Sevgili Öğrenciler, Bir sınava hazırlık sürecinde bilmemiz ve uygulamamız gereken ayrıntıların yer aldığı bu kitapçığın bizler için yol gösterici olacağına.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Advertisements

SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAVLAR VE ÖĞRENCİ KILAVUZU
Etkin Çalışma Yöntemleri.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
MARDİN-ARTUKLU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
SINAV KAYGISI.
Öğrenci Bilgilendirm e Kılavuzu Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Ankara 2015 T emel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi.
Özgül DEMİRTAŞ.
İ MKB SARIÇ İ ÇEK ORTAOKULU Mehmet ÖZAN Mehmet ÖZAN (Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (TEOG)
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
CİZRE RAM TEOG ORTAK SINAVLAR.
SINAVLAR VE ÖĞRENCİ KILAVUZU SINAVLAR VE ÖĞRENCİ KILAVUZU.
TEOG TEMEL EĞITIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SINAV KAYGISI  Kaygı, herhangi bir stresli durumda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SINAV KAYGISI Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu.
SINAV SÜRECİNDE ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
AYYILDIZ ortaokulu TEOG S İ STEM İ Okan GÜÇLÜ Okan GÜÇLÜ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
Ortak s ı navlar Neslihan HEPATEŞKAN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME SUNUMU ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME SUNUMU.
TEOG Veli Bilgilendirme Semineri
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2016.
TAH İ R MERZE İ ORTAOKULU ESRA TEPELİ ESRA TEPELİ (Rehberlik Servisi) TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
100 puan üzerinde sınıftaki okul ortalamamız. YILSONU BAŞARI PUANI 700 puan üzerinde TEOG’dan kaç puan aldığımız AĞIRLIKLI SINAV PUANI 500 puan.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
REHBERLİK SERVİSİ.
Sınav Nedir ? Sınav bir değerlendirme sürecidir Öğrenilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan ölçme sistemi değerlendirme Sınavın amacı,
1. 2ÇAYCUMA RAM | PDR HİZ. BÖLÜMÜ  Tek sınavlı SBS sistemi yerine çok sınavlı TEOG sistemi..  Liseye girmek için ekstra bir sınav yok. SINAV puanı.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Düzenli ve verimli çalışın.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SINAVLAR VE ÖĞRENCİ KILAVUZU
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Sunum transkripti:

Sevgili Öğrenciler, Bir sınava hazırlık sürecinde bilmemiz ve uygulamamız gereken ayrıntıların yer aldığı bu kitapçığın bizler için yol gösterici olacağına inanıyoruz. Okulda öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesi için sınavlar yapılır. Bu sınavlar bizim kişilik özelliklerimizi, zekâmızı, değerli olup olmadığımızı belirleyen bir araç değil, derslerimizde neyi ne kadar öğrendiğimizi ölçen bir uygulamadır.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI SINAVLARI TANIMAK Sınavda ne kadar sürem var? Okul puanımın etkisi var mıdır? Sınavlar nasıl uygulanıyor? Sınavda uygulanacak taktikler nelerdir? Sınav kuralları nelerdir? Yerleşmek istediğim kurumun taban puanı nedir? Sınavlara hazırlık sürecinde nelere dikkat etmeliyim? Sınavlardaki psikolojik durumum beni nasıl etkiler?

ORTAK SINAVLARI TANIYALIM MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAK SINAVLARI TANIYALIM TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ YABANCI DİL

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Okuldaki derslerden bir dönemde iki yazılısı olan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük derslerinin birinci yazılısı; üç yazılısı olan Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Yabancı Dil derslerinin ise ikinci yazılısı, müfredat kapsamında ortak sınav yazılıları şeklinde yapılmaktadır.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Her sınavda; 20 soru; 40 dakika; 30 dakika mola verilecektir. A, B, C, D şeklinde 4 kitapçık türü kullanılacaktır Yanlış cevaplar, doğru cevapları etkilememektedir. İlk 20 dakika ve son 5 dakika sınav salonundan çıkma izniniz yoktur. Sınav başladıktan sonra ilk 15 dakika içinde sınav salonuna girebileceksiniz, ancak ek süre verilmeyecek.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanları ile 8.sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacak. Elde edilen toplam ikiye bölünecek ve 500 tam puan üzerinden yerleştirmeye esas puanınıza ulaşacaksınız.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 2016 OYP ÖRNEK HESAPLAMA OYP: TEOG + 6. SINIF YBP + 7. SINIF YBP + 8. SINIF YBP 2 ÖRNEK: 6. Sınıf YBP: 98,000 7. Sınıf YBP: 100,000 8. Sınıf YBP: 95,000 8. Sınıf TEOG: 675,000 olan bir öğrencinin OYP’si: 98+100+95+675=968 OYP= 968/2 = 484,000 olur.

8.SINIFLARIN PARASIZ YATILILIK VE BURSLULUK HAKKI MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI 8.SINIFLARIN PARASIZ YATILILIK VE BURSLULUK HAKKI 8. Sınıfta Parasız yatılılık ve bursluluk hakkından faydalanmayı arzu eden öğrenciler ek olarak Parasız yatılılık ve bursluluk sınavına (PYSB) tabii tutulmayacak, ortaöğretime yerleştirmeye esas puanı ile bu hakkı kazanıp kazanmadığı belli olacaktır.

SINAVLARA PLANLI VE ETKİLİ HAZIRLANMAK MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI SINAVLARA PLANLI VE ETKİLİ HAZIRLANMAK AMAÇLARIMIZI BELİRLEYELİM Amaçlarımız kendimize uygun, gerçekçi olmalıdır. Amaçlarımız bize ait tüm kaynaklarımızı harekete geçirmelidir. Amaçlarımıza ulaşmaya çalışırken gösterdiğimiz çabalar ölçülebilir olmalıdır. Amaçlarımız, kişisel yeterliliğimizi artırmalıdır. Amaçlarımız bizi neyin beklediğine karar vermemize yardımcı olmalıdır. Amaçlarımız çalışmaya başlamamız için bizi motive etmelidir.

VERİMİ ARTIRMANIN YOLU MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI VERİMİ ARTIRMANIN YOLU

Hızlı okumayı öğrenelim. ZAMANI PLANLAMA Zaman Yönetimi Konusunda Öneriler Önceliklerimizi doğru belirleyelim. Etkili olmadığını düşündüğümüz zaman izlediğimiz yolu değiştirebiliriz. Çalışırken kendimize, dış etkenlere (telefon, televizyon, bilgisayar vb.) kapalı olduğumuz belirli bir zaman dilimi ayıralım. Göreceğiz ki, bu zaman diliminde kesintiye uğramadan yapabileceğimiz çok şey olacak. Yinelemek durumunda olduğumuz etkinliklerimiz için önceden belirlediğimiz zamanları kullanalım. Örneğin alışveriş yapılacaksa alışveriş merkezlerinin daha boş bir saatini tercih edelim. Farklı uyaranların ilgimizi dağıtmaması için masamızda sadece çalışacağımız derse ait araç-gereçler olmalıdır. Hızlı okumayı öğrenelim. İlgilenme isteğimizin azalmaması için öncelik taşıyan ödev ve projelerimizi ertelemeyelim.

Zaman Yönetimi Konusunda Öneriler Her bitirdiğimiz çalışmanın üstünü çizelim. Yapmayı tasarladıklarımız bitince kendimizi ödüllendirelim. Bitmediyse kendimize bir not yazalım ve uygun zamanda bu çalışmayı da bitirelim. Her bitirdiğimiz çalışmanın üstünü çizelim. Yapmayı tasarladıklarımız bitince kendimizi ödüllendirelim. Bitmediyse kendimize bir not yazalım ve uygun zamanda bu çalışmayı da bitirelim. En azından bir adım atalım. Bir kez başlayınca yol almak daha kolay olur. “Başlamak bitirmenin yarısıdır”. En azından bir adım atalım. Bir kez başlayınca yol almak daha kolay olur. “Başlamak bitirmenin yarısıdır”. Motivasyonumuzu düşürmememiz için programımızda yapabileceğimizden fazla etkinlik sıralamayalım. Motivasyonumuzu düşürmememiz için programımızda yapabileceğimizden fazla etkinlik sıralamayalım. Yatmadan önce bir sonraki gün için neler yapacağımızı tasarlayalım. Yatmadan önce bir sonraki gün için neler yapacağımızı tasarlayalım. Anımsamamız için not kağıtları, renkli kalemler kullanarak konuyu görsel olarak çekici ve eğlenceli hale getirelim. Hiçbir şey yapmak istemiyorsak ve hayallere dalıyorsak yalnızca oturup ve bir duvara bakalım, bir zaman sonra zaten sıkılır ve işimize geri döneriz.

ÇALIŞMA ORTAMINI DÜZENLEME Her ne kadar herkese tam anlamıyla uyan bir çalışma ortamı modeli ortaya koymak güç olsa da aşağıdakiler genel özellikler olarak kabul edilir: Çalışma ortamımız nasıl olmalıdır? iyi aydınlatılmış sessiz ne sıcak ne soğuk düzenli uygun yükseklikte bir masa ile çalışacağın araç-gereçlerin bulunduğu

ÇALIŞMA SÜRELERİNİN VE ARALIKLARININ PLANLANMASI 10-15 dakika ara zamanı daha etkin kullanırız. 45 dakika çalışma Bu şekilde çalışmak konuları daha iyi hatırlamamızı sağlar. Aralarda kısa bir yürüyüş, hafif fiziki aktiviteler, müzik dinleme, gevşeme egzersizleri vb. yapabiliriz.

NOT TUTMA Not tutmada en önemli nokta; anlatılanların önemli kısımlarını kendi cümlelerimizle yazmaktır.

AKTİF DİNLEME İyi bir dinleyici olabilmemiz için; Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünüp dersi dikkatle dinleyelim. Duygularımız ile değil aklımız ile dinleyelim. Eğer konuşmacı ile aynı fikirde değilsek soru soralım ve dinlemeye devam edelim. Verilen örneklerin olayları nasıl desteklediğine dikkat edelim. Dışardan gelen uyarıcılarla ilgilenmeyelim.

HIZLI VE ETKİLİ OKUMA Okumada planlı hareket etmek ve böylece zamanı iyi değerlendirmek bizler için çok önemlidir. Bunun için yukarıdaki ilkelere uymamız gerekir.

İSOAT TEKNİĞİ Bu uygulamadan sonra; ana fikrin, anahtar sözcüklerin, oluşturulan soruların ve cevapların zincirleme olarak çağrışım yapar hale gelmiş olması gerekir.

ÖZET ÇIKARMA Konuları kendi cümlelerimizle özet haline getirip çalıştığımızda hatırlamamamız kolaylaşır. Kitaplardaki bölüm/ünite sonlarındaki özetleri okuma alışkanlığı edinerek, metin ile özeti karşılaştırarak bu konudaki becerimizi geliştirebiliriz.

UNUTMAYI AZALTMAK İÇİN HAFIZAYI GÜÇLENDİRME İyi hatırlamak için öncelikle UNUTMANIN NEDENLERİNE bakmamız gerekir: UNUTMAYI AZALTMAK İÇİN Etkili öğrenme yöntemlerini kullanalım. Öğrendiklerimizi ilk 24 saat içinde mutlaka tekrar edip pekiştirelim.

GÜDÜLENME Çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum. Kitabımı açıyorum ve kitaba bakarak öylece duruyorum. Bilmiyorum neden bir türlü dersin başına oturamıyorum. Yani bunu yapmak şart mı? Şimdi bu sınavı yapamazsam aileme ne derim? Herkes ders çalış dediği için çalışmak istemiyorum. İçimden güçlü bir istek gelmiyor ya da bazen çok istememe rağmen eve gidince vazgeçiyorum.

Ders çalışma isteğini sadece kendimiz oluşturabiliriz Ders çalışma isteğini sadece kendimiz oluşturabiliriz. Ailemiz, öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımız bu çalışma için beklediğimiz isteği bize hazırlayamaz. Kendi seçimlerimiz, öncelikle inanarak oluşturduğumuz amaçlarımız motivasyonumuzu sağlayacaktır. Motivasyonumuz azaldığı zaman ulaşmak istediğimiz hedefi tekrar ayrıntılı şekilde hayal edelim. Ne için emek gösterdiğimizi hatırlamak çalışmaya hevesle geri dönmemize yardımcı olabilir.

DÜZENLİ BESLENME, DİNLEME VE UYKU   DÜZENLİ BESLENME, DİNLEME VE UYKU Kahvaltı ve diğer öğünlerimizi aksatmadan zamanında yapmamız dengeli beslenmemizi sağlayacak, balık, sebze, bakliyat, süt, peynir, yumurta, et gibi protein içeren besinleri tüketmemiz de unutkanlığımızı azaltmamıza yardımcı olacaktır. Dinlenme sürelerinde bizi dinlendirecek ders dışı sosyal etkinliklere ve sportif faaliyetlere zaman ayırabiliriz. Düzenli uyku düzenli yaşam için gereklidir. Günlük 6 saatten az, 8 saatten fazla uyumamalıyız.

SINAV KAYGISI Sınav kaygısı; Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu durumuna sınav kaygısı diyoruz.   Sınav kaygısı; öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olur başarının düşmesine yol açar.

Kaygının normal seviyesi bizi çalışmaya motive ederken çok fazlası bizde yukarıda saydığımız durumlara sebep olur. Bu kaygıyı azaltmak için basit çözüm yöntemlerine sahibiz. İsterseniz şimdi bu yöntemleri inceleyelim.

OLUMSUZ DÜŞÜNCELERLE BAŞA ÇIKMAK

OLUMLU ve GERÇEKÇİ DÜŞÜNCELER OLUŞTURULMALI Olumlu ve gerçekçi düşünceler oluşturmaya çalışın; Sonuç her ne olursa olsun ailem beni seviyor. Bu sınavda başarılı olacağım. Elimden geleni yapacağım. Kendi geleceğimi şekillendirebilirim. Risk alabilirim, kendime güveniyorum. Yaşadığım her an kıymetli ve ben bunun farkındayım. Hedeflerimi ve rüyalarımı gerçekleştirmek için mükemmel yaştayım. Bunun üstesinden gelebilirim.

SOLUNUM EGZERSİZLERİ-SOLUNUM KONTROLÜ Sınav girmeden ya da sınav sırasında kaygı düzeyiniz artarsa, birkaç kez derin nefes alın. Ayrıca birkaç dakika gözlerinizi kapatarak sizi mutlu eden bir anıyı ya da bir yeri hayal edin. Bu rahatlamanıza ve düşünce odağınızın değişmesine yardımcı olacaktır. İyi nefes; ağır, derin ve sessiz olmalıdır. İyi bir nefes yavaş olarak burundan alınır, sessiz olur ve akciğerin bütününü doldurarak diyaframı aşağı iter. Nefes egzersizlerinden amaç, akciğerin bütününü kullanmaktır. Nefes alma egzersizine başlamadan önce sağ avucunuzu göbeğinizin hemen altına, sol elinizi göğsünüzün üstüne (göğüs hizasına) koyun ve gözlerinizi kapatın. Nefes almadan önce ciğerinizi iyice boşaltın. (nefesi verirken ciğerler zorlanmamalı ve nefes itilmeden kendiliğinden çıkmalı.) Ciğer kapasitenizi hayali olarak ikiye bölün ve "1-2" diye içinizden sayarak ciğerinizin bütününü doldurun. Kısa bir süre bekleyin, "bir-iki" diye diye sayarak, nefesinizi aldığınızın iki katı sürede boşaltın. Sağ eliniz göğüs kemiklerinizin, hareketli bir köprü gibi, yana doğru açıldığını hissetmeli. Yeni bir nefes almadan iki saniye bekleyin. Tüm bunları tekrarlayarak bir derin nefes daha alın ve verin. Egzersizi bir kere daha tekrarlayıncaya kadar mutlaka en az 4-5 normal nefes alın. Eğer derin nefes almaya devam ederseniz bir baş dönmesi hissedebilirsiniz.

KAS GEVŞETME EGZERSİZLERİ Rahatsız edilmeyeceğiniz sessiz bir odada rahat bir konuma geçin. Birkaç kez yavaş ve derin soluk alıp vererek gevşemeye başlayın… Şimdi vücudunuzun geri kalan bölümünü gevşemeye bırakırken yumruklarınızı sıkın ve kol bileklerinizi kendinize doğru bükün… daha sıkı, daha sıkı… Yumruklarınızdaki ve ön kolunuzdaki gerginliği hissedin… Şimdi gevşeyin… Ellerinizdeki ve ön kollarınızdaki gevşekliği hissedin. Şimdi dirseklerinizi kırın ve pazılarınızı şişirin… Bunları olabildiğince gerin ve gerildiğinizi hissedin. Ellerinizi koy verin ve gevşeyin… Ayrımı görün. Şimdi kaşlarınızı çatın ve gerginliğin bütün alnınız boyunca yayıldığını izleyin… Koy verin. Kaşlarınızın düzleşmesine izin verin. Başınızı boynunuzun çevresinde yavaşça çevirin, başınızı oynattıkça gerginlik noktasının yer değiştirdiğini hissedin… daha sonra başınızı diğer yönde çevirin. Gevşeyin, başınızı dik ve rahat bir konuma getirin… şimdi omuzlarınızı silkin; omuzlarınızı kulaklarınıza dek kaldırın… orada tutun… Omuzlarınızı düşürün ve gevşemenin boynunuz, boğazınız ve omuzlarınız boyunca yayıldığını hissedin… daha derin, daha derin… Gevşeyin ve farkı hissedin… şimdi bacaklarınızı düz bir konuma getirin ve gerin, ayak parmaklarınızı aşağı doğru kıvırın. Gerginliği yaşayın… Gevşeyin… Bacaklarınızı düz bir konuma getirin ve gerin, ayak parmaklarınızı yüzünüze doğru kıvırmaya çalışın, gevşeyin… Yavaş ve derin soluk alıp vermeyi sürdürdükçe bütün vücudunuz boyunca yayılan derin gevşemenin ağırlığını ve rahatlatan sıcaklığını hissedin… Ayaklarınızı gevşetin… Daha çok, daha çok yayılmasını sağlayın. Omuzlarınızda derinleşen gevşemeyi hissedin… Daha derin, daha derin… Boynunuzdaki gevşekliği ve gevşemeyi ayırt edin… Yavaş ve derin soluk alıp vermeyi sürdürün. Bütün vücudunuz, size rahatlık veren bir biçimde, gevşek, gevşemiş, sakin, dinlenmiş durumda…