9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
Advertisements

Mal ve Faktör Piyasaları
Bölüm 8 Tam Rekabet ve Tekel (Monopol) Piyasaları
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Pazarlama karmasında firmanın özellikle ilgilendiği eleman fiyattır
ARZ VE TALEP I: PİYASALAR NASIL İŞLER?
15 Monopol.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Bir eksik rekabetçi firma;
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Barış Türkmenoğlu Gizem Yıldırım
Monopolde Üretim ve Fiyatlandırma
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
İşletme ve Ekonomi Copyright S.K.Mirze.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Eksik rekabet altındaki bir firma
ders 2 ARZ, TALEP ve pİyasalaR Mankiw 2007, BL. 4
YENİ TİCARET TEORİLERİ
ÜRETİM VE FİRMA TEORİSİ
A. Dış Ticaret İşlemleri
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
6. BÖLÜM Tam Rekabet Piyasası ve Firma Dengesi
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Eksik rekabetçi bir firma
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Tam Rekabet Piyasası ve Rekabet Oluşumu
AKSAK REKABET PİYASALARI
Reklamın Amaçları.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
EŞ ÜRÜN ANALİZİ.
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. 2 ENDÜSTRİ YAPISINI BELİRLEMEK İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLER: TALEP VE MALİYET ile ÖLÇEK EKONOMİLERİ YÖNTEMİ Bu.
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
FİYAT MEKANİZMASI.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
10.OLİGOPOL PİYASASI.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Fikri ve Sınai Haklar Kanunu Gümrük Kanunu
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Oligopol.
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
8. TAM REKABET PİYASASI.
OLİGOPOL VE OYUN TEORİSİ Dr. Hakan BAKKAL
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
11.OLİGOPOL PİYASASI.
REKABET KOŞULLARINA GÖRE PİYASALAR VE FİRMA DENGESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
AKSAK REKABET PİYASALARI
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 13 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 5 Kısım 2 Fiyat Teorisi.
Sunum transkripti:

9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri

D) Tekelci Rekabet Tekelci rekabet koşullarının geçerli olduğu bir piyasada çok sayıda firma vardır, ancak firmalarca üretilen mallar birbirlerinden farklılaştırılmışlardır. (Ürün farklılaştırması iki biçimde olabilir; a) fiziksel görünüş ve nitelikte farklılaşma. Bunlar tasarım, sitil, renk, paket, kalite, bileşim, performans, yeni özellikler, aksesuar biçiminde olabilir. b) Reklam ve satış promosyonu ile farklılaşma. Bu çeşit farklılaşma subjektifdir. Daha iyi, daha iyi yıkar gibi reklamlar örnek olarak verilebilir). Dolayısıyla, her firma negatif eğimli talep eğrisine sahiptir.

Bununla birlikte, diğer firmalarca çok yakın ikame edilen mallar üretildiğinden bireysel firmalara ait talep eğrileri yüksek fiyat esnekliğine sahiptir. Endüstride çok sayıda firma bulunması ve bunların birbirlerinin eylemlerinden hemen hemen hiç etkilenmemesi, söz konusu firmaların rakiplerinin tepkilerini dikkate almadan atomistik olarak hareket etmesine neden olmaktadır Kısaca, 1. Her firma aşağıya eğimli (negatif) talep eğrisine sahiptir. 2. Giriş serbestisi vardır. 3. Çok sayıda firma vardır. 4. Her firma aşağıya doğru eğimli talep eğrisine sahip olduğundan, firma fiyat ve çıktıyı seçebilir.

TAM REKABET Çok sayıda şirket Benzer ürünler Kolay giriş Fiyatlar üzerinde kontrol yok Örn. Tekstil… MONOPOL PİYASA Tek şirket Doğrudan rakip yok Giriş yok veya kısıtlı Fiyatlar üzerinde tam kontrol Örn. Tekel – Telekom… TEKELCİ REKABET Çok sayıda şirket Bazı farklılaştırılmış ürünler Şirketler kendi fiyatlarını kontrol edebilir. Örn. Perakende M. OLİGOPOL PİYASA Az sayıda şirket Giriş zor Fiyatlar üzerinde daha fazla kontrol Örn. GSM…

Tam Rekabet Monopol Tekelci Rekabet Oligopol