekabet Piyasaları-I Monopol, Monopson ve İki Yanlı Tekel
15 Monopol.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Bir eksik rekabetçi firma;
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma
Monopolde Üretim ve Fiyatlandırma
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
Finansal Piyasalar Genel Bakış
YENİ TİCARET TEORİLERİ
A. Dış Ticaret İşlemleri
Anahtar Terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
İşgücü Piyasası.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6. BÖLÜM Tam Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MİKRO İKTİSAT PROBLEM ÇÖZÜMLERİ 3 Aralık 2008
7. Bölüm Tam Rekabet ©2010  Worth Publishers 1.
Eksik rekabetçi bir firma
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Tam Rekabet Piyasası ve Rekabet Oluşumu
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
Türkiye’de İşletmede Olan Organize Elektrik Piyasalarının İşlem Hacimleri* 2 Gün Öncesi Piyasası Dengeleme Güç Piyasası * Dayanak ürüne göre Vadeli İşlem.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Beşinci Bölüm EKONOMİK ORGANİZASYON
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
FİYAT MEKANİZMASI.
10.OLİGOPOL PİYASASI.
8. MONOPOL PİYASASI.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Milli Gelir ve Fiyatların Genel Düzeyi: Toplam Talep ve Toplam Arz
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
8. TAM REKABET PİYASASI.
OLİGOPOL VE OYUN TEORİSİ Dr. Hakan BAKKAL
8. MONOPOL PİYASASI.
11.OLİGOPOL PİYASASI.
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-2.
REKABET KOŞULLARINA GÖRE PİYASALAR VE FİRMA DENGESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
AKSAK REKABET PİYASALARI
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 6 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BİLGİ EKONOMİSİNİN MALİYETLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN TEORİK ANALİZİ
8. MONOPOL PİYASASI.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 5 Kısım 2 Fiyat Teorisi.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI

Monopolcü Rekabet Piyasasının özellikleri Eksik rekabet, birden fazla firma, tam rekabet yok, gerçek hayatta görülür. Çok sayıda firma, rekabet eder Ürün farklılaştırması: Farklılaştırılmış ürün, birbirine ikame, monopol gücü Firma payı düşük, fiyatlar diğer firmaları etkilemez Piyasaya giriş çıkış serbest ve kolay

Kısa Dönem Firma Dengesi

Eleştiriler: P> MC ekonomik etkinlik yok Eleştiriler: P> MC ekonomik etkinlik yok. Tam rekabete göre üretim az, fiyat yüksek Ürün farklılaştırması, yeni tasarım, reklam harcamaları maliyeti arttırır, yüksek fiyat tüketiciye yansır Firmalar kapasitelerinin altında üretim yaparlar Olumlu Yönü: Ürün çeşitliliği, yeni ürünler, yeni tatminler tüketici için