Bilinç ve Varlık Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HERKES İÇİN SPOR Prof. Dr. Erdal ZORBA.
Advertisements

MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
BELİRLİ İNTEGRAL.
EKO- OKULLAR.
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
DÜNYAYI ŞEKİLLENDİREN GÜÇ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Nasıl olmalı? Nasıl bir öğretmen?
FEN VE FİZİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU Fen Fakültesi Konferans Salonu
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
GRAFİK TASARIMI ve İLETİŞİM
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
DOPİNG Prof.Dr.Emin ERGEN Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Spor Hekimliği Anabilim Dalı.
Etik ve Spor (Doping Bağlamında)
VERİTABANI ve YÖNETİMİ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
 10 Aralık 2014 (Dünya İnsan Hakları Günü)  KONFERANS: «1948’den 2014’e İnsan Hakları Mücadelesi: Nerede Hata Yaptık?» Prof. Dr. Harun Tepe YER: TODAİE.
Hipertansif Hastaya Yaklaşım Dr
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ OKÇULUK TOPLULUĞU
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
eşitlikçi kamusal temel eğitim
Vatandaşlık Sorumluluklarımız
Neden Sosyoloji Eğitimi?  Farklı Kültürleri  Farklı Dinleri.
TÜMDENGELİM (DEDÜKSİYON) YÖNTEMİ
DOODLE(KARALAMA) İLLÜSTRASYON ÇALIŞMASI
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Matlab nedir? Temel olarak teknik ve bilimsel hesaplamalar için yazılmış yüksek performansa sahip bir yazılımdır.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Çevre ve Doğa Bilimleri Uygulama Araştırma Merkezi Bülteni Ekim-Kasım-Aralık 2015.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
TÜKETİCİ AKADEMİSİ TOPLANTISI 1. Ulusötesi Proje Toplantısı Macaristan 17 Şubat 2016 Kurumsal İletişim Uzmanı Güldem Ulutürk.
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 7: Dijitalleştirme eğitimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
MODA TASARIMCILIĞI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
LİSANS TEZİ YAPIM VE MONTAJ RESİMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ototransformatorlar GİRİŞ
Psikolojik yapılar ve özellikler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK HEMŞİRELER DERNEĞİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU Hemşire Kimdir?  Hemşire melektir.  Hemşire çiçektir.  Şevkattir.  İğne yapan kişidir.  Klinikte iş yapmayan.
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bir Bilimsel Makale Nasıl Yazılır?
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

Bilinç ve Varlık Tasarımı Gazi Üniversitesi Nöropsikiyatri Eğitim ve Uygulama Merkezi 5. Nörofelsefe Sempozyumu: “Bilinç ve Ötesi” 10-11 Aralık 2010 / Ankara Prof. Dr. Şafak URAL ural@istanbul.edu.tr | www.safakural.com

Bilinç Bilinçlendirme Bilinçlenmek Bilinçli Olmak Bilincini Yitirmek Toplum Bilinci Tarih Bilinci Bilinç ve Canlılık

BİLİNÇ → bilmek → conscious → bewussen ↓ Bilincin kendi varlığının farkında olması ŞUUR → anlamak, anlayış, hissetmek → comprehending → understanding → conscience → das Gewissen Birşeyi, bilme veya farkında olma sürecinin, işleminin kendisi; bu özelliğimizin adı. ↗ Bilincinde Olmak BİLMEK ↘ Bilinç Sahibi Olmak

- Bilincin bilimsel bir tanımı verilebilir mi? - “Bilincin bilimsel yolla verilen tanımı ne derece başarılı olacaktır?” sorusu sorulmadan, bilimsel tanımlar yeterli olabilir mi?

- Bilinç, varlık kazandırmaktır. - Bilincin konumu: Bilinç ve bilinç-dışı nesneler birbirinden ayrıdır. Beden/bilinç ayrımının yapılması: Descartes Bilinç anlam verir ve varlık kazandırır. - Varolan benim bilincimde olandır. - Bilincimin varlık kazandırmadığı hiçbir şey bilincimde yeralamaz. - Bilinç, hertürlü nesnenin varlık bilgisine/varlık tasarımına sahip olmaktır. - Yani bilinç varlık kazandırmaktır ve dolayısıyla varolan bilincimde olandır.