2006-2.Vize Sorusu Klavyeden girilen N adet sayıyı List1 nesnesinde gösteren ve bu sayıların toplamını ve ortalamasını Text1 ve Text2 nesnesinde yazdıran.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
10. DOĞRUSAL DENKLEM TAKIMLARININ ÇÖZÜMÜ (Matris Uygulamaları)
Advertisements

Visual Basic 6.0 Ders Notları
4. KONTROL VE DÖNGÜ KOMUTLARI
PROSEDÜRLER (YORDAMLAR) (FONKSİYONLAR VE ALT PROGRAMLAR)
8. VİSUAL BASİC İLE TEMEL DOSYALAMA İŞLEMLERİ
MESAJ KUTUSU.
PROGRAM KONTROL VE DÖNGÜ DEYİMLERİ
4. KONTROL VE DÖNGÜ KOMUTLARI
11. MÜHENDİSLİK PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜMÜ
Uygulama 3.1: Hesap makinası programını geliştiriniz. UYGULAMA 3.
Gereksinimler 1 Adet Textbox (metin kutusu) 1 Adet Label 4 Adet CommandButton (düğme) Pehlivanköy Atatürk Ortaokulu Len() Space() Int() DateTime fonksiyonları.
DEĞİŞKEN NEDİR? DEĞİŞKENLER BİR BİLGİYİ HAFIZADA TUTMAYA VE GEREKTİĞİNDE KULLANMAYA YARAR. ÖRNEĞİN BİR İSİM SORUYORSANIZ, BUNU GEREKTİĞİNDE KULLANABİLMEK.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Kullanıcı adı ve şifre için ö ğ renci bilgi.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 2: Algoritma ve Akış Şemaları
PROLOG. Prolog Programlarının özellikleri: - Programming in Logic teriminin kısaltılmasıyla adlandırılmıştır. - Semboller üzerinde çalışma prensibi üzerine.
Örnek 1 Kullanıcının girdiği bir sayının karesini hesaplayan bir program yazınız.
TC Windows Editörü DevC++. KURULUM PROGRAMIN KURULACAĞI YER BURADA BELİRLENİYOR.
9. HAFTA 25 Nisan2016. Fonksiyon M-Dosyaları Fonksiyon dosyaları ilk satırda “function” kelimesi bulunan “.m” uzantısı bulunan dosyalardır. MATLAB içinde.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
Ders notlarına nasıl ulaşabilirim
3. DEĞİŞKENLER Değişkenlerin kullanım ve tanımlanma şekli, o dilde program yapmayı ve programların anlaşılırlığını etkileyen önemli faktörlerden biridir.
STRING FONKSİYONLARI Dim ders As String
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (3. Sunu)
Altera ile proje hazırlama
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (8. Sunu)
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BÖTE 323: Internet Tabanlı Programlama Dr. Ercan TOP
Tüm ikililer arasında en kısa yollar
UYGULAMA 4 Uygulama 4.1: Aşağıdaki kodlardaki hataları/eksiklikleri belirleyerek düzeltiniz, ekran çıktılarını yazınız. Programı yazıp çalıştırırarak.
© Marmara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (7. Sunu)
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H05
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
Ünite 9: Korelasyon Öğr. Elemanı: Dr. M. Cumhur AKBULUT.
Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar Ve Teknoloji Yüksek Okulu
“Bilgi”’nin Gösterimi “Bilgi” İnsan veya Makina Yorumlama Öngörme
*Tıraş çeşitleri Kıvırma Tıraşı Yakma Tıraşı Bindirme Tıraşı
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Pascal’da Kullanılan Standart Prosedür ve Fonksiyonlardan Bazıları
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
DÖNGÜLER.
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Arduino Programlama Dili
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
A,B,C gibi üç değeri okuyup bu değerlerden herhangi biri sıfır’a eşit ise bu değerleri yazdıran aksi halde çarpımlarını hesaplayıp yazdıran programı program.
Örnekler: Eşitliklerini sağlayan a ve b değerlerini bilgisayarla nasıl bulursunuz? Bilgisayarla 40 n = 2 … 41 xb(1) = 1: xb(2) = 0: xh(1) = .001: xh(2)
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Fortran Proglama Dili’nin Esasları
Örnek: Dışarıdan rast gele girilen 10 tane sayıdan kaç tanesi tek ve kaç tanesi çift ayrıca tekleri ve çiftleri ayrı ayrı toplayan programı yazınız. var.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
BİL 112 Programlamaya Giriş
1.) Bellekteki A= , B=0.01, C= değerleri WRITE (6 ,10) A,B,C 10 FORMAT (1X,E11.5,5X,E8.2/1X,e13.6) ile yazdırılırsa çıkış görüntüsü nasıl.
Bilgisayar II 8 Mart Mart
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6. DÖNGÜ (TEKRARLAMA) DEYİMLERİ
Bilgisayar Bilimi Fonksiyon Yazma.
S1. Aşağıda Form dizaynı Şekil 1’de verilen Visual Basic projesinde;
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BLM-111 PROGRAMLAMA DİLLERİ I Ders-10 Diziler
Pascal’da Kullanılan Standart Prosedür ve Fonksiyonlardan Bazıları
Uygulama-1   Yukarıdaki matrisi bir dosyaya kaydedin ve bu dosyadan matris değerlerini okuyarak ekrana yazdıran bir.
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
İleri Algoritma Analizi
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

2006-2.Vize Sorusu Klavyeden girilen N adet sayıyı List1 nesnesinde gösteren ve bu sayıların toplamını ve ortalamasını Text1 ve Text2 nesnesinde yazdıran bir program yapınız.

Private Sub Command1_Click() Dim N As Integer, sayi As Integer Dim toplam As Integer, ortalama As Single N = InputBox("Toplam sayı adedi:") For i = 1 To N sayi = InputBox(i & ".sayı:") List1.AddItem sayi toplam = toplam + sayi Next i ortalama = toplam / N Text1.Text = toplam Text2.Text = ortalama End Sub

2006-2. Vize Sorusu “C:\SAHA\NOTLISTE 2006-2.Vize Sorusu “C:\SAHA\NOTLISTE.TXT” isimli dosyada sınıfta yer alan öğrencilerin numara, adsoyad ve sınavdan aldıkları not bilgileri yer almaktadır. a. Dosyadaki kayıt sayısını (Do While/Until-Loop döngü yapısı ve EOF fonksiyonu kullanarak) bulan, b. Sınav notu 50 ve üzerinde olan öğrencilerin isimlerini Form’a yazdıran programı oluşturunuz.

Dim Numara As String, Isim As String Dim Vizenot As Integer, i As Integer Open "C:\SAHA\NOTLISTE.TXT" For Input As #1 Do While Not EOF(1) ' veya Do Until EOF(1) Input #1, Numara, Isim, Vizenot N = N + 1 Loop Close #1 For i = 1 To N If Vizenot >= 50 Then Print Isim Next i

2006-2.Vize Sorusu f(x) = 5x2 + 2x - 2 fonksiyonunun, x = 1 ile x = 5 arasında yer alan değerlerini 0.1 artış adımıyla hesaplatan ve aşağıdaki işlemleri gerçekleştiren programı oluşturunuz. a) Programın başında x’in başlangıç değeri x1, bitiş değeri x2 ve nokta sayısı n ve artış adımı dx başta olmak üzere, x ve y dizileri tanımlanacak. b) Gerekli değişken atamaları yapıdıktan sonra, x ve fonksiyon değerleri x ve y dizilerine aktarılacak. c) x ve y dizilerinin değerleri, “grafik.txt” dosyasına yazdırılacak.

Dim x1 As Single, x2 As Single, dx As Single, n As Integer Dim x() As Single, y() As Single Private Sub Command1_Click() x1 = 1: x2 = 5: dx = 0.1 n = (x2 - x1) / dx + 1 ReDim x(n), y(n) i = 1 For xs = x1 To x2 Step dx x(i) = xs y(i) = 5 * xs ^ 2 + 2 * xs - 2 i = i + 1 Next xs Open "grafik.txt" For Output As #1 For i = 1 To n Print #1, x(i), y(i) Next i Close #1 End Sub

2006-2.Vize Sorusu: Aşağıdaki programın doğruluğu hakkında yorum yapınız. Option Explicit Private Sub Command1_Click() Dim i As Integer, a As String Open "c:\saha\liste.txt" For Output As #1 For i = 1 To 40 Input #1, a Print a Next i Close #1 End Sub

YANLIŞ Program "c:\saha\liste.txt“ dosyasında yer alan 40 kayıtlık bilgiyi okuyup Form’a yazdırmak için oluşturulmuştur. Dosya başlangıçta okuma amacıyla açılması gerekirdi. ‘Output’ yerine ‘Input’ olmalı. Program bu haliyle ‘Bad file mode’ hatası verir.

2005-1.Vize Sorusu: Aşağıdaki programın doğruluğu hakkında yorum yapınız. Sub Command1_Click ( ) n=20 For i=1 to n Open “c:\saha\deney.txt” For Input As #1 Input #1, a Print Sin(a) Next i Close #1 End Sub

Yanlış “deney.txt” isimli dosya döngü içerisinde açılmıtır. Dosyalar döngü içerisinde açılamazlar. “program çalıstıgında “File already opened” hatası belirir.

Open “c:\saha\veri.txt” For Input As #1 For i=1 to 100 Input #1, a,b Print a*b Next i Close #1 DOGRU MU? NEDEN? n=Val(Inputbox(“Eleman saysn giriniz”)) b=2*n+1 ReDim x(b) For i=0 To n Step 0.5 x(i)=3*i^2 Next i DOGRU MU? NEDEN?

Picture1.Scale (0,100)-(200,-100) For tet=0 to 360 tet1=tet*3.14/180 x1=2 x2=10 ReDim z(x1,x2) For i=1 to x1 For j=1 to x2 z(j, i)=Inputbox( i & “satır, ”& j & “sutun elemanını girin”) Next j Next i Picture1.Scale (0,100)-(200,-100) For tet=0 to 360 tet1=tet*3.14/180 x=60*Cos(3*tet1) y=60*Sin(3*tet1) Picture1.Pset (x,y) Next tet

SORU Aşağıda verilen programın çıktısı nedir? 1. Private Sub Command1_Click() Picture1.Scale (-100, 50)-(100, -50) Picture1.Line (-80, 40)-(80, -40), , B For x = -70 To 70 Step 20 For y = 35 To -35 Step -20 Picture1.Circle (x, y), 5 Next y, x End Sub 2. Private Sub Form_Load() Show Form1.Scale (-200, 200)-(200, -200) r = 100 pi = 3.14 Form1.Circle (0, 0), r For tet = 0 To pi Step pi / 4 x = r * Cos(tet) y = r * Sin(tet) Form1.Line (0, 0)-(x, y) Next tet

Aşağıdaki şekli çizecek programı yapınız.

Picture1.Scale (0, 400)-(400, 0) Picture1.DrawWidth = 5 pi = 3.14 Picture1.Line ( , )-( , ) Picture1.Circle( , ),……, ,...............,………….. Picture1.Circle( , ),……………

2005-1. Vize Sorusu: Aşağıdaki şekli oluşturacak programı tamamlayınız 2005-1.Vize Sorusu: Aşağıdaki şekli oluşturacak programı tamamlayınız. Şekli verilen numara sırasına göre oluşturunuz. Çizgi kalınlıkları 4 olarak ayarlanacaktr.

Sub Form_Load ( ) Show Form1.Scale (-300,300)-(300,-300) L = 200 pi = 3.14 Form1.DrawWidth=4 Form1. Line (0,0)-(L*Cos(0), L*Sin(0)) Form1. Line (0,0)-(L*Cos(pi/4), L*Sin(pi/4)) Form1. Line (0,0)-(L*Cos(pi/2), L*Sin(pi/2)) Form1. Line (0,0)-(L*Cos(3*pi/4), L*Sin(3*pi/4)) Form1. Line (0,0)-(L*Cos(pi), L*Sin(pi)) Form1. Line (0,0)-(L*Cos(5*pi/4), L*Sin(5*pi/4)) Form1. Line (0,0)-(L*Cos(3*pi/2), L*Sin(3*pi/2)) Form1. Line (0,0)-(L*Cos(7*pi/4), L*Sin(7*pi/4)) Form1. Circle (0,0),L, , 0, pi/4 Form1. Circle (0,0),L, , pi/2,3*pi/4 Form1. Circle (0,0),L, , pi, 5*pi/4 Form1. Circle (0,0),L, , 3*pi/2,7*pi/4 End Sub