Hesapsal Modelleme Çalışmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Bilişsel Psikolojide Sistemler ve Modeller SEVTAP CİNAN İstanbul Üniversitesi, Edebiyat.
Advertisements

Biyomedikal Sistemlerin Modellenmesi ve Kontrolü Neslihan Serap Şengör İ.T.Ü. Elektronik ve Haberleşme Bölümü, oda no:1107 tel no:
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Enerji Sistemlerinde Akıllı Sistem Uygulamaları Akademik Yılı Bahar yarıyılı Doç.Dr. Raşit ATA
Elektrik Devrelerinin Temelleri Neslihan Serap Şengör Devreler ve Sistemler A.B.D. oda no:1107 tel no:
Sinir Hücresi Nasıl Fark Edilmiş? eCell.jpg/512px-PurkinjeCell.jpg Ramon y Cajal ( )
Elektrik Devrelerinin Temelleri Neslihan Serap Şengör Devreler ve Sistemler A.B.D. oda no:1107 tel no:
Devre ve Sistem Analizi Neslihan Serap Şengör Elektronik ve Haberleşme Bölümü, oda no:1107 tel no:
Devre ve Sistem Analizi
Devre ve Sistem Analizi Neslihan Serap Şengör Elektronik ve Haberleşme Bölümü, oda no:1107 tel no:
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Devre ve Sistem Analizi Neslihan Serap Şengör Elektronik ve Haberleşme Bölümü, oda no:1107 tel no:
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
N. ALP AR Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ 1 MAVİ YEŞİL KIRMIZI SARI YEŞİL MAVİ SARI KIRMIZI SARI KIRMIZI YEŞİL MAVİ KIRMIZI YEŞİL.
Ders Hakkında 1 Yarıyıl içi sınavı 16 Nisan 2013 % 22 3 Kısa sınav 12 Mart 9 Nisan 14 Mayıs % 21 1 Ödev % 7 Yarıyıl Sonu Sınavı % 50.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Dinamik Yapay Sinir Ağı Modelleri Yinelemeli Ağlar (recurrent networks) İleri yolGeri besleme.
Fizyolojik Sistemlerin Modellenmesi ve Kontrolü
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Hesaplamalı Sinirbilim Modeller farklı zamansal ve konumsal ölçeklerde süreçleri ele.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Doğrusal Olmayan Devreler, Sistemler ve Kaos Neslihan Serap Şengör oda no:1107 tel no: Özkan Karabacak oda no:2307 tel.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Yazılım Mühendisliğine Giriş Ders Notu I
Devre ve Sistem Analizi
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
x* denge noktası olmak üzere x* sabit nokta olmak üzere
Elektrik Devrelerinin Temelleri
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Elektrik Mühendisliğinde Matematiksel Yöntemler
SİMÜLASYON Yrd Doç. Dr. Halil İbrahim KORUCA Pazartesi : Sınıf :
Devre ve Sistem Analizi
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Elektrik Devrelerinin Temelleri
Mekatronik Mühendisliği
Hatırlatma: Durum Denklemleri
Sinir Hücresi Nasıl Fark Edilmiş?
Hesapsal Modelleme Çalışmaları
Elektrik Mühendisliğinde Matematiksel Yöntemler
İlk olarak geçen hafta farklı a değerleri için incelediğiniz lineer sisteme bakalım: MATLAB ile elde ettiğiniz sonuçları analitik ifade ile elde edilen.
Bazı sorular: Topolojik eşdeğerlilik ne işimize yarayacak, topolojik
Yararlı olabilecek siteler:
Ac POWER ANALYSIS Part III..
• EDVAC (Electronic Discrete Variable Automatic Computer)
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bazı Doğrusal Olmayan Sistemler
Yazılım Mühendisliği Ders 1: Giriş.
MAKİNA TEORİSİ II STATİK KUVVET ANALİZİ Prof.Dr. Fatih M. Botsalı.
KAVRAM HARİTALARI.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Test Geliştirme Süreci
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİŞ VE SOSYAL DÜŞÜNÜŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
Sunum transkripti:

Hesapsal Modelleme Çalışmaları NESLİHAN SERAP ŞENGÖR İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Sinirbilim Modelleme ve Araştırma Grubu (Devreler ve Sistemler ABD) sengorn@itu.edu.tr

Dersin İşlenişi 2 Ödev 1 Proje 1 Ara Sınav ve 2 Kısa Sınav Ara sınav tarihi: 21 Kasım 24 Ekim Kısa sınav tarihleri: 12 Aralık

Kaynaklar Haykin, Simon S., Neural networks and learning machines. 3rd Edition Upper Saddle River, NJ, USA:: Pearson, 2009. (Giriş, 2 ve 3. bölümler) veya Neural networks, Prentice Hall, 1999 baskısı (1. ve 3. bölümler) Chatterjee, Samprit, and Ali S. Hadi. Regression analysis by example. John Wiley & Sons, 2015. (1-3. Bölümler) Luce, R. Duncan. "The mathematics used in mathematical psychology." The American Mathematical Monthly 71.4 (1964): 364-378. Farrell, Simon, and Stephan Lewandowsky. "Computational models as aids to better reasoning in psychology." Current Directions in Psychological Science 19.5 (2010): 329-335. Grossberg, Stephen. "How does a brain build a cognitive code?." Studies of mind and brain. Springer Netherlands, 1982. 1-52. Elman, Jeffrey L. "Finding structure in time." Cognitive science 14.2 (1990): 179-211. Elman, Jeffrey L., and David Zipser. "Learning the hidden structure of speech." The Journal of the Acoustical Society of America 83.4 (1988): 1615-1626. Simon, R,L., Corbit, J.D., “An Opponent Process Theory of Motivation”, Psychological Review, 81.2 (1974):119-145 Cooper, R.P., Shallice, T., “Hierarchical Schemas and Goals in the Control of Sequential Behavior, Psychological Review, 113.4 (2006): 887-916. Sprott, J.C., “Dynamical Models of Happiness”, Nonlinear dynamics, Psychology, and Life Sciences, 9.1 (2005):23-36 Ders ile ilgili ders notlarına İTÜ Ninova’dan erişebilirsiniz....

Ders Notları Nerede? Ninova’da

Hesapsal Modelleme Çalışmaları Computation (kɒmpjʊˈteɪʃ(ə)n/) , noun noun: computation; plural noun: computations 1. the action of mathematical calculation. "methods of computation" the use of computers, especially as a subject of research or study. Computational modeling is the use of mathematics, physics and computer science to study the behavior of complex systems by computer simulation. Yuri Lazebnik Neden matematik? Neden matematik? … once the number of components in a system reaches a certain threshold, understanding the system without formal analytical tools requires geniuses, who are so rare even outside biology. In engineering, the scarcity of geniuses is compensated, at least in part, by a formal language that successfully unites the efforts of many individuals, thus achieving a desired effect, be that design of a new aircraft or of a computer program. In biology, we use several arguments to convince ourselves that problems that require calculus can be solved with arithmetic if one tries hard enough and does another series of experiments. https://www.google.com.tr/?gws_rd=ssl#q=computation https://www.nibib.nih.gov/science-education/science-topics/computational-modeling https://www.nibib.nih.gov/science-education/science-topics/computational-modeling

Matematik dilini ne kadar anlıyoruz? Görelilik teorisine göre kütlenin yerçekiminin etkisindeyken hızlanmasını açıklayan bir denklem. ... Nadir istisnalar olmakla birlikte insan beyni görelilik veya kuantum mekaniği gibi konuları düşünmek için yeterli değildir; fizikçiler bunu başarırlar çünkü normal insan düşünme biçimini bir kenara koymayı ve çeşitli veri işleme programlarınında yardımıyla başka türlü düşünmeyi öğrenirler. Düşünme süreçlerinin en kritik bölümleri kafalarında değil bilgisayalarda veya sınıflardaki kara tahtalarda gerçekleşir. Y. N. Harari, Hayvanlardan Tanrılara Sapiens, Kolektif 5. Baskı, sf. 138 http://erenow.com/common/sapiensbriefhistory/sapiensbriefhistory.files/image026.jpg

Psikoloji’de matematik Ernst H. Weber 1795-1878 Gustav T. Fechner 1801-1887 Edward Lee Thorndike 1875-1949 Ivan Pavlov 1849-1936 Uyaranın yoğunluğu Algı Davranışsal Psikoloji Asıl hedef ölçülebilirlik, psikolojide muğlak olan büyüklükleri fiziksel ölçülebilir büyüklüklere dönüştürmek amaç Deneysel Psikoloji https://en.wikipedia.org/wiki/Ivan_Pavlov https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Thorndike https://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Heinrich_Weber#/media/File:Ernst_Heinrich_Weber.jpg https://en.wikipedia.org/wiki/Gustav_Fechner#/media/File:Gustav_Fechner.jpg

R.Duncan Luce 1925-2012 http://www.imbs.uci.edu/files/personnel/luce/luce.html

MATLAB ile kod yazma http://www.tutorialspoint.com/matlab/ Yararlı olabilecek siteler: https://www.mathworks.com/support/learn-with-matlab-tutorials.html https://ocw.mit.edu/resources/res-18-002-introduction-to-matlab-spring-2008/lecture-notes/

İşimize yarayacak bazı matematiksel kavramlar Aritmetik: Sayılar arasındaki ilişkiler ile ilgilenilir ve aritmetik ile genellikle sayılar teorisi, ölçme ve hesaplama (toplama, çıkarma, bölme, çarpma, üs alma, kök alma) kastedilir. Cebir: Temel cebir aritmetikden soyutlama içerdiği için farklılaşır. Temel denklem çözümü, grup, halka, cisim gibi soyut cebrik yapıların oluşturulması konularını inceler. Basit bir cebir problemi: Beşer yıl arayla dört çocuk doğurmuş bir annenin şimdiki yaşı 50, çocuklarının şimdiki yaşları toplamıda annenin yaşından 32 yaş fazladır. En büyük çocuğun yaşını bulunuz. En büyük çocuğun yaşı olsun Çocukların yaşlarının toplamı: Denklem: Bu kurduğumuz denklemi bir matematikçi nasıl isimlendirir? Çözüm: MATLAB’de nasıl çözeceğiz Denkleminin MATLAB ile çözümü için iki yol

%%%problemi çözelim%%% A=[3 2 1; 0 3 4; 0 0 1]; b=[5; 4; 3]; MATLAB’de denklem takımının çözümü Çözümün bir yolu Bu her zaman mümkün mü? %%%problemi çözelim%%% A=[3 2 1; 0 3 4; 0 0 1]; b=[5; 4; 3]; X=inv(A)*b >> cozum_ikinci_birinci X = 2.4444 -2.6667 3.0000