RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
Advertisements

SİMETRİ VE ÖTELEME SİMETRİ VE ÖTELEME MATERYALİN ADI
EN BÜYÜK ORTAK BÖLEN.
TAM SAYILAR.
Doğru, Işın ve Doğru Parçası
Sİngapur matematİğİ öğretİm sürecİ ve kullanIlacak materyaller
ÜSLÜ SAYILAR.
ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ
HACİM ÖLÇME.
7.SINIF MATEMATİK DERSİ “TABLO VE GRAFİKLER”
+1 TAM SAYILAR
Tam Sayılarda Çarpma İşlemi
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
UZUNLUK ÖLÇÜLERİ UZUNLUK ÖLÇÜLERİ 1.
AMİRALİ BATIRAN KOORDİNAT
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
KESİRLER.
GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF.
Elif ÇAĞLAYAN Humayla ÖNDER Gamze Nur AYDIN Gülfer YÜKSEKDAĞ
ÇEMBER VE DAİRE.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
TRAFİK OKULU PROJESİ.
POSTER.
Z ÇİVİLERİ ▬ TC. RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÜÇGENLER.
GEOMETRİK CİSİMLER.
Metrenin askatları Metrenin katları
ÇEMBER, DAİRE VE SİLİNDİR
RASYONEL SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ
DÖRTGENLER.
CEBİR CEBİRSEL İFADELER Cebirsel ifadelerde toplama ve çıkarma işlemi
Another graphic or chart
MKM 311 Sistem Dinamiği ve Kontrol
TEKNİK RESİMDE KESİT GÖRÜNÜŞ
HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLERDE DEVRE ÇİZİMİ
KONU: TAM SAYILARDA TOPLAMA ÇIKARMA FURKAN KARA F
Eşdeğer Noktasal Kütleler Teorisi Yrd.Doç.Dr. Aysun Eğrisöğüt Tiryaki
MİDYAT ZİRAAT ODASI BAŞKANLIĞI
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
Hasret ÇAĞLAR-İklima TEBEŞ
5.Sınıf GEOMETRİK CİSİMLER Düzenleyen : Ömer TÖK.
Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER
BURCU AKMAN-RAHMİYE EZER FERUZE SAĞLAM-AYŞE TURGUT
SALİM ÖZATA – BAYRAM TUNÇ – MUHAMMET GÖCEN
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KOORDİNAT SİSTEMİNDE TAMSAYILARI ÇARPALIM
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
OYNAYARAK ÖĞRENİYORUM
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
TOHUM ÖZELLİKLERİNDEKİ VARYASYON
TAM SAYILAR.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
PRİZMALAR şehrİ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KESİRLERDEN MEKTUP VAR!
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM
BASINÇ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2 M OTORLU A HŞAP H ASTA Y ATAĞıH ASTA Y ATAĞı Dual elektrik motoru sistemi ile çalışır. Alüminyum tabanca sistem, kolay kullanılabilir yan korkuluklar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEZOPOTAMYA MATEMATİĞİ
Necmettin Erbakan Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI PROJE, POSTER VE SUNUM HAZIRLAMA.
Ali Emre UGAN-Aslıhan UZUN-D.Tuğçe YILDIZ
Sunum transkripti:

RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN PROJESİ MATERYALİN HAZIRLANIŞ AŞAMALARI Derse görsel zenginlik katarak tam sayılarda toplama işlemini öğrenci tarafından daha anlaşılır hale getirmek amacıyla tasarlanmıştır. 35cm x 55cm ölçülerinde tabanı oluşturan mdf kesildi. 2 adet 50cm x 7cm ölçülerinde doğru mdf ve bir adet 50cm x 5cm ölçülerinde doğru mdf kesildi. Hazırlanan mdfler zımparalanarak boyandı. Boyama işleminde şekil-zemin ilişkisi dikkate alındı. Ortadaki doğru üzerine 2cm aralıklarla ve diğer iki doğrunun üzerine 4cm aralıklarla çivi çakıldı. Bu çiviler, sayı doğrusu üzerindeki sayıları temsil edecektir. Çivilerin altına temsil ettikleri sayılar yazıldı. Sayı doğrusu şeklindeki mdfler taban mdfnin üzerine tutkalla yapıştırıldı. Tam sayılarda toplamı işlemini lastikleri çivilere takarak gösterildi. MATERYALDE KULLANILAN MALZEMELER Dikdörtgen şeklinde mdf 3 adet doğru şeklinde mdf Ahşap boyaları (13 TL) Lastikler ve çiviler (5 TL) MATERYALİN KAZANIMLARI Tam sayılarda toplama işlemini yapar. a-b ve a+(-b) işlemlerini gerektiren problemler ayrı ayrı incelenir. Elde edilen çözümler karşılaştırılarak a-b=a+(-b) olduğu fark ettirilir. Toplama işleminin değişme özelliği incelenir. Toplamları 0 (sıfır) olan iki tam sayının toplama işlemine göre birbirlerinin tersi olduğu vurgulanır.