ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
HOŞGELDİNİZ.
ANNE BABA TUTUMLARI.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Bilgi ve Yenilik İktisadı
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Kişilik Gelişimi.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
VİZYONER LİDERLİK.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
REHBERLİKLE ELELE.
DİĞER TUTUMLAR.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık sosyolojisi Bireyin içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik yapı ile birlikte sağlık ve hastalık olgularına yüklenen anlamların, hastalığa.
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

YARATICILIĞI ETKİLEYEN ETMENLER Bireysel/duygusal, Toplumsal/kültürel Örgütsel etmenler

BİREYSEL/DUYGUSAL ETMENLER Bireylerin yaratıcı kapasitelerini gerçekleştirmelerinin önünde en başta kendi özelliklerinden kaynaklanan etmenler gelmektedir.

TOPLUMSAL/KÜLTÜREL ETMENLER Torrance, kültürler arası çalışmalarında yaratıcılığın kültürden kültüre değiştiğini görmüştür. Her kültürün meraka ve yaratıcılığa olan gereksinime karşı olan tutumu farklılık göstermektedir. Yaratıcılığı güçlendirmek isteyen toplumlar bir insanda araştırma, kendini ifade, çalışma ve kendisi olma özgürlüğü gibi özelliklerin olmasını destekler.

TOPLUMSAL/KÜLTÜREL ETMENLER Ailede çocuğun kendisini daha rahat özgür bir ortamda hissetmesi yaratıcılığının gelişmesinde önemli bir etmendir. Ailenin çocuğa karşı eleştirel, baskıcı tutumları yaratıcılığı engelleyici bir durumdur. Ailede çocuğun duygularının ifade edilmesine olanak verilmesi, ona sorumluluklar verilmesi, kabul edilmesi yaratıcılık açısından büyük önem taşımaktadır

TOPLUMSAL/KÜLTÜREL ETMENLER Ailede, bazı çocuklar daha çok sevilmekte, bazılarına baskı yapılmakta, bazıları istenmeyen çocuk olarak görülmekte, bazılarına ise daha fazla hoşgörü gösterilebilmektedir. Bütün bu tutumlar, çocuğun hem kişiliğinin gelişiminde hem de yaratıcılığının gelişiminde etkili olmaktadır.

ÖRGÜTSEL ETMENLER Örgüt olarak bireylerin iş ortamları, toplumun içindeki örgütsel yaşantı, politikalar, uygulama, kararlar ve ilişkiler ifade edilmektedir. Ancak, eğitim kurumları çocukların ilk karşılaştıkları örgütsel kurum olmaları nedeniyle önemlidir.

ÖRGÜTSEL ETMENLER Her eğitim sistemi, yaratıcılığı olumlu ya da olumsuz büyük ölçüde etkilemektedir. Okul eğitimi, çocukların düşünce biçimleri algılarını şekillendirmektedir. En iyi sonuçlar okul ve ailenin birbirini tamamlaması ile gerçekleşmektedir

Yaratıcı Çocuklarda Görülen Bazı Ortak Özellikler Karşılarına çıkan fırsatlardan yararlanırlar. Karşılaştıkları güçlükleri yenmek için yeni çözüm yolları bulurlar. Her şeyi merak ederler, soru sorarlar ve tahminlerde bulunurlar. Araştırmaya ve deney yapmaya eğilimleri fazladır.

Yaratıcı Çocuklarda Görülen Bazı Ortak Özellikler Hayal güçleri diğer çocuklara oranla daha fazladır. Yeni ve değişik buluşlar ortaya koyarlar. Bir konu üzerinde ilgi ve dikkatlerini uzun süre tutarlar. Ayrıntılara dikkat ederler, yanlış ve eksikleri hissederler. Oyuna düşkündürler, yeni oyunlar bulurlar.