Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© 2011 IFRS Foundation 1 IFRS for SMEs Konu 2.5(b) Test ve Tartışma Varlıklar Bölümler 14 &15.
Advertisements

Prepared by Cendel Karaman A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
TÜRK TIBBINDA ÜÇ BEHÇET Prof.Dr. Mustafa ŞENOL Emekli Öğretim Üyesi 1.
TED ANKARA KOLEJİ ÖZEL LİSESİ
KUSURLULUK KOMPLEKSI VE BIR ORTAK CEVIRI VAKASI Class Discussion 9 Translation Criticism TEFL Spring Merve TURHAN.
YURT DIŞINDA ÖĞRENİM Ertan Pekşen KOU Müh. Fak Jeofizik Müh. Bölümü
Kutanöz İlaç Reaksiyonları
Prof. Dr. Mustafa ŞENOL Emekli Öğretim Üyesi
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
DERİNİN YAPISI ve FONKSİYONLARI
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
REQUESTING OTHERS TO DO SOMETHING
Energy Resources Ayşenur Sekban 9/D 234.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
INFORMED CONSENT Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
ETHICAL ISSUES IN HEALTH SERVICES ABOUT TELLING THE TRUTH Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
RELIGIOUS TRADITIONS BAGS TO DO IN YOUR CITY T.C. Ünye Kaymakamlığı ANAFARTA ORTAOKULU.
There was a man who was thinking of building an honourable structure that could last for milleniums and show the king’s power. So, he racked his brain.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
BEYPAZARI DISTRICT DIRECTORATE FOR NATIONAL EDUCATION ‘’Acadmy of New Possibilites’’
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
LITERARY TRANSLATION 2 Week 5. In-class translation workshop.
1 NİSAN 2015 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA GÜNLERİNİN 92. GÜNÜ YOKSULLUĞA SON DİYORUZ. DÜNYA DAHA GÜZEL YARINLAR İÇİN ETKİNLİKLERİNİZİ BEKLİYORLAR 14 SENE 9.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
Practice your writing skills
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
DIMENSION 70 cm width X 100 cm height Research Title
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
Ben Sana Geldim Mevlânâ Translated By; Nilüfer Dursun
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
BEN SANA GELDİM MEVLANA Poem: Can AKIN Translated by : Nilufer DURSUN
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
PRESENT PERFECT TENSE Yakın Geçmiş Zaman. WHERE DO WE USE PRESENT PERFECT TENSE ????
Ac POWER ANALYSIS Part III..
TURKISH 1 (UHF1271) İŞARET ZAMİRLERİ DEMONSTRATIVE PRONOUNS
Ben Sana Geldim Mevlânâ Translated By; Nilüfer Dursun
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü
 İskilip Castle: It is built on a rocky side of three hundred meters high. There is a south- facing gate, a dungeon on the left side of the castle. There.
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
A short information about Afghanistan East West North South This is Afghanistan map and flag’s color.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İstanbul Boğazı. İstanbul Boğazı İSTANBUL BOĞAZI ( BOSPHORUS) İstanbul Boğazı, Karadeniz ile Marmara Denizi’ni birleştiren su yoluna verilen isimdir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLL GATES Şule Eslem ÖZTÜRK NUN OKULLARI Prep-A.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Multipoint programlama
Chapter 2 (Bölüm2) The double entry system for assets, liabilities and capital (Varlıklar, borçlar ve sermaye için çift kayıt sistemi)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DREAMHOUSE TY TLG DREAM HOUSE TY TLG DREAM……… YOU CAN TOUCH, IF YOU DREAM………
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
THE MYSTERIOUS ISLAND JULES VERNE. INFORMATION ABOUT THE BOOK  Name of the book: The Mysterious Island  Author: Jules Verne  Type: Adventure  Number.
PREPARED BY: 9-B STUDENTS. Sumerians, who laid the foundations of great civilizations and the world cultural heritage, emerged to the st The Sumerians.
“8. SINIFLAR” MASTERMIND UNIT 4 On the phone Wopenglish GURURLA SUNAR…
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
MY ACTİVİTİES ON TYPİCAL DAY BAŞAK MORAL 10-D 43.
Sunum transkripti:

Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü Roma Nümizmatiği Ders 12 Doç. Dr. Ahmet Tolga Tek Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü

Bu datashow vermekte olduğum Roma Nümizmatiği dersi kapsamında kullanılmak üzere eğitim amaçlı hazırlanmıştır. İçerisinde kullanılan imgeler muhtelif internet kaynaklarından ve kitaplardan temin edilmiştir. Bu imgelerin tamamının yayın hakları fotoğrafları çeken kişilere aittir; eğitim amaçlı olarak kullanımı uluslararası kanunlarla serbesttir, ancak ticari ve benzeri kullanımları için fotoğraf sahiplerinden izin alınması gerekmektedir. Bu datashowun başka üniversitelerde de eğitim amaçlı olarak kullanımında benim açımdan hiçbir sorun bulunmamaktadır. Ancak dersi geliştirmek açısından içerisine yapılacak herhangi bir eklentide tarafıma da haber verilmesini rica ediyorum. This datashow has been prepared to be used as teaching material during the Roman Numismatics course I am teaching. All the images it contains have been collected from various internet sources and books. All copyrights regarding the usage of these photos belong to their original sources (photographers and authors etc). Although usage of these material for educational purposes is allowed by international law; for any other usage the owners of the images should be contacted and permission requested from them. I personally do not mind the usage of this datashow as teaching material at other educational institutions. But I would be extremely grateful to be contacted for any additions or corrections to the datashow to develop my own course.

Roma İmparatorluk Dönemi Şehir ve Bölge Sikkeleri (Roman Provincial Coinage=RPC)

1

4

7

6

8

16

17

19

21

32

39

42

45

46

49

52

54

55

56

58

60

63

68

69

72

73

74

75