Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ?
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI KYK SAMSUN 1998 BÖLÜM 1 ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA VE ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLANMASI
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
ZAMANI VERİMLİ KULLANMA
İnsan öğrendiklerini çok çabuk unutur!
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
 HAYATINIZ KİMİN ELİNDE  Çalışmaya başlamak ve sürdürmek konusunda temel faktörlerden bir tanesi kişinin hayatıyla ilgili sorumluluk ve kararları.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA MUĞLA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
Başarılı olmak isteyen ya da başarısını arttırmak isteyen öğrenciler verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak zorundadır.
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
NOT TUTMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
9. Semanur DEDEC İ K (Çayırova Yapı Kredi MTAL) 10. Sevtap BORA (Çayırova Mustafa Necati Ortaokulu) 11. Zeynep BAŞTAR (Çayırova Demirsaç Ortaokulu) 12.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
VERiMLi DERS ÇALISMA YÖNTEMLERi. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NE ANLAMA GELMEKTEDİR? Verimli ders çalışma; “amaç doğrultusunda zamanı, planlı ve programlı olarak.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ALIŞTIRMALAR.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Doğru Çalışma Yöntemleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Öğrenme Süreci ve Ders Çalışma Ümmühan YAPAR Uzman Psikolojik Danışman

Anlamlı ve kalıcı öğrenme ancak bireyin(kişinin) kendi isteği, çabası ve bilinçli bir şekilde bilgileri işlemesi ile mümkündür

Öğrenme üç aşamada gerçekleşir Duyu Organları Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza

Bir öğrenme gerçekleşti diyebilmek için; Algılama Kayıt etme Hatırlama Kullanma

Organizasyon İlişkilendirme Uzun Süreli Hafıza Kısa Süreli Hafıza (aktif hafıza) Öğrenme Duyu organları Organizasyon İlişkilendirme Görme, Duyma, Dokunma Hatırlama Cevap / Tepki

ANLAMAK, ÖĞRENMEK DEMEK DEĞİLDİR. Algılama Kayıt etme Hatırlama ÖĞRENMEK= Kullanma

HAFIZA VE UNUTMA

Hafızanın işleyişi ve unutma 100% anında 90% 80% 70% 60% 20 dakika 50% 1 saat 40% 9 saat 30% 20% 10% 0% 1 gün 2 gün 7 gün 30 gün öğrenmenin başladığı nokta

Kırk Kelimelik Hafıza Egzersizi bar kar masa ağaç taş şişe sınav başarı at para gök at çiçek kitap eğitim emek müzik çiçek para pablo yavuz çiçek depo kapı yastık at sunuş beceri bulut kağıt yol bıçak koltuk kalem gülüş yay çiçek lastik hava uzman yağmur kuş

Kırk Kelimelik Hafıza Egzersizi sonucu Anlama olmasına rağmen liste tamamen öğrenilememiştir Listenin başından 2-8 kelime hatırlanmıştır Bir defadan çok tekrarlanan kelime hatırlanmıştır Son beş kelimenin bir veya iki kelimesi hatırlanmıştır. Diğerlerinden bütünüyle farklı olan kelimeler hatırlanmıştır Duygusal çağrışım yapan kelimeler hatırlanmıştır Ortadaki kelimelerden çok azı akılda kalmıştır

ANLAMA VE HATILAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ Örneğimizde bütün kelimeler anlaşılmış fakat sadece bazıları hatırlanmıştır. Genelde anladığımızı sandığımız konuları öğrendik sanırız

Dinlenme araları önemlidir 100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 25% 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta

Düzenli tekrarlarla hatırlanan miktarın sürekli üst düzeyde tutulması 10% 0% 10 dak 1 gün 7 gün 30 gün 6 ay öğrenmenin başladığı nokta

Sistemli tekrarın faydaları Böyle düzenli tekrarla pekiştirilmiş bilgi kişisel telefon numarası kadar sağlamdır Sistemli tekrarın en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki birikim sağlayıcı etkisidir. Sistemli tekrarla kazanılan bilgilerin çoğalması yeni bilgilerin öğrenilmesini kolaylaştırı(Karlı dağdan yuvarlanan kartopunun büyümesi gibi)

Sistemli tekrarda dikkat edilmesi gereken noktalar Matematik ve fen derslerinde problem çözerken, çözüme ulaşıncaya kadar ara vermeden devam etmek gerekir Tekrarlı bir ders programı yaparken arka arkaya gelecek derslerin mümkün olduğu ölçüde birbirlerinden farklı olmasında yarar var Öğrenme üzerinde en az bozucu etki uykudur.Uyku öncesi yapılan 10 dakikalık tekrar çalıştıklarını”korumak” açısından önemli avantajtır

Hatırlama konusunda üç altın kural Çalışma sürelerini 20-40 dakikadır ve bu süre sonunda ne kadar hatırlandığının sınanması gerekir Çalışma sonunda dinlenme Dinlenme esnasında kendinize ödül verin

İyi hatırlamak için öncelikle unutmanın sebeplerine bakmak gerekir HAFIZANIZI NASIL GELİŞTİREBİLİRSİNİZ? İyi hatırlamak için öncelikle unutmanın sebeplerine bakmak gerekir

Unutmanın sebepleri Bir olay veya bilginin içine geretiği kadar girmemek ve ilgi göstermemekten ötürü zayıf izlenim alınması Tekrarlamamaktan ötürü izlenimlerin kaybolması İzlenimin başka izlenimle karışması Hatırlamaktan hoşlanmadığımız anıların bastırılması Hafızamıza yeterince güvenmediğimiz için

O halde hatırlamak için işe az önce sıralanan maddelerin tersini yaparak başlamak gerekir

Mükemmel bir dikkat seviyesi için; ( GIDA ) Belirli bir ölçüde gevşeme Dikkat edilmek istenen konuya derin ve sürekli bir ilginin geliştirilmesi Dikkatin yapılmakta olunan işe yönelmesini engelleyen duygusal problemlerin yatıştırılması Dikkatin dağıldığı ve zihnin gezindiğinin hissedildiği anda dikkati konu üzerinde yoğunlaştırma alışkanlığının biçimlendirilmesi