ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Fiyat nedir? Fiyat; Mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
PAZARLAMA-6.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI ##1 Ekonomik değeri olan atıl kaynaklara ne denir A)Satış B)Alacak C)Para D)Stok E)Işletme kaynağı.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Fiyatlandırma ve Ödemeler
Fiyat ve Fiyatlandırma
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İşletmeye Giriş Konu 11: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - I
Fiyat Karması.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Fiyat ve Fiyatlandırma
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Pazarlama İktisatçılar; zaman, yer ve mülkiyet faydası yaratan eylemlerdir. Mal ve hizmetlerin üretim ve tüketimi arasında zaman ve yer farkı varsa pazarlama.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Fiyat ve Fiyatlandırma
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ ÜRÜN HAYAT SEYRİ FİYATLANDIRMA FİYATLANDIRMA YÖNTEMLERİ FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ

ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ İhtiyaç veya isteği tatmin etmek amacıyla müşterilere sunulan fiziksel nesneler, hizmetler ve fikirlerdir. SOMUT: Ekmek Oto Tamiri Fikirler :SOYUT Kolayda Ürünler: Beğenmeli: Özellikli Ürünler Ekmek Takım Elbise Rolex Saat Örgütsel Ürünler Harcama Ürünleri (Hammadde) (Bilgisayar) Sermaye Ürünleri

ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ FİKİRLERİN ELENMESİ

ÜRÜN HAYAT SEYRİ Giriş Büyüme Olgunluk Düşüş Satış Hacmi Zaman SATIŞ KAR Zaman

Ürün Hayat Seyri Giriş; yeni ürün, arge çalışmaları promosyon faaliyetleri, satışlar düşüktür, rekabet henüz başlamamıştır. Büyüme; satışlar artar, rekabet artar, kar yüksektir, birim maliyetler düşmeye başlar Olgunluk; en uzun aşamadır, maliyetler azalır, karlar ve satışlar en yüksek sviyeye ulaşır. Fiyatlarda düşüş gerçekleşir. Düşüş; satış ve kar düşer, değişimler, zevkler, teknoloji gibi nedenden dolayı düşüş gerçekleşebilir.

Fiyatlama Kararlarını Etkileyen Faktörler FİYATLANDIRMA : Birim değerin parayla gösterilmesi Fiyatlama Kararlarını Etkileyen Faktörler Pazarlama Amaçları Kar hedefini tutturmak Satışları arttırmak Pazar payını büyütmek Belli bir üründen yüksek karlar sağlamak Rekabeti engellemek Belli bir ürün imajını vermek Sosyal veya etik amaçları gerçekleştirmek Pazarın kaymağını yeme stratejisi: yüksek giriş fiyatı Pazara derinliğine girme stratejisi: düşük giriş fiyatı

Fiyatlama Kararlarını Etkileyen Faktörler Maliyetler: sabit ve değişken Hükümet düzenlemeleri: Talep Esnekliği = Fiyat ve Talep: Talepteki % değişme Fiyattaki % değişme Rekabet koşulları:

FİYATLANDIRMA METOTLARI Markup fiyatlama: Satış fiyatı ile Maliyet arasındaki fark Başabaş analizi: Zarar etmemek için gerekli minimmum satış miktarı Hedef Kazanç: Fiyatlar yatırımdan beklenen hedef kazanca göre saptanır. Algılanan Değer: Müşterinin değer algılaması esas alınır Değer Fiyatlama: Yüksek kalitedeki ürünlere göreceli düşük fiyat Lider izleme: Rakip firma fiyatları baz kabul edilir. Kapalı zarf: Rakip firma fiyatları baz kabul edilir.

FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ FİYATLANDIRMADA KULLANILAN DİĞER FAKTÖRLER Psikolojik fiyatlandırma Pazarlama karmasının fiyat üzerine etkisi Fiyatlandırma politikaları FİYAT UYUMLAŞTIRMA TEKNİKLERİ Coğrafik fiyatlandırma Fiyat iskontoları Promosyonel fiyatlandırma Ayrımcı fiyatlandırma Ürün karması fiyatlandırma FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ Ürün dizisi fiyatlandırma ( 10’luk; 20’lik guruplar) Küsüratlı fiyatlandırma (39,95) İndirimli fiyatlandırma (Peşin %30; K.K.’na %10)