BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Seramik Dental İmplantlar
Advertisements

BİYOGAZ HAZIRLAYANLAR : HAKAN DEMİRTAŞ
BÖLÜM 5 . KÜTLE BERNOULLI ENERJI DENKLEMİ
HAZIRLAYANLAR AYHAN ÇINLAR YUNUS BAYIR
Yeniliği Benimseyen Kategorilerinin Bütüncül ve Analitik Düşünme Açısından Farklılıkları: Akıllı Telefonlar için Bir İnceleme Prof. Dr. Bahtışen KAVAK,
Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi
Newton’un Hareket Yasaları
19. VE 20. YÜZYILDA BİLİM.
Enerji Kaynakları-Bölüm 7
AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ BÖLÜM 8 . BORULARDA AKIŞ.
İŞGÜCÜ PİYASASININ ANALİZİ
BRÜLÖR GAZ KONTROL HATTI (GAS TRAİN)
SES DONANIMLARI Ayşegül UFUK Saide TOSYALI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Hayvansal Üretimde Kullanımı
MUHASEBE YÖNETMELİĞİ KONFERANSI
Bu sitenin konusu kıyamete kadar hiç bitmeyecek
DUYUŞ VE DUYUŞSAL EĞİTİMİN TANIMI
ÇOCUKLARDA BRONŞİOLİT VE PNÖMONİ
Alien hand syndrome following corpus callosum infarction: A case report and review of the literature Department of Neurology and Radiology, Yantai Yuhuangding.
Parallel Dağılmış İşlemci (Parallel Distributed Processing)
TANJANT Q_MATRİS Aleyna ŞEN M. Hamza OYNAK DANIŞMAN : Gökhan KUZUOĞLU.
ADRESLEME YÖNTEMLERİ.
Diksiyon Ödevi Konu:Doğru ve etkili konuşmada
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM (EÇÖE)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ KARATAŞ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
BAĞIMLILIK SÜRECİ Prof Dr Süheyla Ünal.
FACEBOOK KULLANIM DÜZEYİNİN TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU, DEPRESYON VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİSİ  Psk. Asra Babayiğit.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ NEDİR?
PSİKO-SEKSÜEL (RUHSAL) PSİKO-SOSYAL
Sinir Dokusu Biyokimyası
Can, H. (1997). Organizasyon ve Yönetim.
Bölüm 9 OPERASYONEL MÜKEMMELİYETİ VE MÜŞTERİ YAKINLAŞMASINI BAŞARMA: KURUMSAL UYGULAMALAR VIDEO ÖRNEK OLAYLARI Örnek Olay 1: Sinosteel ERP Uygulamalarıyla.
ERGENLİKTE MADDE KULLANIMI
Şeyda GÜL, Fatih YAZICI, Mustafa SÖZBİLİR
MOL HESAPLARINDA KULLANILACAK BAZI KAVRAMLAR:
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK. GAZLAR Yrd. Doç. Dr. Ahmet Emin ÖZTÜRK.
Engellerin farkında mıyız?
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU
DİSİPLİN HUKUKU.
İZMİR.
ACİL YARDIM ve AFET YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERME DÜZEYLERİ
Yazar:ZEYNEP CEREN YEŞİLYURT Danışman: YRD. DOÇ. DR
TEMEL MAKROEKONOMİ SORUNLARI VE POLİTİKA ARAÇLARI
IMPLEMENTATION OF SOME STOCK CONTROL METHODS USED IN BUSINESS LOGISTICS ON DISASTER LOGISTICS: T.R. THE PRIME MINISTRY DISASTER AND EMERGENCY MANAGEMENT.
Mikrodalga Sistemleri EEM 448
Örnekler Programlama Dillerine Giriş
Modülasyon Neden Gereklidir?
A416 Astronomide Sayısal Çözümleme - II
İSTATİSTİK II Hipotez Testleri 1.
4.BÖLÜM ÇAĞDAŞ BÜYÜME MODELLERİ
Ayçiçeği Neden Stratejik Ürün Olmalı?
Aydınlanma Işığın doğası ile ilgili bilgilerin tarihsel süreç içindeki değişimini farkeder. a. Dalga ve tanecik teorisinden bahsedilir,
Final Öncesi.
Sayısal Haberleşme.
ULUSLARARASI FİNANS.
Elektrik Enerjisi Üretimi, Dağılımı ve Depolanması
İÇ ORGANLARIN YAPISI VE İŞLEYİŞİ
DENK KUVVET SİSTEMLERİ
Dil Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anlamsal Web, Anlamsal Web Dilleri ve Araçları
Hazırlayan; Görkem Baygın Yabancı Dil / M Şubesi 21 Maddede İngiliz Dili Edebiyatı Okumak Ne Demektir?
FURKAN EĞİTİM VAKFI TEFSİR USULÜNE GİRİŞ
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI GECE KADİR GECESİ
Tarımsal nüfus ve tarımda istihdam
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3. BASINÇ VE AKIŞKAN STATİĞİ
Emir ÖZTÜRK T.Ü. F.B.E. Bilg. Müh. A.B.D. Y.L. Semineri
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ 2. DERS NOTU Konu: Algoritma ve Akış Şeması Uygulamaları

A5: toplam=toplam+sayac A6: Eğer sayac 100’e eşit değilse Adım 4’e git Ödev-1’in Çözümü: 1’den 100’e kadar olan sayıların (100 dahil) toplamını ve ortalamasını bulan algoritmayı geliştirmiş bulunmaktayız. Geliştirmiş olduğumuz bu algoritmanın akış şemasını çiziniz. Başla Adım 1 sayac=0 Adım 2 Algoritma: A1: Başla A2: sayac=0 A3: toplam=0 A4: sayac=sayac+1 A5: toplam=toplam+sayac A6: Eğer sayac 100’e eşit değilse Adım 4’e git A7: ortalama=toplam/sayac A8: Yaz toplam, ortalama A9: Bitir toplam=0 Adım 2 sayac=sayac+1 Adım 4 toplam=toplam+sayac Adım 5 𝑠𝑎𝑦𝑎𝑐=100 Hayır Adım 6 Evet ortalama=toplam/sayac Adım 7 Adım 8 Ekrana ‘toplam’ ve ‘ortalama’ değerlerini yazdır Bitir Adım 9

Ekrana ‘enBuyuk’ değerlerini yazdır Uygulama: Dışarıdan girilen 3 sayıdan en büyüğünü bulan programın algoritmasını ve akış diyagramını çiziniz. Başla sayi1, sayi2, sayi3 sayılarını kullanıcıdan al Algoritma: enBuyuk=sayi1 A1 : Başla A2 : sayi1, sayi2 ve sayi3 sayılarını dışarıdan gir A3 : enBuyuk=sayi1 A4 : Eğer sayi2>enBuyuk ise enBuyuk=sayi2 yap A5 : Eğer sayi3>enBuyuk ise enBuyuk=sayi3 yap A6 : enBuyuk değerini ekrana yaz A7 : Bitir sayi2>enBuyuk Evet enBuyuk=sayi2 Hayır sayi3>enBuyuk Evet enBuyuk=sayi3 Hayır Ekrana ‘enBuyuk’ değerlerini yazdır Bitir

Matematiksel olarak problemin çözümü: Uygulama: Dışarıdan girilen bir sayının faktöriyelini hesaplayan programın algoritmasını geliştiriniz. Matematiksel olarak problemin çözümü: 𝑛!= 𝑘=1 𝑛 𝑘 Örneğin n=5 ise 5!= 𝑘=1 5 𝑘 =1∗2∗3∗4∗5=120 Bu problemin çözümü için aşağıdaki mantıksal yaklaşımı kullanalım. Yukarıdaki örnekte gösterildiği gibi; faktöriyel işlemi bir serinin elemanlarının çarpımı yöntemiyle gerçekleştirilmektedir (𝑛!= 𝑘=1 𝑛 𝑘 ). k değişkeni faktöriyeli hesaplanacak olan n sayısına ulaşana kadar kendisini bir artırmakta (sayaç) ve her artım işleminin ardından bir önceki değeriyle çarpılmaktadır. Dolasıyla faktöriyeli hesaplanacak olan sayıya n değişkeni adı verelim. Sayaç kullanmamız gerektiğinden bir sayac değişkeni tanımlayalım ve değeri ise başlangıçta 1 olsun. Son olarak hesaplama sonucunda ortaya çıkacak değişkene ise sonuc değişkeni adı verelim ve başlangıçta değeri 1 olsun. sayac=1 ve sonuc=1

Faktöriyeli Hesaplanacak Sayı: n Girilen Sayının Faktöriyeli: sonuc 𝑠𝑜𝑛𝑢𝑐=𝑛!= 𝑠𝑎𝑦𝑎𝑐=1 𝑛 𝑠𝑎𝑦𝑎𝑐 Faktöriyeli Hesaplanacak Sayı: n Girilen Sayının Faktöriyeli: sonuc Faktöriyel Değişkeni: sayac Adım1: Başla Adım2: sonuc =1; sayac =1 Adım3: n’yi gir Adım4: Eğer n<0 ise 3. adıma git Adım5: Eğer sayac>n ise adım 8 e git Adım6: sonuc=sonuc*sayac Adım7: sayac =sayac+1 yap ve adım 5 e git Adım8: sonuc degerini ekrana yaz Adım9: Bitir

Ekrana ‘𝑥’ ve ‘𝑓’ değerlerini yazdır Başla 𝑥=0 Uygulama: 𝑓 fonksiyonunun değeri 𝑥'in aldığı değerlere göre aşağıda verilmiştir. 𝑥'in değeri 0-20 arasında 0.5 aralıklarla arttığına göre her bir 𝑥 değeri için 𝑓 fonksiyonunu hesaplayan programın akış diyagramını çiziniz. 0<= x <= 2 f=x 2< x <= 3 f=x-x3-22 3< x <=4 f=x2-2x+13 4< x f=x4-3x2-43 0≤𝑥≤2 Evet 𝑓=𝑥 Hayır 2<𝑥≤3 Evet 𝑓=𝑥− 𝑥 3 −22 Hayır Evet 3<𝑥≤4 𝑓= 𝑥 2 −2𝑥+13 Hayır 𝑓= 𝑥 4 −3 𝑥 2 −43 Ekrana ‘𝑥’ ve ‘𝑓’ değerlerini yazdır 𝑥=𝑥+0,5 𝑥≥20 Hayır Evet Bitir

Uygulama: Kenar uzunlukları dışarıdan girilen bir ABC üçgenini kenar uzunluklarına göre inceleyen programın algoritmasını kurunuz. A1: Başla     A2: A,B,C değerlerini gir     A3: A=B ise A4’e git değilse A5’e git     A4: B=C ise A6’ya git değilse A8’e git     A5: A=C ise A8’e git değilse A7’e git A6: ‘Üçgen Eşkenardır’ yazdir ve A10’a git A7: B=C ise A8’e git, değilse A9’a git         A8: ‘Üçgen İkizkenardır’ yazdir ve A10’a git     A9: ‘Üçgen Çeşitkenardır’ yazdir     A10: Bitir

A1 Başla Eşkenar : A=B=C İkizkenar: A=B veya A=C veya B=C A2 A,B,C Gir Çeşitkenar: A=B=C A3 H A=B E A5 A4 A6 H A=C E H B=C E Eşkenar A7 A8 H B=C E İkizkenar A9 Çeşitkenar Bitir A10

Kaynaklar: Ahmet Dumlu ders notlari