STANDART PUANLAR * Z Puanı * T Puanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Advertisements

BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ KAÜ İÇİN BELİRLENEN NOT ARALIKLARI
HOŞGELDİNİZ ! FARUK AŞIK ZEYNEP AKÇA MURAT ŞİMŞEK
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Standart Normal Dağılım
Bağıl Değerlendirme Sistemi
Tanımlayıcı İstatistikler
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Normal Dağılım.
STANDART SAPMA ARAŞ.GÖR. MURAT TANDOĞAN
Temel İstatistik Terimler
Değişkenlik Ölçüleri.
STANDART SAPMA STANDART SAPMA.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TEORİK DAĞILIMLAR 1- Binomiyal Dağılım 2- Poisson Dağılım
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatiksel işlemler
OLASILIK ve KURAMSAL DAĞILIMLAR
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Merkezi Eğilim Ölçüleri
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Varyasyon Katsayısı
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
SINIF GEÇME BİR DERSİN DÖNEM PUANI; a) Sınavlardan alınan puanların,
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Madde (soru istatistikleri)
Uygulama I.
Fen ve Teknoloji Yazılısı Matematik Yazılısı Türkçe Yazılısı Yabancı Dil Yazılısı Din Kültürü ve Ahlak.
Örneklem Dağılışları.
Tanımlayıcı İstatistikler
Olasılık Dağılımları ve Kuramsal Dağılışlar
Örneklem Dağılışları ve Standart Hata
İSTATİSTİK YGULAMALARI: SINAVA HAZIRLIK
Güven Aralığı.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Tanımlayıcı Ölçütler Üzerinde durulan bir çalışmada amaç; elde edilen veri setini bir ya da birkaç ölçü ile özetlemektir. Kullanılan her ölçü dağılımın.
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
İSTATİSTİK II Örnekleme Dağılışları & Tahminleyicilerin Özellikleri.
Kütahya Siteler Öğrenci Yurdu Talebeleri 2008 STANDART SAPMA 8.SINIF SBS Slaytlarda fare veya aşağı tuş ile ilerleyiniz.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
İstatistiksel Analizler
Merkeze Yayılma Ölçüleri
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
Temel İstatistik Terimler
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
Uygulama I.
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
TEORİK DAĞILIMLAR.
TEST İSTATİSTİKLERİ.
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
STANDART SAPMA.
Temel İstatistik Terimler
Sunum transkripti:

STANDART PUANLAR * Z Puanı * T Puanı

s.s. Z T DAĞILIM EĞRİLERİ -3 -2 -1 0 1 2 3 20 30 40 50 60 70 80 -3 -2 % 34,13 % 34,13 % 13,59 % 13,59 % 2,15 % 2,15 s.s. -3 -2 -1 +1 +2 +3 Z -3 -2 -1 0 1 2 3 T 20 30 40 50 60 70 80

Standart Puanlar Sınıf Öğrenciler Öğrencilerin ham puanları Sınavdan alınabilecek en yüksek puan Sınıf puanlarının aritmetik ortalaması Sınıf puanlarının standart sapması A Ayşe 72 100 64 8 B Emre 41 50 35 5 C Selin 10 4 2 D Mete 32 40 34 A sınıfındaki Ayşe’nin Emreden daha başarılı olduğunu söylemek ne kadar doğru?

Standart Puanlar Öğrencilerin başarı durumlarının doğru bir şekilde yorumlamak ancak ham puanların standart puanlara çevrilmesinden sonra yapılabilmektedir. Ham puanların aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılarak yeni bir puana dönüştürülmesi puanların standartlaştırılmasıdır. En yaygın kullanılan ve en çok bilinen standart puanlar normal dağılım istatistiği olan ‘z puanı’ ve z puanından yararlanılarak elde edilen ‘t puanı’dır

Z Puanı Z = Z = s.s. Puan – Aritmetik Ort. Standart Sapma Ham puanların aritmetik ortalaması 0 ve standart sapması 1 olan puanlara dönüştürülmesiyle elde edilen standart puanlara «z puan» adı verilir. . X – . s.s. Z = Puan – Aritmetik Ort. Standart Sapma Z =

Z Puanı 72-64/8=1 41-35/5=1.2 8-4/2=2 32-34/4=-0.5 Ayşe Emre Selin Mete 32-34/4=-0.5

Z puanı teorik olarak -∞ ile +∞ arasında değişir. Ancak uygulamada puanların %99’u (-3, +3), yaklaşık %95’i (-2, +2) ve yaklaşık %68’i (-1, +1) arasındadır. Z puanının negatif değer alması öğrencinin ham puanının sınıf ortalamasının altında, Z puanının pozitif değer alması ise sınıf ortalamasının üstünde olduğunu gösterir.

Z Puanı s.s. DAĞILIM EĞRİLERİ -3 -2 -1 % 34,13 % 34,13 % 13,59 % 13,59 2,15 % 2,15 Mete Emre s.s. -3 -2 -1 +1 +2 +3 Ayşe Selin

T Puanı Anlaşılmasının ve yorumlanmasının daha kolay olması nedeniyle genellikle Z puanları diğer bir standart puan çeşidi olan ve yaygın kullanılan T puanlarına dönüştürülür. ( X - . s.s. ). 10 T = 50 + T = 50 + 10 * 1,33 T = 50 + 10 * 1,33 T = 50 + 10 * Z T = 63,3

T Puanı 50+(1.10)= 60 50+(1.2.10)= 62 50+(2.10)= 70 50+(-0.5.10)= 45 Ayşe 50+(1.10)= 60 Emre 50+(1.2.10)= 62 Selin 50+(2.10)= 70 Mete 50+(-0.5.10)= 45 Öğrencilerin birbirlerine göre durumu değişmemiş, sadece puanların birimi yönünden bir farklılık oluşturulmuştur.

T Puanı DAĞILIM EĞRİLERİ Mete Emre 20 30 40 50 60 70 80 Ayşe Selin