YENİCEKÖY İlk/ORTAOKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ÖDÜL YÖNERGESİ. Kaymakamlığımız himayesinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Ödül Yönergesi üç farklı alanda verilmektedir. 1.Yönetici.
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
KONYAALTI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PTS NİSAN 2013
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
8.Sınıf teog neden önemli?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
SULUOVA FEN (ANADOLU ÖĞRETMEN ) LİSESİ
Yeni Sınav Sistemi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sınav hakkında merak ettiğiniz her şey… Tunahan ÇETİN l Psikolojik Danışman ve Rehber.
SBS’DE BAŞARIYA ADIM ADIM PROJESİ DERS ANALİZ TABLOSU
FATİH SULTAN MEHMET ORTAOKULU
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
ÖRNEK PUAN HESAPLAMASI. TÜRKÇE:70 MATEMATİK:80 FEN VE TEKNOLOJİ:90 İNKILAP TARİHİ:80 İNGİLİZCE:70 DİN K. VE A.B.:80 1. DÖNEM ORTAK SINAVLAR DERS PUANLARI.
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
SBS’DE BAŞARIYA ADIM ADIM PROJESİ DERS ANALİZ TABLOSU.
YILI 1.DÖNEM NOTLARI TEOG ORTALAMALARI Türkçe Matematik Fen
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
KAHTA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. BAŞİSKELE KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 04 Mart 2014 Tarihli 2. YGS Deneme Sınavı Analizi.
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Fen ve Teknoloji Yazılısı Matematik Yazılısı Türkçe Yazılısı Yabancı Dil Yazılısı Din Kültürü ve Ahlak.
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ NİLGÜN OĞUZHAN TEOG SINAVINA KADAR YAPILAN UYGULAMALAR.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SBS’DE BAŞARIYA ADIM ADIM PROJESİ DERS ANALİZ TABLOSU.
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
* Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6,
İLÇELER NET VE ORTALAMA KARŞILAŞTIRMALARI
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
Brifing Dosyası Öğretim Yılı. PERSONEL BİLGİLERİ YÖNETİM OKUL MÜDÜRÜ Avni ŞENGÜL (Hizmet yılı : 14 ) MÜDÜR YARDIMCISI Nurullah YEŞİLMEN (Hizmet.
100 puan üzerinde sınıftaki okul ortalamamız. YILSONU BAŞARI PUANI 700 puan üzerinde TEOG’dan kaç puan aldığımız AĞIRLIKLI SINAV PUANI 500 puan.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
GAZİ ÜNİVERSİTESİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
YENİ SINAV SİSTEMİ YAMAN DEDE İMAM HATİP ORTA OKULU REHBERLİK SERVİSİ
LKS (Liselere Kayıt Sistemi)
2017 TEOG-2 72,3 55,35 78,15 65,75 73,75 60,1 2.TEOG TÜRKÇE MATEMATİK
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
2017 TEOG-2 72,3 55,35 78,15 65,75 73,75 60,1 2.TEOG TÜRKÇE MATEMATİK
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
TEOG SONRASI YENİ SINAV SİSTEMİ LKS
LİSELERE GEÇİŞTE YENİ UYGULAMA
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitim Bölgesi ve Sınavsız Mahalli Yerleştirme
SULTANGAZİ EĞİTİME DESTEK AKADEMİSİ Başarıya Sessiz SEDA’sız Kalmayın
Sunum transkripti:

YENİCEKÖY İlk/ORTAOKULU SLOGANIMIZ BIRAK KENDİNİ SANATA Atık Malzeme Kullanımı ile Gelenekselden Günümüze Çini Çalışması ve Sanatın 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarısına Etkisi

Öğrencilerin kendi kendilerini geliştirmeleri yönünde fırsatlar vermek. Bilgisayar ve elektronik aletlerin bağımlılığından çocukları bir nebzede olsa kurtararak sanata yönelmelerini sağlamak.

Bu projemizde, sanat ve atık maddeleri bir araya getirerek neler üretebileceğimizi görmek istedik. Bunları yaparken de projede iyice unutulmaya yüz tutmuş geleneksel sanatlarımızdan çini sanatını birazda günümüz estetik anlayışına uyarlayarak öğrencilerimize ve dolayısıyla çevremize hatırlatmayı öngördük.

Sınav stresinden çoook uzaktayız… Hep ders hep ders değil ya, arada mola vermek lazım. Sabır+Zaman=Başarı Sınav stresinden çoook uzaktayız…

Çalışmanın daha dayanıklı bir hale gelmesi için üstüne iki kat herhangi bir tavan boyası kalın fırça yardımıyla atıldı. Böylelikle straforlarımız alçı malzeme görüntüsüne kavuştu.

Kuruma işlemi tamamlandıktan sonra ise yağlı olmayan su bazlı boyalarla orijinale uygun bir şekilde renklendirilerek çalışmalarımız tamamlanmış oldu.

Uygulama Sonucunda Elde Edilen veriler : *Uygulama sonucunda ortaya 20 tane eser çıkmıştır. *Bu çalışmalar, okulda yaklaşık 20 saatte aralıklı periyotlarla tamamlanmıştır. *Atık malzemelerden yaklaşık 3-4 kilogramlık evde kullanılmayan tavan boyaları, *Öğrencilerin kullanmadığı eski guaj boyalar, *Akrilik boyalar kişi başı yaklaşık 60 cm.lik strafor kullanılarak çalışmalar yapılmıştır.

8. Sınıf Strafor Çini Çalışmaları ÜRÜNÜ ORTAYA ÇIKARMA=KENDİNE GÜVEN +BAŞARI=SINAV MOTİVASYONU 8. Sınıf Strafor Çini Çalışmaları

Proje sonunda elde edilen en önemli somut çıktılardan birisi de çocukların birbirinden güzel el emeği yapımı ürünleridir. Proje paylaşımı olarak yapılanların herkes tarafından da görülmesi için yıl boyu yapılan çalışmalar sergilenmiştir.

Yıl Sonunda Yapılan Sergi

-Uygulamanın Etkisi Atık malzemeden oluşturulmuş çiniler, malzemenin ne olduğu konusunda tüm ziyaretçilerde farklı tepkilere sebep olmuştur.Gelenler,’’Bu çalışmaları Yeniceköy öğrencileri mi yaptı?’’ sorusunu sormuşlardır. Öğrencilerimiz, haklı olarak başarmanın gururunu yaşamış kendilerine olan güvenleri artmıştır.

Sanat sürekli insan hayatındadır Sanat sürekli insan hayatındadır. Bu sebeple ‘’Bu proje sürdürülebilir mi?’’ Sorusu üzerinde fazla durmaya gerek yoktur. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Uygulamayı Farklı Ortamlarda Uygulama Kesinlikle yapılabilir bir uygulamadır. Söz konusu malzeme hem maliyet açısından hem de kullanımdaki pratikliği açısından bir avantaj olup içerik açısından da estetik bir değer taşıyarak her daima ilgi çekebilecek bir çalışmadır.

SONUÇ… Öğrencilerimiz atık maddelerden yararlanarak çalışmalarını yapmış, kültürümüzde yer alan ‘’Çini Sanatı’’ hakkında bilgi sahibi olmuşlardır.Ayrıca yapılan bu sanatsal faaliyet ile öğrencilerin yaşamında farklılık oluşturulmuş, akademik olarak performansları arttırılmaya çalışılmıştır. Böylece TEOG sonuçlarında da olumlu sonuçlar elde edilmiştir.

SONUÇ YENİCEKÖYORTAOKULU I. DÖNEM 8. SINIF ÖĞRENCİ SAYISI II. DÖNEM SONUÇ 22 I. DÖNEM ORTALAMA NET (120 Sorudan) II. DÖNEM ORTALAMA NET NET ARTIŞI 82,364 84,455 2.091 I. DÖNEM PUAN ORTALAMASI II. DÖNEM PUAN ORTALAMASI PUAN ARTIŞI 68,561 70,378 1.817 I. DÖNEM TEOG SINAVINDA İLÇE DERECESİ II. DÖNEM TEOG SINAVINDA İLÇE DERECELERİ ARTIŞI 1-DİN KÜLTÜRÜ – İLÇE 1.Sİ 1-DİN KÜLTÜRÜ –İLÇE 1.Sİ 2-TÜRKÇE -İLÇE 1.Sİ 3-FEN BİLGİSİ -(İLÇE MERKEZİ)1.Sİ 1-TÜRKÇE 2-FEN BİLGİSİ I. DÖNEM DİĞER DERSLERDEN II. DÖNEM DİĞER DERSLERDEN PUAN ARTIŞLARI MATEMATİK: 48,86 PUAN İNGİLİZCE : 64,55 PUAN T.C. İNK.T. : 67,73 PUAN MATEMATİK: 50,68 PUAN İNGİLİZCE : 69,77 PUAN T.C. İNK.T. : 71,59 PUAN MAT: 1,82 PUAN İNG : 5,22 PUAN İNK : 3,86 PUAN

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.