OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ETKİLİ ANNE BABA OLMAK.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
HOŞGELDİNİZ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Aile İçi İletişim.
AİLE TUTUMLARI.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI 12 – 18 YAŞ.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET
Sosyal Bilgiler İletişim
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere HOŞGELDİNİZ.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
DİĞER TUTUMLAR.
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
Prof. Dr. Hasan BACANLI Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere HOŞGELDİNİZ.
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM

EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR

Çocuğunuzun ders başarısını etkileyen en önemli etkenlerden birisi aile ortamı ve tutumdur Aile ne kadar sağlıklı ve bilinçli ise çocukların başarı düzeyleri o kadar yükseliyor.

Araştırma sonuçları: Ülkemizde yapılan bir araştırma ders başarısı düşük 7-17 yaş grubu çocukların yarısının anne baba ilişkilerinin kötü olduğu,

Yarısından fazlasının ise babalarının kendilerine vakit ayıramayacak kadar meşgul oldukları görülmüştür.

AİLE BİR TAKIMDIR BAŞARIYI KAZANMADA HER ZAMAN TAKIM RUHU ESASTIR

“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR “ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR! O, SİZİN EVİNİZDE YAŞIYOR.” D.Cüceloğlu

OKUL- VELİ İŞBİRLİĞİ OKULLA İLETİŞİM

İŞ BİRLİĞİ İş birliğinin kabul edilebilir genel bir tanımını yapmak zordur. Ortak bir amaç gerçekleştirmek için, kişilerin birlikte “Ne” yaptığından daha çok “Nasıl” çalıştıkları ile ilişkilidir.

İşbirliği, toplumun her kesiminde ya da hayatın her yerinde günlük yaşamda görülebilecek bir durumdur. Hatta bu bağlamda “Bir elin nesi var iki elin sesi var” gibi atasözleri toplumuzda işbirliğinin algılanışına dikkat çekmektedir. Biraz Düşünelim

İŞ BİRLİĞİNİN ÖZELLİKLERİ Gönüllülük esasdır Kişiler arasında eşit olması lazımdır. Kişilerin görüş ve katkılarına eşit şekilde değer verilmelidir. İşbirliği yapan kişiler arasında ortak amaç olmalıdır. İşbirliği yapılan konulara ve durumlara ilişkin önemli kararlarda sorumluluk, bireysellik yerine birliktelik biçiminde paylaşılmalıdır. Kararların ortak alınması ve adımların ona göre atılması önemlidir.

İŞ BİRLİĞİNİN ÖN KOŞULU Farklı düşünce ve görüşlere karşı gösterilen saygı, önem, açıklık ve olumlu yaklaşım, etkili işbirliğinin birinci ön koşulu olarak vurgulanmaktadır. Etkili iletişim becerileri gösterilmesi gerekir. (Dinleme, sözel olmayan ipuçlarını anlama, soru sorma ve gerektiğinde açıklamalarda bulunma becerilerine sahip olma) İş birliği çabalarının desteklenmesi gerekir.

OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ Yaşam kalitesi bize ne anlatıyor? Okul-aile iş birliği, çocuğun yaşamında önemli bir yere sahip olan iki toplumsal kurumun yani aile ve okulun, çocuğun ve ailenin yaşam kalitesini en yüksek düzeyde desteklemek için sarf ettikleri çabalar olarak tanımlanabilmektedir. Yaşam kalitesi bize ne anlatıyor?

OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİNİN KAPSAMI Anne babaların bilgi ve becerilerini okula taşıma, Ailelerle tutarlı ve düzenli iletişim kurma, Aileleri gönüllü ve yardımcı olarak okuldaki etkinliklerin bir parçası yapma, Anne babalara rehberlik sunma, Kararları ailelerle birlikte ortaklaşa alma ve çevredeki kaynaklardan yararlanma

OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİNİN ÖNEMİ Çocuğun gelişimi üzerinde büyük öneme sahip kişilerin yer aldığı kurumların (aile ve okul) iş birliği içerisinde olması, çocuğun sağlıklı gelişimini desteklemek ve sağlıklı nesiller yetiştirmek açısından önemlidir

Sağlam aile yapılarına gereksinim duyar. Tüm dünyada anne babaların, eğitimcilerin, politik liderlerin ve uzmanların artık kabul ettiği bir gerçek Sağlıklı toplumlar Sağlam aile yapılarına gereksinim duyar. Siz Ne Dersiniz?

AİLEYE SUNULMASI GEREKEN DESTEKLER Destekler içerisine öncelikle eğitim, sağlık, bakım ve beslenme gibi temel gereksinimlerin giderilmesi girmektedir. Eğitim bağlamında kreş, çocuk bakım merkezleri, rehabilitasyon merkezleri ve her düzeyde okullar, ailelerin özellikle çocukları için gereksinim duyduğu toplumsal kurumların başlarında gelmektedir.

EĞİTİM KURUMLARININ SORUMLULUKLARI Kreş Anaokulu ve anasınıfları İlkokul Ortaokul Lise Üniversite kurumları, Çocukların sağlıklı ve başarılı bir biçimde yetiştirmek konusunda ailelere yardımcı olmak ve toplumun devamını sağlamakla yükümlüdür.

Toplumun parçası olamamak ne tür sonuçlar doğurur? Okul ve okuldaki eğitimciler, anne babalar ve toplumdaki diğer kişi ya da kurumlar çocuklara sağlıklı ve huzurlu bir ortam sunduğu zaman, çocuk kendini bağlı bulunduğu toplumun bir parçası olarak görebilecektir Toplumun parçası olamamak ne tür sonuçlar doğurur?

AİLENİN SORUMLULUKLARI Galinsky ‘e göre Çocuğa değerli olduğunun ve sevildiğinin hissettirilmesi, Çocuğun gönderdiği ipuçlarına duyarlı ve yanıt verici olunması, Çocuğu, özelliklerine ilişkin kabul edici olunması Güçlü değerlerin kazandırılması ve desteklenmesi, Yapıcı bir disiplin kazandırılması, Gelenek ve göreneklerin kazandırılması, Çocuğun eğitimine etkin katılımın sağlanması, Çocuğun gereksinim duyduğu her an onun yanında olunması.

TARTIŞALIM Ailelerin sorumluluklarını yerine getirmesi ya da getirmemesi toplumu nasıl etkiler? Türkiye ölçeğinde değerlendiriniz

UNUTMAYINIZ! Ebeveynlik becerileri, aynı zamanda çocuğun duygusal ve bilişsel açıdan sağlıklı yetiştirilmesi ve gelişmesi için temel olan becerilerdendir.

OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİ ETKİLEYEN ETMENLER Anne-babanın okula ilişkin tutumları Okul personelinin ailelerin sosyo-kültürel özelliklerini anlama ve saygı gösterme Aileleri okuldaki etkinliklere katma çabalarında istekli ve içten olmaları

Okul personelinin anne baba ile birebir görüşmesi, Loucks (1992), yaptığı çalışmalarla aileler ile okul arasındaki iletişimin bazı durumlar göz önüne alındığı zaman daha da güçlendiğini bildirmiştir. Loucks’a göre; Okul personelinin anne baba ile birebir görüşmesi, Ailelerin çocukların dahil olduğu okuldaki programa katılımının sağlanması, Çocuk ile ilgili problemleri okulun tek başına çözmeye çalışması yerine okul-aile iş birliği ile çözmeye çalışması

Sağlıklı İletişim

Genel olarak iletişim engellerini maddelendirirsek: 1-EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK ( Kes şunu! ) 2-UYARMAK, GÖZDAĞI VERMEK ( Sus, yoksa! ) 3-AHLAK DERSİ VERMEK ( Senden daha iyisi beklenir ) 4-ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK ( Benim sana söylediklerimi yap ) 5-ÖĞRETMEK, NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK 6-YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK ( Olgun biri gibi düşünmüyorsun ) 7-ÖVMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRMELER YAPMAK 8- AD TAKMAK, ALAY ETMEK 9- YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK 10-SORU SORMAK, SINAMAK, ÇAPRAZ SORGULAMAK 11-SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ŞAKACI DAVRANMAK, KONUYU SAPTIRMAK ( Çocuk gibi davranıyorsun)