Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
FATİH PROJESİ BİLEŞENLERİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Eğitimde FATİH Projesi,
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
7th International Congress of Research in Education
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Görev 2 7 Aralık a kadar Görev 2’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor. İkinci görev 30 puan Şablonda Görev 2 ’de belirtilen.
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
T.C. Yükseköğretim Kurulu
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Anket ve Likert Ölçekler
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

Alanyazında FATİH Projesi: Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimi Bileşeniyle İlgili Bir İnceleme Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017) 20-23 Nisan 2017, Antalya

Hacettepe Üniversitesi Hakkında Kuruluş Tarihi 8 Temmuz 1967 (892 Sayılı Kanun) Fakülte 14 Enstitü Yüksek Okul 2 Konservatuar 1 Meslek Yüksek Okulu 5 Araştırma ve Uygulama Merkezi 105 Öğrenim Dili Türkçe / İngilizce / Fransızca / Almanca Yerleşkeler Sıhhiye, Beytepe, Beşevler, Polatlı ve Sincan Öğrenci Sayısı 49582 Akademik Personel Sayısı 3638 E-Ağ https://www.hacettepe.edu.tr/

Sunum Akışı Giriş Yöntem Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi Kısa Tarihçe Çalışmanın Amacı Araştırma Soruları Yöntem Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi Bulgular Sonuçlar

GİRİŞ

FATİH Projesinin başarılı olması GİRİŞ Öğretmenlere kişisel ve mesleki gelişim olanaklarının sağlanması Öğretmenlere sunulan hizmet-içi eğitim etkinlikleriyle ilgili değerlendirmelerin incelenmesi FATİH Projesinin başarılı olması Bilgi toplumunun temel yeterliklerine sahip bireylerin yetiştirilmesi sürecinde yol alınması

Şekil 1. MEB Fatih Projesi Öğretmen Hizmetiçi Eğitim Planı

Çalışmanın Amacı FATİH projesinin “Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimi” alt bileşeni kapsamında yapılan çalışmaların sistematik bir şekilde incelenmesi, Mevcut çalışmalarda belirlenmiş sorunların derlenmesi.

Araştırma Soruları FATİH Projesinin ‘öğretmenlerin hizmet içi eğitimi’ bileşenine yönelik gerçekleştirilen çalışmaların ortak noktaları nelerdir? FATİH Projesi hizmet içi eğitimlerinden sonra katılımcıların karşılaştıkları sorunlar nelerdir?

YÖNTEM

Yöntem Tarama modelli bir çalışma Verilerin toplanması sürecinde betimsel teknik Alan yazın taraması: Google Akademik Çabuk ve güvenilir olması, Çalışma amacına ilişkin temaları içeren kaynakları içermesi Kolay erişim “FATİH Projesi” ve “hizmet içi eğitim” anahtar sözcükleri, 110 kaynak

Yöntem Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi

Yöntem Ön araştırma ile kaynakların bulunacağı adreslerin saptanması Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi Yöntem Ön araştırma ile kaynakların bulunacağı adreslerin saptanması Kaynakların “içindekiler” kısmına bakılması, başlık bilgiler konuya uygunsa incelenmek üzere not alınması Sistemli olarak, kaynak adı, konu, yazar vb. bilgilerin form üzerinde kaydedilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi Şekil 2. Kaynak Tarama ve Veri Toplama Süreci

Yöntem Doküman analizi tekniği 1. Aşama 2. Aşama 3. Aşama 4. Aşama Veri Toplama Süreci Verilerin Analizi Yöntem Doküman analizi tekniği 1. Aşama Türkiye’de teknoloji politikalarına yönelik hazırlanmış belgelerin incelenmesi 2. Aşama FATİH Projesi hizmet içi eğitimleri alanında yapılan akademik çalışmaların bağlam, yöntem ve sonuçlar açısından incelenmesi 3. Aşama Araştırma alt problemlerine yönelik konuların (temalar) sabit karşılaştırma yaklaşımı kullanılarak karşılaştırılması 4. Aşama FATİH Projesi hizmet içi eğitimlerinde karşılaştırılan sorunların tespiti Şekil 3. Alan yazın taraması ve sentezi aşamaları.

Bulgular

Bulgular FATİH projesinin “öğretmenlerin hizmet içi eğitimi” bileşenine yönelik gerçekleştirilen çalışmaların ortak noktaları nelerdir?”

Bulgular Tablo 2. Çalışmalardaki Ortak Temalar Temalar Frekans Yüzde % Hizmet İçi Eğitimlerin Yetersiz Olması 21 25% Eğitimler İçin Ayrılan Sürenin Yetersiz Olması 13 15% Eğitimlerin Teorik Olması, Uygulama Fırsatının Olmaması Eğitimlerin İçeriğinin Yetersiz Olması 8 9% Katılımcı Açısından Eğitimin Sürekliliğinin Olmayışı 7 8% Katılımcı Sayısının Azaltılarak Branş Bazında Düzenlenmesi 6 7% Eğitimlerin Yıl İçine Yayılmamış Olması 4 5% Öğretmenlerin Hazır bulunuşluk Düzeylerinin Düşük Olması 2 2% Eğiticilerin Yetersiz Olmaları Diğer (Eğitim Zamanlarının Öğretmenler İçin Uygun Olmaması, Öğretmenlerin FATİH Projesine Karşı Olumsuz Tutumları vb…) 9 %9

Bulgular FATİH Projesi Hizmet İçi Eğitimlerinden Sonra Katılımcıların Karşılaştıkları Sorunlar Nelerdir? Öğretmenlerin etkileşimli tahtalarda kullanabilecekleri materyal bulma ve içerik üretme gibi konularda yaşadıkları zorlukların ön plana çıktığı, Sorunların özellikle öğretmenlerin yetersiz bilgi ve deneyimlerinden kaynaklandığı.

Sonuçlar

Sonuçlar 1. Alt Problem: “Hizmet içi eğitim konusunda öne çıkan hususlar” bölümünde ortaya çıkan sorunlar: Eğitimlerin yıl içine yayılmamış olması, Eğitimler için ayrılan sürenin yetersiz oluşu, Eğitimlerin kuramsal ağırlıklı oluşu, Uygulama olanağının olmaması, Sunulan eğitimlerin içeriğinin yetersiz olması ve Öğretmenlerin eğitimlerde sunulan konularla ilgili hazır bulunuşluk düzeylerinin düşük olması.

Sonuçlar 2. Alt Problem: “Katılımcıların FATİH Projesi hizmet içi eğitimlerinden sonra karşılaştıkları sorunlar nelerdir?” Öğretmenlerin etkileşimli tahtalarda kullanabilecekleri materyal bulma ve içerik üretme konularında yaşadıkları zorluklar.

Sonuçlar İleride yapılacak çalışmalar için; Özellikle güncel çalışmaların takip edilmesi, Yapılacak çalışmalarda öğretmenlerle görüşmeler yapılması ve Ayrıntılı verilerin toplanması amacıyla diğer veri toplama yollarına da başvurulması (anketlerin uygulanması) yararlı olabilir.

Konuyla İlgili Başvuru Kaynakları İnternet Teknolojileri Derneği-INETD (2012). Fatih Projesi Çalıştay Raporu (Taslak). INETD "Bilgilenme, Diyalog, Ortak Akıl ve Yol Haritası Arayışı" Toplantısı, 1-4 Mart 2012, Ankara. İnternet Teknolojileri Derneği-INETD Fatih Projesi Sayfaları. [Çevrim-içi: http://fatih.inetd.org.tr/Calistay/Fatih-calistay-rapor.pdf, Erişim Tarihi: 16 Aralık 2016.] Gök, A., & Yıldırım, Z. (2015). FATİH Projesi kapsamındaki hizmetiçi eğitimler hakkında öğretmenlerin görüşleri ve ihtiyaçları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1099-1114. İzci, E., & Eroğlu, M. (2016). Eğitimde teknoloji kullanımı kursu hizmetiçi eğitim programının değerlendirilmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1666-1688. Kayaduman, H., Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11) Bildirileri, 123-129. İnönü Üniversitesi, Malatya. [Çevrim-içi: http://ab.org.tr/ab11/kitap/kayaduman_sirakaya_AB11.pdf, Erişim tarihi: 05.01.2017.] Milli Eğitim Bakanlığı (2010). MEB 18. Şura Raporu. [Çevrim-içi: http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_10/02113646_18_sura.pdf, Erişim: 13.12.2016.] Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B., & Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822. Tatlı, C., & Kılıç, E. (2013). Etkileşimli tahtaların kullanımına ilişkin alınan hizmetiçi eğitimin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Journal of Educational Sciences & Practices, 12(24).

Teşekkür Ederim! Fatma GÖLPEK SARI e-Posta: fatmagolpek@hotmail.com Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Doktora Öğrencisi e-Posta: fatmagolpek@hotmail.com