ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ KAL PDR SERVİSİ
2) Çalışma ortamının düzenlenmesi 3) Aktif dinleme 4) Not tutma Öğrencinin Başarısını Önemli Ölçüde Etkileyen Çalışma Alışkanlıkları Nelerdir? 1) Zamanı iyi planlama 2) Çalışma ortamının düzenlenmesi 3) Aktif dinleme 4) Not tutma 5) Özet çıkarma – Tekrar Etme 6) Motivasyon (İsteklilik) 7) Kitap okuma alışkanlığı
ZAMANI İYİ PLANLAMA önce sorumluluklar sonra eğlenceli şeyler Sadece sevdiğin derslere çalışarak oollmaaazzzz 3) Uymaya çalıştığın bir program olmalı, yapamıyorsan yardım istemelisin 4) Senin yaşındaki bir gence günde 7-8 saat uyku yeter
ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ Hep aynı yerde ders çalışmak önemli Mümkünse çalışma masasında Isı, ışık, O2 (oksijen) yeterli olacak Sessiz ortam Dikkat çekici uyaranlar uzak olsun Çalışma masası sadece ‘çalışmak’ içidir. Zaman öldürmeyin
AKTİF DİNLEME Bedensel ihtiyaçlarınızı karşılamış olacaksınız Öncelikle dinlemeye hazır olacaksınız; Bedensel ihtiyaçlarınızı karşılamış olacaksınız Dersi dinlemeye istekli olacaksınız Öğretmenin ne anlatacağını bileceksiniz Not tutacaksınız.
Not tutarak dersi dinlemenin yararları??? NOT TUTMA Not tutarak dersi dinlemenin yararları???
Not Tutmanın Yararları: * Aktif katılım sağlar * Hatırlamayı kolaylaştırır * Tekrar etmeyi kolaylaştırır * Konsantre olmanızı kolaylaştırır
Not Tutmam İçin Öğretmen Nasıl İpuçları Verebilir? Ses tonu değişikliği Konuşma hızının değişmesi C-Anahtar sözcük ve cümlecikler kullanma Görsel ders aracı kullanma Doğrudan Bildirme
PROBLEM : ZİHNİM DAĞILIYOR, SIKILIYORUM, DERSTE HAYAL KURUYORUM.
ÖNERİ: DERSE HAZIRLIKLI GEL. DERSLE İLGİLİ ANLAMADIKLARIN HAKKINDA SORULAR HAZIRLA.
PROBLEM : ÖĞRETMEN ÇOK HIZLI KONUŞUYOR.
ÖNERİ: NOT TUTARKEN KISALTMA VE KODLAMA SİSTEMİNİ GELİŞTİR. KISALTILMIŞ BAŞLIKLAR VE NOKTALI BOŞLUKLAR BIRAK. AKŞAM EVDE ANLAYABİLECEĞİN ŞEKİLDE TEMİZE ÇEK.
PROBLEM : ÖĞRETMEN YADA ARAKADAŞLAR KONUYU DAĞITIYOR.
ÖNERİ: KONULARA ÖNCEDEN HAZIRLAN ÜNİTE, BÖLÜM, KONU, ALT BAŞLIKLARI NOT ET. TAKİBİ KOLAYLAŞIR. SORULAR SORARAK ÖĞRETMENİ KONUDA TUTMAYA ÇALIŞ.
PROBLEM : ÖĞRETMEN TERİMLERİ AÇIKLAMADAN KULLANIYOR.
ÖNERİ: ANLAMADIĞIN TERİMLERİ SOR. YADA YANLARINA İŞARET KOY. SÖZLÜK VEYA BAŞKA KAYNAK KULLANARAK TERİM VE TANIMLARI ÖĞREN.
PROBLEM : ÖĞRETMEN DOĞRUDAN KİTAP OKUYOR.
ÖNERİ: KİTAPTAN OKUDUĞU BÖLÜMLERİ İŞARETLE, BU BÖLÜMLE İLGİLİ ÖĞRETMENİN YORUMLARINI NOT AL, BÖLÜMLERİ KARŞILAŞTIRARAK İNCELE.
PROBLEM : ÖĞRETMENE ANLAMADIĞIM KONULARLA İLGİLİ SORU SORMAYA ÇEKİNİYORUM.
ÖNERİ: SEN ÖĞRENCİSİN. ADI ÜSTÜNDE ÖĞRENCİ. SORU SORMANDAN DAHA DOĞAL NE OLABİLİR Kİİİİ!!!
ÖZET ÇIKARMA- TEKRAR ETME SÖZEL DERSLERDE; 1) Dikkatlice oku 2) Parçalara ayırarak oku 3) Kendine sorular sorarak ve cevaplayarak oku 4) Okuduklarını bakmadan geçir 5) Sonra kaynağa dön ve eksikleri tamamla
ÖZET ÇIKARIRKEN ASIL AMAÇ KONUYU EZBERLEMEK DEĞİL YORUMLAYACAK KADAR ANLAMAKTIR. KİTABIN YADA DEFTERİN AYNISINI BAŞKA BİR YERE AYNEN YAZMAK ÖZET ÇIKARMAK DE ĞİL DİR !!!!
SAYISAL DERSLERDE; Çözülen soruları eve gidince çözümüne bakmadan çözmeye çalış Benzer örnekler bulmaya çalış ÇÖZÜMÜ EZBERLEME ANLA !!! Anlamadığın yerleri mutlaka sorarak öğren Bol soru çöz
MOTİVASYON Kitabı açıyorum ve kitaba bakarak öylece oturuyorum. Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum. Kitabı açıyorum ve kitaba bakarak öylece oturuyorum. Bir türlü dersin başına oturamıyorum. Bu cümleler çoğaltılabilir. Bunların tümüne motivasyon eksikliği diyebiliriz.
Toplum, bilgisiz ve cahil kimseleri işe yaramaz, bilgili ve üretkenleri ise saygın ve aranan kimseler olarak görmektedir. SİZ HANGİSİ OLMAK İSTERSİNİZ? Toplumda aranan, beğenilen ve istenilen biri olmak istiyorsanız çalışma alışkanlıklarınızı hemen gözden geçirin. Hatalı davranışları atın.
Peki KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞININ ders başarısına ne gibi bir etkisi olabilir???
HER BAŞARININ BİR BEDELİ VARDIR ;)) Bütün bunları yapmayı canınız istemeyebilir. ‘Ders çalışma alışkanlığı’ kazanana kadar kendinizi zorlamanız gerekiyor. HER BAŞARININ BİR BEDELİ VARDIR ;))