ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Advertisements

BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
MUSTAFA DOĞRU MALCILAR ANADOLU LİSESİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Bütünleştirme uygulamaları
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
Program Tasarım Modelleri
DUYGUSAL ZEKA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Test Geliştirme Süreci
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
Gelişim ve Temel Kavramlar
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
KİŞİSEL REHBERLİK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
Sunum transkripti:

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramları aynı anlama gelmemesine rağmen birbiri yerine kullanılmaktadır.

YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME Yaratıcılık hem zihinsel hem de performansa dayalı etkinlikleri, yaratıcı düşünme ise daha çok zihinsel etkinlikleri çağrıştırmaktadır. Yaratıcı düşünme genelde özgür ve demokratik ortamlarda ortaya çıkmaktadır.

YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME Yaratıcılık; gündelik yaşamdan bilimsel çalışmalara dek uzanan, sanat dünyasında başyapıtların ortaya çıkmasına neden olan süreçler bütünü ayrıca tutum, davranış ve düşünce biçimidir

YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME Yaratıcılık yeni düşüncelere götürür ve yeni yoktan var etmek anlamında düşünülmemelidir. Yeni bir düşünce çoğu zaman; bilinen düşüncelerin bir bütünüdür ya da eski bir düşüncenin yeni bir çerçeve ya da şekle sokulmuş halidir ve eski düşünceleri yeni bir şekle sokmadır.

YARATICILIK VE YARATICI DÜŞÜNME Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme ile ilgili tanımlar incelendiğinde ortak olarak kullanılan kavramın “yeni” ya da “yenilik” özelliği dikkati çekmektedir.

YARATICILIK Torrance yaratıcılığı; Sorunlara, bozukluklara, bilgi eksikliğine, kayıp öğelere, uyumsuzluğa karşı duyarlı olma; güçlüğü tanımlama, çözüm arama, tahminlerde bulunma ya da eksikliklere ilişkin denenceler geliştirme, bu denenceleri değiştirme ya da yeniden sınama, daha sonra da sonucu ortaya koyma sürecini içeren bilişsel bir yetenek” olarak tanımlamıştır

YAKINSAK DÜŞÜNME Yakınsak düşünme beklenen, belirli yanıtlara yöneliktir. Yakınsak düşünce sahibi olan kişi, alışılagelmiş yollar izler, bilgisine ve hazır bilgiye dayanarak cevaplar verir. Bu durumda yeni buluş ya da değişiklik söz konusu olmadığı için kişi daha önceden öğrenmiş olduğu kalıplardan yararlanır.

IRAKSAK DÜŞÜNME Iraksak düşünce, alışılagelmemiş düşünceleri kapsadığından yaratıcılık ile doğrudan ilgilidir. Yaratıcılık; akıcılık, esneklik ve özgünlük içeren bir süreçtir ve yaratıcılığın kaynağı ıraksak düşünmedir. Iraksak düşünce, mevcut bilgileri kullanarak yeni bilgiler üretebilme yeteneğidir.

IRAKSAK DÜŞÜNME Okul çağına ulaşıncaya kadar çocukların ıraksak düşünmesi genellikle ödüllendirilmektedir. Ancak okula gitme ve toplumsallaşma süreçleri başladığında düş gücü ve icat etme çoğu zaman pratik, kestirilebilir ve doğru olma uğruna engellenmektedir