Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Bilişsel Gelişim?.
Bölüm 4 Bilişsel Gelişimi.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Bilişsel GELİŞİM TANIM:
Çocukta Hastalık Algısı
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Gelişime Giriş.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
BİLİŞSEL GELİŞİM.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
PİAGET’E GÖRE BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Bilişsel GELİŞİM TANIM:
Tuncay Yavuz ÖZDEMİR Eğitim Psikolojisi/BÖTE
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Motor Gelişim.
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM.
Bireysel farklılıklar ve Eğitime yansımaları
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
BİLİŞSEL VE DİL GELİŞİMİ
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler 0-2 ay (refleks tepkiler) Ay (Birinci Devri Tepkiler) Ay (İkinci Devri Tepkiler) 8.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Bilişsel Gelişim 1 J. Piaget.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sembolik Düşünce Nedir
HAREKET ve FONKSİYON GELİŞİMİ
GELİŞİM ALANLARI BİLİŞSEL GELİŞİM.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Kalıtım ve Çevre Yrd. Doç. Dr. Ş. Gonca Zeren
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
- Bilişsel Gelişim Kuramı
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
BİREYSEL FARKLILIKLAR
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
GELİŞİMİN İLKELERİ ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
Kültürel Tarihsel Kuram
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Erken çocukluk Bilişsel Gelişim.
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
BECERİ ÖĞRENİMİ.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN

Bilişsel(Zihinsel) Gelişim Kuramı Piaget, zekanın çekirdeğinin mantıksal düşünce olduğunu ve onun da kalıtımsal ve çevresel güçlerin karşılıklı etkileşimiyle geliştiğini ileri sürer.

Piaget, çocukların ne kadar bilip ne kadar düşündüklerinden çok, nasıl düşündükleriyle ilgilenir. Örneğin, çocuğun renkleri bilmesinden çok, onları açıktan koyuya doğru sıralaması önemlidir.

Aynı dönemdeki çocuklar arası düşünce farklılıklarından çok, düşüncenin genel doğasıyla ilgilenmiştir. Çocuğun potansiyelinin ne olduğunu arayarak onu ortaya çıkarıcı durumları yaratmaya çalışmıştır. Çocuğun her gün neyi yaptığı değil, kendini verdiği ve güdülü durumlarda neyi yapabileceği önemlidir.

Zihinsel gelişimi dönemlere ayırıp onlar için yaklaşık zaman periyotlarını da saptamıştır. Çocuklar arasında bireysel farklılıklar vardır. Bir çocuk herhangi bir dönemde daha uzun veya daha kısa kalabilir, bir sonraki döneme geç veya erken girebilir ANCAK gelişim dönemlerinin sırası hiçbir çocukta farklı olmaz.

Çocuğun yaş dönemi ile birlikte gittikçe karmaşıklaşan düşünce sistemlerinin kazanılması söz konusudur. Çocuk ısrarlı bir biçimde keşfederek, deneyerek, manipüle ederek kendisi için anlamlı bir çevre yaratmaya ve bu süreç içinde daha zengin ve ileri yapılar oluşturarak bu yapılar sayesinde dünyayı anlamaya çalışır.

Çocuklar, bütün organizmalarda bulunan biyolojik eğilimlere sahiptir. Bu eğilimler, asimilasyon, akomodasyon ve organizasyondur.

Asimilasyon(Sindirme) Nesne ve bilgileri bizim bilişsel yapımızda sindirme gereksinimidir.

Akomadasyon ( Uyumlu hale getirme) Bazı nesne veya bilgiler varolan yapılara kolaylıkla uymadığı mevcut yapının değişikliğe uğratılması

Organizasyon İnsanın ahenkli sistemler içinde fikirlerini organize etmesi.

Dört aylık bir bebek iki ayrı beceri olarak nesnelere bakma ve onları yakalama kapasitesine sahiptir ASİMİLASYON Kısa süre sonra bu iki hareketi birleştirir AKOMADASYON Gördüğü nesneyi yakalar ORGANİZASYON

Dönemlerin genetik koda bağlı olmadığını ancak biyolojik eğilimlere bağlı bir süreç içinde çocuk tarafından yapılandırıldığına inanır. Gelişim çocuğun gittikçe daha ayrıştırılmış ve daha karmaşık bilişsel yapıları kendi hareketleriyle organize ederek aktif bir yapılandırma süreci içinde gelişir.

Bilişsel Gelişim Kuramının Yaş Dönemleri Duyusal motor dönem(0-2 yaş) 1. Alt Dönem (0-1 ay): Reflekslerin kullanımı 2. Alt Dönem (1-4. Ay) : Birincil Dairesel/Döngüsel Tepkiler 3. Alt Dönem (4-10. Ay): İkincil Dairesel Tepkiler 4. Alt Dönem (10-12. Ay): İkincil Şemaların Koordinasyonu 5.Alt Dönem (12-18. Aylar): Üçüncül Dairesel Tepkiler 6.Alt Dönem (18-24. Aylar) Düşüncenin başlangıcı İşlem öncesi dönem(2-7 yaş) Somut işlemler dönemi(7-11 yaş) Formal işlemler dönemi(11 yaş üstü)