DAVRANIŞÇILAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gelişim Psikolojisi temel kavramlar ve ilkeler
Advertisements

Psikolojinin Konuları
Program Geliştirmenim Psikolojik Temelleri S.28-34
Davranışçı Öğrenme Kuramları
KURAMSAL VE AMPİRİK MAKALELER
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
Davranış Bilimleri Hafta I.
PSİKOLOJİ VE PSİKİYATRİDE TEMEL KAVRAMLAR
MENEMEN HALK EĞİTİM MERKEZİ
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
PROGRAM GELİŞTİRMENİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
I.BÖLÜM Davranışçı Öğrenme Kuramı II. BÖLÜM A-Klasik Koşullanma
Arş. Gör. Ceyhun OZAN Eğitim Programları ve Öğretim
Psikoloji.
Yrd.Doç.Dr.Nurten SARGIN Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER ve UYGULAMALARDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KİŞİLİK VE KİŞİLİK KURAMLARI.
Ψ ÖĞRENME.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
Hümanist (İnsancıl) Yaklaşım çağdaş bir psikoloji akımıdır
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
BÖLÜM 1 DÜNYAYI KAVRAMAKBİLGİ KAYNAKLARIBİLİMSEL AÇIKLAMANIN DOĞASIPSİKOLOJİ BİLİMİ Birinci Bölüm Konuları.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İNSAN DAVRANIŞINI İNCELEYEN YAKLAŞIMLAR
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
4/26/2017 Sakarya Üniversitesi Psikolojiye Giriş PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1.
Psikolojinin Konusu ve Amacı
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
ÖĞRENME TEORİLERİ-DAVRANIŞCI YAKLAŞIM
Din Psikolojisinde Kullanılan Yaklaşımlar
FONKSİYONCULAR.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI KURSU
PSİKOTERAPİLER Prof Dr Süheyla Ünal.
1/14 ÜNİTE-1 Psikoloji Bilimini Tanıyalım. 2/14 Psikoloji Nedir? (Etimolojik tanım) Psikoloji kavramı, “psyche” (ruh, nefes, zihin) ve “logos” (bilgi)
Davranış Bilimleri Dersi 1. Hafta
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
PSİKOLOJiYE GiRiŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

DAVRANIŞÇILAR

Behaviorizm yani davranışçılık, Birinci Dünya Savaşı sıralarında bir grup Amerikan psikoloğun, yapısalcılığa ve işlevselciliğe karşı çıkmaları ve bilincin iç gözlem yöntemi ile incelenmesine kuşku ile bakmaları sonucu ortaya çıkan, bilinç hallerinin değil, davranışların, gözlenebilir durumların incelenmesi gerekliliğini savunan psikoloji kuramı akımıdır.

Davranışçılara göre objektif tekniklerle gözlenebilen sadece çevresel uyarıcılara, insanların bu uyaranlara karşılık gösterdikleri tepkilerdir. Davranışçılar, gözlem ve deney yöntemini kullanırlar.

Davranışçıların önde gelen temsilcileri Watson, Pavlov ve Dashil'dir Davranışçıların önde gelen temsilcileri Watson, Pavlov ve Dashil'dir. Bunlar bilinç kavramını bir yana bırakıp davranışları incelemişlerdir. Davranışçılara uyaran (stimulus)-tepki (response) psikologları da denir

Davranışçılar, organizma ve çevre ilişkilerinin insan ve hayvanlarda birbirinin aynı olduğu kanısındadırlar. Bu nedenle hayvanlar üzerinde psikolojik araştırmalar yapmışlardır. Örneğin Pavlov koşullu öğrenme deneylerini köpekler üzerinde yapmıştır.

Davranışçı ekolün doğmasından önce psikolojinin konusu zihinsel ve ruhsal işlevler üzerine toplanıyordu. Davranışçılar, nesnellikten ve ancak gözlemlenebilen davranışların psikolojinin konusu olabileceği düşüncesini savunarak psikoloji alanında köklü bir değişiklik yapmışlardır. Onlara göre zihinsel süreçler, bilinç, bilinçdışı ve içsel süreçler incelenemezdi çünkü bunlar sübjektif yargı ve varsayımlara dayalıdır.

1910 yılında, John B. Watson tarafından kurulan davranışçılık, psikolojiye yüzyıl başlarında hakim akım olan içebakışçılığa bir tepki olarak doğmuştur.

Watson'a göre davranışçılığın üç önemli özelliği vardır.Bunlar; 1.)Davranışı oluşturan unsurlar olarak koşullu reflekslerin vurgulanması, 2.)Öğrenilmiş davranışın vurgulanması, 3.)Birey davranışlarının incelenmesidir

DAVRANIŞÇI; Psikolojinin görevinin davranışa ilişkin açıklama ve öndeyi olduğunu, davranışa ilişkin açıkla­manın davranışla ilgili fonksiyonel bir ana­lizden, yani davranışın kendisinin bir fonk­siyonu olduğu bağımsız değişkenleri belirlemekten meydana geldiğini öne süren psikoloji görüşü de denilebilir.

Davranışçı yaklaşımın olumlu yönleri: ■ Klasik öğrenme kuramı psikolojinin tüm alt dallarını önemli ölçüde etkilemiştir. ■ Programlı öğrenme, davranış terapisi, reklamcılık ve hayvanları eğitmede bu yaklaşım sayesinde önemli bir yol katedilmiştir.

Davranışçı akıma aşağıdaki eleştiriler yapılmıştır: ■ Bilinci tamamen gözardı etmiştir. ■ Davranışın iradeden değil sadece çevreden etkilendiğini belirtmiştir. ■ Karmaşık davranışları sadece uyarı-tepki bağlamında açıklamıştır. ■ Genelde daha çok hayvanlar üzerinde çalışmıştır