Okul çocuğunun ruh sağlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES YÖNETİMİ.
Advertisements

NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Çocuğunun Koçu olarak Aile
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Şİddet Muhammet GÜLER.
MS ve Ruhsal Sorunlar Dr. Levent Tokuçoğlu 2004.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
REHBERLİK.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Düşünceler, inançlar. Placebo etki Kusturucu ilaç gebelik bulantı kusmasını önlemiş.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Cinsel İstismar Olgusu İle Çalışma (REHBER ÖĞRETMENLER İÇİN) DOSYA:3 İSTİSMAR OLGUSUYLA ÇALIŞMA SÜREÇ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Gürcan Topçu SEÇİM ULUSLARARASI.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
STRES VE STRES TEPKİLERİ
Mentör Öğretmenlik.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
a) Boşanma Sıfır-altı yaş döneminde çocuklar ana- babanın niçin ayırdığını anlamada zorluk çekerler. Yoğun ayrılık kaygısı gösterirler. Boşanma olayından.
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ÖFKENİ KONTROL ET 1. Üzgün olduğunuzda neler yaparsınız ? Söyleyiniz.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİĞER TUTUMLAR.
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Anksiyete ve depresyonla karışan durumlar Prof. Dr. Kültegin Ögel Acıbadem Üniversitesi
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
MOTİVASYON.
GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKULLARDA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
Türk Psikologlar Derneği İstanbul Şubesi
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.

BE BEP NEDİR ?.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Okul çocuğunun ruh sağlığı Dr Yankı Yazgan Marmara Ü Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi ve Yale U School of Medicine/Child Study Center

öğrenme/ iletişim sosyal uyum Davranış Problemi dikkat dürtü kontrolü başarısızlık iletişim sosyal uyum Davranış Problemi dikkat dürtü kontrolü Kaygı/ ayrılık “sahici” öğrenme güçlüğü Üzüntü/ depresyon “sahici” hiperaktivite çanakkale Y Yazgan, 2004

Okulda ruh sağlığı Okuldaki öğrenme ortamı Öğretmenlerin bireysel ruh sağlığı Öğrencilerin bireysel ruh sağlığı çanakkale Y Yazgan, 2004

Öğrencilerin ruh sağlığı Aile bireysel çanakkale Y Yazgan, 2004

Bireysel ruh sağlığını ne belirler? Beyinsel işleyiş düzeni (örn. huy, dikkat, algı) Bu düzen zemininde oluşmuş ruhsal mekanizmalar (örn. duygu yoğunluğu, empati, dil kullanımı ) Psikososyal dış etkiler (kayıplar, SES, travma) talih çanakkale Y Yazgan, 2004

Beyinsel işleyiş düzeni Huy-mizaç, Dikkat-yönetici işlevler algılama çanakkale Y Yazgan, 2004

Dikkat dağılabilir Sıkıldığımızda, durum keyif vermediğinde çanakkale Y Yazgan, 2004

Neler keyif vermez? Ödev ve sorumluluklar Hemen sonuç vermeyen zevkli şeyler Zor gelen şeyler çanakkale Y Yazgan, 2004

Dikkat dağıldığında ne yapılır? Kıpırdanılır Sağla sola ilgilenilir; sağa sola sataşılır Hayal kurulur Konuşulur; kalkıp dolaşılır SIKILINIR; sabırsızlanılır; beklenilmez... çanakkale Y Yazgan, 2004

Dikkat dağıldığında ne olmaz? Dikkati gerektiren şey her ne ise: Yapılmaz Öğrenilmez Anlaşılmaz İhmal edilir çanakkale Y Yazgan, 2004

Dağılıp toplanamayan dikkat “Hiperaktivite/dikkat eksikliği” aslında bir dikkat dağılması ya da eksikliği değil, dikkati (dağıldığında tekrar) toplayamama problemidir. Bu problemin süreklilik göstermesi, duygusal sıkıntılarımız azalsa bile devam etmesidir. çanakkale Y Yazgan, 2004

Kendini tutabilmek Kendilerini tutmakta zorlanan çocuklar, dur diyince duramazlar; “sabredemezler” Kendini tutabilmek önemlidir. çanakkale Y Yazgan, 2004

Anlamak ve anlaşılmak Kendini tutamayan çocuklar Dikkatlerini gereğince veremez, “önemli-önemsiz” ayrımını yapamazlar, anlamalarını ve anlatabilmelerini/anlaşılabilmelerini engeller. çanakkale Y Yazgan, 2004

Sorunlar belli durumlarda belirginleşir. Yeni öğrenme yükleri (okula başlama) Duygusal yükler (ayrılık, kayıp, stres) çanakkale Y Yazgan, 2004

Kişisel gelişimdeki sonuçlar Duygularının farkına varmakta zorluklar Çevreyle uyumda zorluklar Anlaşılmamışlık duygusu Kızgınlık, öfke bezginlik çanakkale Y Yazgan, 2004

Okuldaki sonuçlar Öğrenememe (yeterince) Sorumluluklarını yerine getirmeme Kuralları tam anlamama ve uygulamama Öğretmenler ve arkadaşlar tarafından anlaşılamama çanakkale Y Yazgan, 2004

Öğrenme ortamı herkese lazım Dikkat sadece hiperaktif diye bilinen çocukların meselesi değildir. İyi bir öğrenme ortamı herkesin ihtiyacıdır. İhtiyaca uygun öğrenme ortamı sağlamak bir yükümlülüktür. çanakkale Y Yazgan, 2004

Öğrenme ortamı “iyi” öğrenme ortamı dikkat becerilerini destekleyici olmalıdır. İyi bir trafik düzeni gibi. çanakkale Y Yazgan, 2004

Psikoterapi İlaç Duygu Düşünce Dikkat Bellek çanakkale Y Yazgan, 2004