Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZ. DR. GÖNÜL ERDAL DAĞISTANLI
Advertisements

Psikolojinin Konuları
NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Stres ve Başa Çıkma Yolları.
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
Stres ve Stres Yönetimi
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
STRES VE STRES YÖNETİMİ
Günlerden Pazar, yeni uyandınız ve saat 09:30 civarı. Günlerdir çalışmanın getirmiş olduğu yorgunluk ve stres birikimi sonucu bedeninizde inanılmaz bir.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
SINAV KAYGISINI NASIL YENERİZ ?
Hazırlayan Şevval KATIRCI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
STRES VE STRES TEPKİLERİ
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
GÜNAYDIN… BİR TÜRKİYE HARİTASI ÇİZELİM… BİR ÖNCEKİ GÜNDEN KALANLAR…
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Perfect affirmasyon tekniği
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Reaksiyon Zamanı.
Rehber Öğretmenler Mail Grubu # Rehber Öğretmenler Mail Grubu #
ERGENLİK.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
GÖRME ENGELLİLER.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Hazırlayan: Rıza Solmaz
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
Çoklu Zeka Kuramı.
BİREYSEL FARKLILIKLAR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
ÖĞRENME.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hazırlayan: Rıza Solmaz
Sunum transkripti:

Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış                                                       ÇOKLU ZEKA "Çoğu insanın varoluş potansiyelinin çok dar bir bölümünde yaşadığı konusunda hiçbir şüphem yok. Sahip oldukları bilincin sadece çok küçük bir parçasını kullanabiliyorlar. Tıpkı koca bir organizmaya sahip olduğu halde yalnızca küçük parmağını kullanmaya ve hareket ettirmeye alışmış bir insan gibi. Hayatımızda nasıl kullanabileceğimizi hayal bile etmediğimiz o kadar çok hazinemiz var ki... " WILLIAM JAMES Aşağıda, Çoklu Zeka teorisi konusunda Harvard'daki 'Project Zero' projesinin yöneticilerinden olan Dr. Howard Gardner'ın araştırmasını taban alan bazı bilgiler bulacaksınız. Zeka türlerinden herhangi birine tıkladığınızda sizi o zeka türü hakkındaki açıklamaları ve kendi kendinize uygulayabileceğiniz kimi alıştırmaları içeren sayfaya götürecektir. Umarız hoşunuza gider!

Kinestetik Zeka                                            

Kinestetik Zeka modellerinin Tüm zeka içinde bedensel/kinestetik zeka, hayatımızın, büyük ihtimalle değerini en az sorguladığımız bir parçasıdır.Her gün hiç farkında olmadan çok çeşitli ve kompleks bedensel/kinestetik işler yaparız.

Bu zeka modeli bedensel olarak gerçekleştirebileceğimiz hareketlerin tümüyle ilgilidir. Bunların içine sadece insanlık tarihinde bedensel olarak gerçekleştirilmiş başarılar değil bunun yanında şimdiye kadar farkedilmemiş doğuştan gelen kinetik potansiyeller de dahildir: çocukların yürüme potansiyelleri, gelişmemizin herhangi bir evresinde büyük ve küçük motor davranışları edinebilme, geliştirebilme ve yüz ifadeleriyle, duruşla ve diğer bir deyişle 'beden dili' ile ifade edebildiğimiz incelikler.

Burada çağdaş araştırmacıların 'kinestetik beden' yada 'zihinsel beden' adını verdikleri henüz göze çarpmayan potansiyellerden de bahsetmemiz gerekir.Bu, fiziksel bedenin hareketlerini ve işlevlerini geliştirmek ve kuvvetlendirmek için etkin zihinsel performans yoluyla yeteneklerimizi elde ettiğimiz zihinsel bedendir.

Kendi bedensel zekanızı daha iyi keşfetmek için aşağıdaki alıştırmaları yapın: Gün içinde çeşitli zamanlarda durup çevrenizde meydana gelen değişikliklere bağlı olarak vücudunuzdan aldığınız "tepkilere" odaklanın; örneğin stresli ya da kaygı uyandıran bir şeye karşı vücudunuzun tepkisi ne oluyor? Hoşnut olduğunuz bir durumda ya da belirsizlik zamanlarında nasıl davranıyor? Bir şey yediğiniz durumda ne hissediyor ve benzerleri.

İşe yürüyerek giderken (örneğin otobüsten ya da arabanızdan inip işe giderken) çeşitli yürüme türlerini deneyin. Örneğin yavaş, düşünceli bir yürüyüş; canlı, enerji dolu ve kararlı bir yürüyüş; sekerek, neşeli bir yürüyüş ve benzeri. Farklı türlerdeki bu yürüyüşlerin ruh halinizi nasıl etkilediğine dikkat edin.

Diğer insanlarla konuşurken "beden dillerine" dikkat edin Diğer insanlarla konuşurken "beden dillerine" dikkat edin. Duruşlarına, el kol hareketlerine ve yüz ifadelerine bakın. Bunlar söylediklerine ne tür şeyler ekliyor? Diğer kişilerle iletişiminizi geliştirmek için kendi duruş stillerinizi, el kol hareketlerinizi, yüz ifadelerinizi ve diğer "vücut dillerini" bilinçli olarak değiştirerek denemeler yapın.

Haftada iki kez günlük yaşantınızda genellikle düşünmeden sürekli kullandığınız elinizle yaptığınız değişik aktiviteleri diğer elinizle yapmayı deneyin: sabahları dişlerinizi fırçalamak, saçınızı taramak, yemek yemek, kendi kendinize not yazmak, kapıyı açmak ve benzeri. Sadece onun farkına varıp daha çok kullanarak işlevselliğini ne kadar geliştirebileceğinizi görüyorsunuz değil mi?

En az günde bir kez her zaman farkında olmadan gerçekleştirdiğiniz bedensel bir hareketi (sandalyeden kalkmak yada fotokopi makinesine yürümek gibi) yapmadan önce durup hareketi yapmak için izlediğiniz adımları teker teker düşünün. Daha sonra onu nasıl gerçekleştirdiğinize dikkat ederek yapın.

Daha önce düşünürken farketmediğiniz ne tür şeyler yapıyorsunuz Daha önce düşünürken farketmediğiniz ne tür şeyler yapıyorsunuz? "Önceden düşündüklerinizle" "gerçekte yaptıklarınızın" daha yakın olup olamayacağını görmek için yeniden deneyin.

Gün boyunca kağıtlarınızı düzenlemek yada sıralamak, e-postalarınızı okumak, ofisinizi yada evinizi toplamak ve benzeri rutin işleri yaparken DURUN ve vücudunuzun yaptığınız işin farkında olmasını sağlamayı deneyin;

örneğin işi yaparken ayaklarınızda neler hissediyorsunuz örneğin işi yaparken ayaklarınızda neler hissediyorsunuz? Sonra, bu 'ayaklarınızın farkında olması durumunu' muhafaza ederek yaptığınız işi sürdürün. Daha sonra tekrar DURUN.

Ellerinizde neler hissediyorsunuz Ellerinizde neler hissediyorsunuz? Daha sonra hem "ayaklarınızın farkında olması durumunu" hem de "ellerinizin farkında olması durumunu" koruyarak işinize devam edin.

İşinizi yapmayı sürdürüp başka bir farkında olma durumu (örneğin sırtınızın, bacaklarınızın, boynunuzun ve benzeri gibi) eklemek için durarak vücudunuzun yaptığınız işin nasıl bir parçası olduğunu hissetmeye çalışın

Her zekanın farklı boyutlarını tanımlayan "temel işlemleri" ya da özellikleri vardır. Bedensel zekanın temel özellikleri şunlardır: İstemli bedensel hareketlerin kontrolu "Önceden programlanmış" bedensel hareketler "Farkında olma durumunu" bedenin tüm birimlerine yayma Zihin-beden bağlantısı Taklit yetenekleri Geliştirilmiş bedensel işlevler