VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNER BÖLÜMLERİ VERİMLİ ÇALIŞMA VE ÖNEMİ HEDEF VE AMAÇ BELİRLEME ETKİLİ ÖĞRENME DERS ÇALIŞMA DAVRANIŞINI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Advertisements

BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Psi.Danışman Uğur DENİZ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
Ders Çalışma Teknikleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. BUNLAR SİZE UYAR MI???
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
Aşağıya ders çalışmanızda sizlere yardımcı olacağına inandığımız bazı bilgiler sunulmuştur. Bu bilgiler ışığında çalışma planınızı oluşturabilir ve amacınızı.
REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
ETKİN VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

SEMİNER BÖLÜMLERİ VERİMLİ ÇALIŞMA VE ÖNEMİ HEDEF VE AMAÇ BELİRLEME ETKİLİ ÖĞRENME DERS ÇALIŞMA DAVRANIŞINI ETKİLEYEN ETKENLER PLAN VE PROGRAM HAZIRLAMA

1- VERİMLİ ÇALIŞMA VE ÖNEMİ

Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.

VERİMLİ ÇALIŞMAK, ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAYI BİLMEKTİR.

NASIL ETKİLİ ÇALIŞILIR? HEDEFİNİ VE AMACINI BELİRLE BAŞARACAĞINA TÜM KALBİNLE İNAN ÇALIŞMA SİSTEMİNİ GÖZDEN GEÇİR YAPMAN GEREKENLERİ ÖNCEDEN PLANLA HAFTALIK PROGRAM HAZIRLA PROGRAMI KARARLI BİÇİMDE UYGULA PROGRAMINA OLABİLDİĞİNCE SADIK KAL

2-HEDEF VE AMAÇLARI BELİRLEME

BİR İNSANIN HEDEFİ YOKSA, DERS ÇALIŞMAK İÇİN BİR NEDENİ DE YOKTUR.

ÖNCELİKLE YAŞAMDAN NE BEKLEDİĞİNE KARAR VERMELİ VE HEDEFLERİNİ BELİRLEMELİSİN Nasıl bir gelecek istiyorsun? Hangi okulda okumak istiyorsun? İlgi ve yeteneklerini biliyor musun? Mesleğin ne olacak? 5 yıl, 10 yıl sonra kendini nerede hayal ediyorsun? Hedef belirlerken gerçekçi düşünebiliyor musun? Hayallerini gerçekleştirebilmek için aşman gereken engelleri biliyor musun? Bütün bu konularda yardım alıyor musun?

3- ETKİLİ ÖĞRENME

HAFIZA ÖZELLİKLERİ VE HAFIZAYI GELİŞTİRME İKİ TÜR HAFIZA VARDIR: 1-KISA SÜRELİ HAFIZA (KSH) 2- UZUN SÜRELİ HAFIZA (USH)

KISA SÜRELİ HAFIZA: KISA SÜRELİ HAFIZA: Duyularımıza gelen bilgiler, önce KSH’ye yerleşir ve saniyelerle sınırlıdır. Unutulan bilgiler geri gelmez. İlk kez aradığımız yada çok az kullandığımız bir telefon numarasını çevirdiniz, meşgul sesi aldığınızda numarayı tekrar çevirmek için ajandanıza bakmak zorunda kaldığınızı hatırlayın.

UZUN SÜRELİ HAFIZA: Çalıştığınız bir dersin iki gün sonra da, aklınızda kalmasını istiyorsanız, bu bilginin KSH’den USH’ye geçmesi gerekir. Bu bilgiler düzenli tekrarlarla USH’de kalıcı hale gelir ve istenildiğinde kullanılabilir.

Kısa süreli hafızaya gelen bir bilginin uzun süreli hafızaya kodlanabilmesi için mutlaka tekrarların yapılması gerekir.

ETKİN DİNLEME (İFİKAN) İ - İLERİ BAK F - FİKİR OLUŞTUR İ - İŞARETLERE DİKKAT K - KATIL A - ARAŞTIR N - NOT TUT

ETKİN OKUMA (İSOAT) İ - İZLE S - SOR O - OKU A - ANLAT T - TEKRARLA

EN ÇOK UNUTULANLAR-1 Tam anlaşılmamış konular Rakamlar ve isimler Rast gele öğrendiklerimiz Aralıksız uzun süre çalışma ile öğrendiklerimiz Tekrarlanmayan bilgiler Mutsuz anlarda öğrendiklerimiz İstenmeden zorunluluk hissiyle öğrenilenler Düşünülmeden ezberlenen bilgiler İnançlarımıza ters düşen bilgiler Değişen zaman ve yerde öğrenilenler

EN ÇOK UNUTULANLAR-2 Olumsuz, mutsuzluk veren bilgiler Soyut bilgiler Uykusuzken öğrendiklerimiz Başarısızlığı çağrıştıran bilgiler İlgi alanımıza girmeyen bilgiler Bir işe yaramayacağına inanılan bilgiler Stresli bir durumda öğrenilen bilgiler Çağrışım ilişkileri zayıf bilgiler Önemsenmeyen bilgiler Pasif dinleme ile öğrenilen bilgiler

EN AZ UNUTULANLAR-1 Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler Rakamlar ve isimler Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler 40 dk (öğren)+5 dk (tekrar)+10 dk (dinlen) ile öğrenilenler Çok tekrarlanan bilgiler Mutlu, neşeliyken öğrenilen bilgiler İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler Üzerinde düşünülerek öğrenilenler Düşüncelerimizi onaylayan bilgiler Hep aynı zaman ve yerde öğrenilenler

EN AZ UNUTULANLAR-2 Somut, görsel bilgiler Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilen bilgiler Kişiye başarıyı çağrıştıran bilgiler İlgi alanımıza giren bilgiler Nerede, ne zaman ve nasıl kullanılacağı bilinen bilgiler Stressiz bir ortamda öğrenilen bilgiler Bildiklerimizi anımsatan bilgiler Önemli olduğu düşünülen bilgiler Aktif dinleme ile öğrenilen bilgiler

4-DERS ÇALIŞMA DAVRANIŞINI ETKİLEYEN ETKENLER

1- İÇ ETKENLER 2- DIŞ (ÇEVRESEL) ETKENLER

İÇ ETKENLER

A-İNANÇLAR - Sınavı kazanmak için çalışmam gerek. - Konuları biriktirmemeliyim ve tekrar etmeliyim. - Dersler ön hazırlık yapmalıyım.

B- DÜŞÜNCELER Bu gün çok yorucu geçti. Biraz TV izledikten sonra çalışırım. Şu program bitsin, hemen çalışırım. Önce bir şeyler yiyip sonra çalışmaya başlarım. Yemekten sonra üzerime bir ağırlık çöktü, biraz dinlenip sonra çalışırım. Biraz da müzik dinlersem hareketlenirim o zaman daha dinç bir kafayla çalışmaya başlarım. Zaten günün yorgunluğu var, en iyisi yarın sabah çalışırım.

C- DUYGULAR Aşırı kaygı Kaygısızlık Yetersizlik Panik Güvensizlik Umutsuzluk

Bu duygu, düşünce ve inançlarımızı kontrol altına almayı başarabilirsek, çalışmaya başlamak için bir adım daha atmış oluruz.Bunu başarabilmenin en etkili yolu ise düşüncede üçüncü bir dil oluşturmaktır.

İNANÇ DÜŞÜNCE SONUÇ Tarih dersine çalışmak istiyorum -Konular, çok uzun anlayamıyorum. -Ezberlememem gerek ama ben hep ezbere kaçıyorum. -Konular arasında bağlantı kuramıyorum. -Tarih dersini sevmiyorum bu yüzden çalışamıyorum. SONUÇSONUÇ Çalışma motivasyo nu düşer, sıkıntı artar. Sonuç: olumsuz. İNANÇÜÇÜNCÜ DİLLE DÜŞÜNMESONUÇ Tarih dersine çalışmak istiyorum Her şeye rağmen, tarihten anlayabildiğim konular var.Ne kadar çok soru çözebilirsem, sınavda o ölçüde başarılı olabilirim.O halde tarih dersine daha çok zaman ayıracağım ve daha çok test çözeceğim. SONUÇSONUÇ motivasy onun yükselme si olumlu

DIŞ(ÇEVRESEL) ETKENLER Ders çalışma davranımız bazı çevresel uyarıcılarının etkisi altındadır.Çalışma eylemini daha verimli kılabilmek için yapılacak ilk iş çevreyi kontrolümüz altına almaktır.

Bunun için önerilen yollar-1 Her gün aynı saatte ders çalışmaya başlanmalıdır. Her gün aynı masada ders çalışılmalıdır.(Bir gün mutfakta,bir gün salonda,bir gün odada olmamalıdır.) Ders çalışılan masada dersten başka hiçbir iş yapılmamalıdır.(Oyun,yemek yeme,telefonla konuşma vb.)

Bunun için önerilen yollar-2 Çalışma masasının üstünde ancak ders çalışmak için gereken materyaller olmalıdır. Ders çalışmak için gereken materyaller hemen uzanıldığında alınabilecek bir yerde olmalıdır. Çalışma odanızın sıcaklığı normal ısıda olmalı,çok sıcak yada çok soğuk olmamalıdır.

Bunun için önerilen yollar-3 Ders çalışmak için en uygun durum,kolları ve dirsekleri yaslamaya olanak verecek bir masada oturarak çalışmaktır. Ne rahat bir koltukta,nede çok rahatsız bir sandalyede oturulmamalıdır. Olanaklar elverdiğince gürültüsüz bir yerde çalışılmalıdır.

YATARAK ÇALIŞMAK,ÇALIŞMAK DEĞİL;UYKUYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.

Bunun için önerilen yollar-4 Ders çalışmaya ara vermeye neden olan durumlar (telefonla görüşme,televizyon,bir şeyler atıştırma vb) çalışmayı engelliyor ve başarıyı tehdit ediyorsa hemen vazgeçilmeli,çalışmanın sonunda ödül olarak kullanılmalıdır. Ders çalışırken (not yazımı hariç) müzik dinlenmemeli,yemek yenmemelidir.Ne kadar kabul etmeseniz de tüm bunlar dikkatinizin yoğunlunu azaltacaktır.

5-PLAN VE PROGRAM HAZIRLAMA

Plan Nedir? Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır.

Program Nedir ? Programdan kasıt, bir haftanın bütün günlerinin saat saat nasıl değerlendirileceğinin kayıt altına alınmasıdır.

PLANLI ÇALIŞIN PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK

UNUTMAYIN Kİ;VERİMLİ ÇALIŞMAK PROGRAMLI ÇALIŞMAKTIR. Program başarma inancı yaratır.Başarma inancı yeni davranışlar oluşturur.Yeni davranışlar başarma coşkusu yaratır.Başarma coşkusu,çalışmamızı sağlar.Çalışmalar başarıyı doğurur.

PLAN YAPMAK VE GETİRDİKLERİ  -Plan bizim daha az fakat etkili çalışmamızı sağlar.  -Böylece çalışma isteğimiz kaybolmaz.  -Sınava az kaldı yetişmeyecek korkusunu yok eder.  -Yapacağınız diğer işlerinize de vakit kalır.  -Tabi bu plan işinde irade savaşı vereceksiniz.  -Hangi konuyu ne kadar sürede bitirebileceğimiz konusunda bize yol gösterir.  -Boş vaktimi nasıl geçireceğim diye düşünceniz olmaz

VAKİT HARCAMAYI DÜŞÜNEN KİM? Planınıza uyduğunuz her güne işaret koyun. Hafta sonu bakın, eğer tüm hafta planınızı aksatmamış iseniz kendinizi ödüllendirin ve hedefiniz için bir haftanın daha başarılı bir sonuç ile bittiğini düşünün.

“ÇALIŞMA AZMİN AZALDIĞINDA HEDEFİNİ, ULAŞACAĞIN GÜZELLİKLERİ DÜŞÜN VE HAYAL ET”

TEŞEKKÜRLER

KEMALPAŞA 75. YIL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ ŞAFİ AVCI